SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Puls Biznesu” ma ponad 22 tys. subskrybentów cyfrowych

Z subskrypcji cyfrowych „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) korzysta ponad 22 tys. użytkowników. Dziennik zaczyna właśnie obchody swojego 25-lecia, bohaterami kampanii reklamowej są jego dziennikarze.

Subskrypcja cyfrowa jest oferowana przez „Puls Biznesu” od pięciu lat. Obejmuje dwa główne pakiety: Basic (z pełnym dostępem do treści portalu PB.pl na komputerach i w aplikacji mobilnej) oraz Premium (dodatkowo dostęp do e-wydań „PB”, uruchomionej rok temu platformy Analizy PB, LexBiznes, raportów oraz 10-procentowej zniżki na konferencje i webinary).

Pakiet Basic kosztuje miesięcznie od 55,25 zł (przy zakupie na 12 miesięcy) do 79 zł (przy kupnie tylko na miesiąc), a Premium - od 96,75 do 129 zł. Przez pierwsze trzy miesiące tańszy pakiet można testować za 7,90 zł miesięcznie. Dla klientów firmowych jest osobna oferta.

W ub.r. liczba subskrybentów cyfrowych „Pulsu Biznesu” zwiększyła się o ponad 6 tys.

- W trudnych momentach pandemii wspieraliśmy przedsiębiorców poradnikami i webinarami o tarczach finansowych. W ostatnich tygodniach pomagamy im poruszać się w gąszczu Polskiego Ładu. W minionym roku dołożyliśmy dwie nowości: Akademię Lidera, czyli treści z obszaru rozwoju osobistego menedżerów, oraz Analizy PB, czyli codziennie analizy makroekonomiczne i sektorowe wraz z platformą danych - wylicza Grzegorz Nawacki, od prawie trzech lat redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.

„Pulsu Biznesu” ukazuje się od 25 lat

Dane o liczbie subskrybentów cyfrowych wydawca „Pulsu Biznesu” przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl w komunikacie na temat 25-lecia istnienia dziennika. Jego pierwszy numer ukazał się 14 stycznia 1997 rok.

- Przed 25 laty podjęliśmy ważną decyzję o założeniu gazety w Polsce - dużym i prosperującym kraju, z rynkiem czterokrotnie większym niż szwedzki, a ponadto bliskim sąsiadem z sięgającą wieków wspólną historią - i dobrą, i złą. To był na tym rynku nowy rodzaj gazety, skoncentrowanej wyłącznie na czytelniku biznesowym. Została bardzo dobrze przyjęta przez grupę docelową - komentuje Hans-Jacob Bonnier, założyciel „Pulsu Biznesu”, od 1997 r. członek rady nadzorczej Bonnier Business Polska.

- W ostatniej dekadzie, dzięki udanej strategii opartej na rozwoju produktów cyfrowych, polski oddział Bonniera potroił przychody, co umożliwiło nam zakup nowych produktów na rynku B2B - zaznacza.

W lutym ub.r. firma przejęła 100 proc. udziałów Grupy Rx wydającej serwisy dla lekarzy i studentów medycyny. Nowym prezesem kupionej spółki została Patricia Deyna, szefowa Bonnier Business Polska.

W połowie 2017 roku Bonnier Business Polska przejął platformę Spotdata (w oparciu o nią uruchomiono Analizy PB). Natomiast w 2015 roku kupił Grupę Bankier od Allegro i oferującą testy interenetowe firmę Prawomaniacy od IQ Partners.

W 2020 roku przychody Bonnier Business Polska zmalały o 12,1 proc. do 55,94 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 5,7 proc. zysk netto poszedł w dół z 3,13 do 1,06 mln zł. Ograniczenia epidemiczne najmocniej uderzyły w obszar eventowy firmy.

Dziennikarze w kampanii na 25-lecia „Pulsu Biznesu”

Z drugiej strony wyższa zmienność na rynkach kapitałowych od wybuchu epidemii przyczyniła się do wzrostów sprzedaży „Puls Biznesu”. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa we wrześniu ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem dziennika wynosiło 12 180 egz., po wzroście o 15,04 proc. rok do roku.

Od ponad czterech lat dziennikarze „Puls Biznesu” przygotowują cotygodniowy podcast, jego odcinki zanotowały dotychczas 1,5 mln odtworzeń. - Od 25 lat mamy jedną misję - pomagamy naszym czytelnikom prowadzić firmę i podejmować trafne decyzje inwestycyjne, jednym słowem - zarabiać. Realizujemy ją informując o tym, co ważne w polskim biznesie i jakie są rynkowe trendy. Podpowiadamy, jak i w co inwestować, a także jak finansować rozwój firmy i unikać pułapek w przepisach - opisuje Grzegorz Nawacki.

W ramach jubileuszu „Puls Biznesu” będzie prowadził kampanię pod hasłem „Od 25 lat pomagamy Ci zarabiać”, której bohaterami są dziennikarze dziennika. Zaplanowano też szereg działań promocyjnych i ofert specjalnych dla subskrybentów (m.in. urodzinowa aplikacja na portalu PB.pl).

- Jestem przekonana, że połączenie szwedzkich i polskich biznesowych kultur jest jednym z powodów naszego sukcesu. Stabilny i doświadczony właściciel, gwarantujący najlepszym dziennikarzom ekonomicznym niezależność i możliwość tworzenia jakościowych treści to nasz przepis na sukces. Bardzo się cieszę, że ten przepis przypadł do gustu czytelnikom - komentuje Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.

Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” ma ponad 22 tys. subskrybentów cyfrowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bart
Gratulacje za konsekwentne dbanie o produkt i markę
odpowiedź
User
Lolek
@bart Ty tak poważnie? Dbanie o pudelka biznesu?
odpowiedź