SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Złote Przeboje kończy 25 lat i ma nowe logo. Wkrótce ruszy kampania reklamowa stacji

W piątek, 28 października z okazji swoich 25. urodzin Radio Złote Przeboje zmieniło logo. Stacja postawiła na dwa kolory: fioletowy i czerwony. Na początku listopada rusza kampania promocyjna rozgłośni. Jej hasłem będzie "Dobre na wszystko".

Nowe logo rozgłośnia zaprezentowała w piątek, 28 października. Można je zobaczyć na stronie internetowej Radia Złote Przeboje, a także na profilach stacji w mediach społecznościowych - na Facebooku, Instagramie i TikToku oraz na platformie YouTube.

Data nie jest przypadkowa, bo tego dnia rozgłośnia oficjalnie świętowała na antenie swoje 25. urodziny. Zmieniło się nie tylko logo, ale i kolorystyka. Od teraz nowa komunikacja wizualna opiera się na fioletowo-czerwonych barwach. Jak podkreśla rozgłośnia, mają one podkreślać dzisiejszy charakter Radia Złote Przeboje. W komunikacie napisano, że jest to "nowoczesna rozgłośnia grająca energetyczną, sprawdzoną muzykę na każdą porę dnia".

- Czujemy duży sentyment do naszego dotychczasowego znaku, w końcu był z nami ćwierć wieku. Jednak nie oddaje on już charakteru dzisiejszego Radia Złote Przeboje, czyli nowoczesnej stacji, osadzonej we współczesnym świecie, która gra sprawdzone hity - mówi Piotr Jaroszewski, dyrektor stacji muzycznych Grupy Radiowej Agory. - Stawiamy na rozwój nie tylko w radiowym eterze, ale także w świecie cyfrowym, rozbudowując ofertę podcastową i serwis Zloteprzeboje.pl oraz rozwijając zaangażowaną społeczność wokół naszych kanałów w mediach społecznościowych.

Stare logo Radia Złote Przeboje:

Bartosz Hojka nie żałuje gwiazdki

Bartosz Hojka, prezes Agory (nadawcy Radia Złote Przeboje) przyznaje w serwisie LinkedIn, że był zżyty z gwiazdką w logo stacji. - Prawie dwie dekady temu odpowiadałem za wprowadzenie tej marki na rynek radiowy. A sprawa nie była prosta. Metoda pomiaru słuchalności stacji radiowych w Polsce sprawia, że ich komercyjny sukces najbardziej zależy od spontanicznej znajomości marki - opisuje na swoim profilu na LinkedIn Bartosz Hojka.

- Lokalne stacje radiowe Agory rozpoczęły w 1997 r. nadawanie złotych przebojów pod swoimi lokalnymi nazwami. Pogoda w Warszawie, Kolor we Wrocławiu, Trefl w Trójmieście, Karolina na Śląsku, 88,4 w Poznaniu i Elita w Bydgoszczy królowały w zestawieniach najchętniej słuchanych radiostacji. Zadanie polegało na budowaniu nowego, ogólnopolskiego brandu, nie tracąc lokalnej popularności. Dlatego operacja powstawania Radia Złote Przeboje była rozłożona na kilka lat i etapów. Najpierw dodaliśmy nazwę Złote Przeboje do lokalnych brandów (np. Radio Pogoda Złote Przeboje), potem przestawiliśmy kolejność (np. Radio Złote Przeboje Karolina), by na końcu zostało Radio Złote Przeboje. A gwiazdka przez prawie dwie dekady oświetlała logo naszej marki. Ale nie żal mi gwiazdki. Przeciwnie, jestem dumny, że Radio Złote Przeboje ma nowe logo. Wszak potrzeba odświeżenia logo to cecha marek silnych i klasycznych - napisał Bartosz Hojka w LinkedIn.

Wkrótce kampania "Dobre na wszystko"

Od poniedziałku, 7 listopada odmieniona identyfikacja wizualna stacji będzie prezentowana w ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej prowadzonej w internecie (m.in. w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS.

Hasłem kampanii Radia Złote Przeboje będzie "Dobre na wszystko". - Chcemy przypominać naszym słuchaczom i słuchaczkom, że Radio Złote Przeboje zawsze jest obok nich z pokładami dobrej energii, którą chętnie będziemy się dzielić - podkreśla Piotr Jaroszewski. Dopełnieniem głównego claimu będą rozwinięcia takie jak "Dobre na poprawę humoru", "Dobre na drogę", "Dobre na nudę" czy "Dobre na cały dzień".

- Złote Przeboje to radio, w którym każdy, bez względu na wiek, znajdzie coś dla siebie. Jak pokazały przeprowadzone przez nas badania, 30- i 40-letni słuchacze są pozytywnie zaskoczeni tym, co usłyszeli w naszej stacji. Wcześniej kojarzyli ją głównie z hitami pokolenia swoich rodziców. Po posłuchaniu programu dostrzegli jednak, że gramy także piosenki, które oni znają i lubią - mówi Anna Justka, dyrektorka promocji stacji muzycznych Grupy Radiowej Agory. - Dlatego chcemy, aby nowa komunikacja wizualna skłoniła do włączenia Radia Złote Przeboje w szczególności tych słuchaczy, którzy do tej pory mieli nieco nieaktualną wizję naszej stacji.

Za stworzenie nowego logo oraz przygotowanie kampanii wizerunkowej Radia Złote Przeboje odpowiadało gdańskie studio TOFU.

Ponad 2,5 proc. słuchalności

Radio Złote Przeboje to sieć 24 lokalnych stacji należących do Grupy Radiowej Agory, które nadają m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej, a także online. Na antenie można usłyszeć największe przeboje lat 80., 90. i dwutysięcznych.

Jak wynika z badania Radio Track, udział Radia Złote Przeboje pod względem słuchania w okresie od lipca do września br. w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 2,6 proc. To o 0,2 pkt proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Dołącz do dyskusji: Radio Złote Przeboje kończy 25 lat i ma nowe logo. Wkrótce ruszy kampania reklamowa stacji

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LGOM
Zło te przeboje...
odpowiedź
User
Hkn
Wyglada to tragicznie…. Złote przeboje fioletowo czerwone, strasznie drażniace….
odpowiedź
User
Xyz
Pamiętam ten dzień 25 lat temu. Włączyłem Radio Kolor Wrocław i myślałem, że coś im się popsuło. Piosenka za piosenką leciały, a prowadzący dziwnie odzywał się na antenie co kwadrans i mówił krótko. Brzmiał dla mnie sztucznie. Wcześniej ten sam prowadzący gadał normalnie, odzywał się po każdej piosence. Opowiadał dużo ciekawostek o wykonawcach i chyba sam wybierał utwory, które grał. W jeden dzień lokalną stację z duszą zmienili w korporacyjny, sklepowy radiowęzeł. Do Złotych wróciłem, gdy pojawił się Marek Niedźwiecki. Miał swoją listę w piątek i sobotnie przedpołudnia. Grał co chciał, ale narzekał na przerywniki reklamowe i autopromocje.
odpowiedź