SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reckitt Benckiser chce "przenieść" swój rosyjski biznes

Grupa Reckitt Benckiser (należą do niej takie marki, jak Durex, Strepsils, Lysol) ogłosiła w środę, że rozpoczęła proces mający na celu przeniesienie własności jej rosyjskiego biznesu. Tym samym jest pierwszym dużym producentem FMCG, który podjął takie działania po inwazji Rosji na Ukrainę.

Reckitt Benckiser, że jego decyzja może obejmować przeniesienie własności na stronę trzecią lub jej lokalnych pracowników.

„Będziemy ściśle współpracować z naszymi kolegami w Rosji nad szczegółami różnych dostępnych opcji, aby zapewnić uporządkowany proces” - informuje firma w wydanym oświadczeniu.- „Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym współpracownikom stałe zatrudnienie w każdej nowej strukturze i zobowiązujemy się do wypłacania im miesięcznych wynagrodzeń i świadczeń do końca 2022 r.” – dodano.

Komunikat Reckitta pojawia się po tym, jak Moskwa zasugerowała, że ​​może nacjonalizować aktywa zagranicznych firm, które opuszczają kraj.

Firma zatrudnia w Rosji około 1300 pracowników. Nadal dostarcza na ten rynek i sprzedaje tam podstawowe produkty zdrowotne i higieniczne.

Wcześniej Reckitt zadeklarował, że w związku z inwazją Rosji na Ukrainę, przestaje zarabiać w Rosji i wstrzymuje wszelką reklamę, promocję i sponsoring, a także zamraża inwestycje kapitałowe w Federacji Rosyjskiej.

Presja na międzynarodowe koncerny

Firmy FMCG, od Nestle po Procter & Gamble znalazły się pod ogromną presją konsumentów, pracowników, grup aktywistów i polityków, w tym prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego, w związku z ich obecnością w Rosji.

Reckitt nie ujawnia skutków finansowych swojej decyzji. Firma ma jedną fabrykę w Rosji, a kraj ten odpowiada za około 2 proc. całych przychodów sprzedażowych firmy.

W podobny sposób z Rosji zamierza wycofać się producent papierosów Camel i Lucky Strike - koncern British American Tobacco. Firma prowadzi zaawansowane rozmowy na temat przeniesienia swojego rosyjskiego biznesu do lokalnego dystrybutora, SNS Group of Companies. W rezultacie obniżyła swoje wytyczne fiskalne na 2022 r.

BAT i Reckitt dołączają do ponad 600 firm, które w jakiś sposób wycofały się z Rosji od czasu rozpoczęcia przez ten kraj militarnej inwazji na Ukrainę 24 lutego, pozostawiając po sobie aktywa warte łącznie setki miliardów dolarów .

Reakcja firm FMCG jest jednak zróżnicowana. Wiele z nich twierdzi, że całkowite wycofanie z rynku może pozbawić zwykłych Rosjan podstawowych produktów, takich jak np. żywność dla niemowląt i leki.

Nestle, największy na świecie producent żywności, poinformował w zeszłym miesiącu, że zawiesza sprzedaż „znacznej większości” swoich produktów w Rosji, w tym batoników KitKat i mieszanki napojów Nesquik.

Tymczasem producent mydła Dove - koncern Unilever - wstrzymuje import i eksport do i z Rosji, a Procter&Gamble (właściciel m.in. marek Ariel, Pampers) wstrzymał nowe inwestycje kapitałowe w kraju i dostarcza na ten rynek tylko niezbędne towary.

 

Dołącz do dyskusji: Reckitt Benckiser chce "przenieść" swój rosyjski biznes

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl