SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama 2019: telewizja i kina z najwyższym wzrostem. Aflofarm liderem wydatków, Biedronka i Media Expert mocno w górę (Top10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) wzrosły w 2019 roku o 12,9 proc. Ponad połowa budżetów reklamodawców trafiła do telewizji. Najwięcej w tym okresie wydał Aflofarm Farmacja Polska, a Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka zanotował najwyższy wzrost wydatków.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w 2019 roku na reklamach 38,6 mld zł. Było to 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez VAT i rabatów, Kantar Media).

Najwięcej wydano na reklamę w telewizji - 20,3 mld zł, czyli 18,1 proc. więcej niż w 2018 roku. Do radia trafiło z kolei 8,4 mld zł - 13,4 proc. więcej w skali roku.

W magazynach marketerzy zainwestowali 4,8 mld zł (wzrost rdr o 3,4 proc.), a w kinach - blisko 2 mld zł (wzrost o 17,2 proc.).

W omawianym okresie spadły wydatki reklamowe w gazetach – o 3,8 proc. (do 1,4 mld zł) oraz na reklamę zewnętrzną - o 3,2 proc. (do 1,7 mld zł). Na reklamę w metrze wydano natomiast w ub.r. 118 mln zł - 2,2 proc. więcej w porównaniu z 2018 rokiem.

Największym reklamodawcą Aflofarm Farmacja Polska

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 2,19 mld zł – wyższymi rok do roku o 16,6 proc. Drugi pod tym względem Lidl wydał w mediach 909,3 mln zł, czyli 19,6 proc. więcej w skali roku.
Trzeci na podium Terg (właściciel sieci sklepów Media Expert) wydał natomiast blisko 701 mln zł – 32,2 proc. więcej niż w 2019 roku.

Ferrero Polska zwiększyło wydatki o 22 proc., do 693,1 mln zł, a Natur Produkt Zdrovit – o 1,8 proc., do 622,1 mln zł.
Wydatki USP Zdrowie wzrosły o 25 proc., do 606,6 mln zł, a Euro-Net Warszawa – o 13,9 proc., do 578,1 mln zł.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe podniósł wydatki reklamowe o 33,3 proc., do 532,9 mln zł, Volkswagen Group Polska – o     24,3 proc., do 522,4 mln zł a Polkomtel – o 12,1 proc., do 493,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Reklama 2019: telewizja i kina z najwyższym wzrostem. Aflofarm liderem wydatków, Biedronka i Media Expert mocno w górę (Top10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leszek
Reklama to potęga, ten kto się nie reklamuje nie ma szans się przebić w dzisiejszym świecie. Sam chcę rozkręcić biznes, dlatego wybieram się na targi reklamy RemaDays. Tam na pewno znajdę firmę z którą warto współpracować.
odpowiedź