SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Persila wprowadza w błąd, bo detergent "nie jest miły dla planety"

ASA, czyli Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy stwierdził, że reklama marki środków piorących Persil (w Wielkiej Brytanii należącej do koncernu Unilever) wprowadza w błąd, ponieważ informuje, że produkt jest "miły dla planety". Wg ASA to mylące i reklama w takiej wersji nie może być emitowana na Wyspach Brytyjskich.

Reklama, do której ustosunkowała się ASA promowała środki piorące Persil w Wielkiej Brytanii. Pokazano w niej m.in. dzieci, które zbierają śmieci na plaży, a lektor mówi o tym, że produkt jest "miły dla planety". Umieszczono w niej zdanie o tym, że Persil „usuwa plamy w temperaturze 30C” i pokazano butelkę Persil, która ma być w 50 proc. wykonana z plastiku pochodzącego z recyklingu.

W ocenie brytyjskiego regulatora takie stwierdzenie jest bezpodstawne i mylące, bo sugeruje, że produkt Persila ma pozytywny wpływ na środowisko.

Taka ocena reklamy Persila przez ASA to element walki tego regulatora z coraz bardziej powszechnym i szkodliwym zjawiskiem greenwashingu. Urząd swoimi decyzjami chce skłonić reklamodawców do tego, by zaprzestali stosować w swoich reklamach sformułowań określających produkty jako ekologiczne lub zrównoważone w sytuacjach, gdy nie jest to prawdą.

Spora reklama Persila

Brytyjski regulator przyznał, że przekaz zawarty w reklamie Persil może być uzasadniony tylko wtedy, jeśli produkt zapewnia korzyści środowiskowe w porównaniu z innymi podobnymi produktami.

– Chociaż przyznaliśmy, że Persil podejmuje działania w celu zmniejszenia wpływu swoich produktów na środowisko, nie widzieliśmy dowodów ani analiz wykazujących ogólny wpływ na środowisko opisywanych detergentów w płynie w całym ich cyklu życia, w porównaniu z wcześniejszymi produktami Persil lub innymi produktów. Nie było dowodów na prawdziwość twierdzenia „milszy dla naszej planety" – uzasadnił swoją decyzję brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA).

Unilever w odpowiedzi na decyzję ASA wyjaśnił, że reklama pokazuje, że płynny detergent jest „milszy” dla planety, ponieważ oszczędza energię dzięki szybkiemu praniu w niższych temperaturach, a także dlatego, że wykorzystuje plastik z recyklingu.

W Polsce marka Persil należy do firmy Henkel.

Dołącz do dyskusji: Reklama Persila wprowadza w błąd, bo detergent "nie jest miły dla planety"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl