SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM najbardziej opiniotwórcze we wrześniu. W TOP15 Wirtualnemedia.pl

Na pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce powraca we wrześniu RMF FM - podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Podium uzupełniają Wirtualna Polska i "Rzeczpospolita". W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów TOP15 są Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce w rankingu ogólnym Instytutu Monitorowania Mediów zajmuje RMF FM z wynikiem 2,3 tys. powołań. Inne redakcje w kraju często odnosiły się do rozmowy stacji z ministrem Adamem Niedzielskim, który zapowiedział możliwość noszenia maseczek zimą, nie z powodu wzrostu zakażeń na koronawirusa, ale z uwagi na zanieczyszczone powietrze.

Na drugim miejscu jest Wirtualna Polska wzmiankowana w innych tytułach prawie 1,9 tys. razy. We wrześniu dziennikarze portalu między innymi ujawnili próby wyłudzenia odszkodowania przez brata byłego wiceministra rolnictwa Norberta Kaczmarczyka.

Podium zamyka "Rzeczpospolita" z liczbą 1,7 tys. wzmianek. Redakcja dziennika jako pierwsza dotarła do informacji na temat podatku od nadmiarowych zysków (tzw. windfall tax), który miałby objąć nie tylko spółki energetyczne i banki, ale także prywatne firmy zatrudniające powyżej 250 osób.

Do rankingu głównego powracają Wirtualnemedia.pl, cytowane we wrześniu 696 razy między innymi za sprawą rozmowy z Joanną Kurską na temat jej nowej funkcji szefowej programu „Pytanie na śniadanie” w TVP2.

Wirtualna Polska liderem, awans Wirtualnemedia.pl

Pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych utrzymuje Wirtualna Polska, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych w kraju powoływali się we wrześniu prawie 1,9 tys. razy. Dalej na podium znajduje się Onet z liczbą ponad 1,5 tys. cytowań. Na portal często powoływano się w związku z odcinkiem podcastu „Wojewódzki&Kędzierski”, w którym prowadzący gościli Antoniego Królikowskiego.

Podium zestawienia zamyka Interia wzmiankowana we wrześniu 721 razy. Miejsce czwarte z awansem o jedną pozycję zajmują Wirtualnemedia.pl.

"Gazeta Wyborcza" na podium rankingu prasy

Liderem zestawienia opiniotwórczych tytułów prasowych niezmiennie pozostaje "Rzeczpospolita". Na miejscu drugim, z awansem o trzy pozycje, jest "Gazeta Wyborcza" (1,4 tys. wzmianek).

Podium zamyka "Super Express", cytowany w ubiegłym miesiącu ponad 1,2 razy.

"Wprost" na szczycie rankingu tygodników i dwutygodników

W najnowszym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje Wprost (462 wzmianki), którego liczba powołań wzrosła we wrześniu aż o 60 proc. Redakcja przeprowadziła między innymi wywiad z prezydentem RP Andrzejem Dudą.

Kolejne miejsce na podium zajmuje dwutygodnik "Sieci", tym razem wzmiankowany 288 razy. Na trzecim miejscu jest "Viva" z liczbą 252 powołań w mediach.

"Forbes" z liczbą 168 cytowań pozostaje na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników.
 


TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją, RMF FM - stacją radiową

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych stale utrzymuje TVN24 z wynikiem ponad 1,4 tys. powołań w innych mediach. Na wynik stacji wpłynęła między innymi emisja głośnego reportażu programu „Czarno na białym” na temat ukrywania dowodów przez Antoniego Macierewicza w trakcie śledztwa katastrofy smoleńskiej.

Na drugie miejsce awansował TVN wzmiankowana ponad 1,2 tys. razy. Na antenie pojawił się między innymi często komentowany w innych mediach reportaż na temat przygotowań polskiej piosenkarki Sary James do amerykańskiego „Mam Talent”. Podium zamyka telewizja Polsat News, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się we wrześniu 967 razy.

RMF FM pozostaje na szczycie najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na drugim miejscu znajduje się Radio Zet wzmiankowany prawie 1,4 tys. razy, a podium ze skokiem o jedno miejsce zajmuje Polskie Radio 24.
 


Money numerem jeden w rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Na pierwsze miejsce zestawienia portali biznesowych awansuje Money (378 cytowań). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się Business Insider (336) i Bankier (185).

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita".


 

Radio Wrocław powraca na szczyt zestawienia mediów regionalnych

Na pozycję lidera opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o siedem miejsc wysuwa się Radio Wrocław z liczbą 205 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce ze wzrostem o osiem pozycji zajmuje Radio dla Ciebie (120).

Podium zamyka "Dziennik Wschodni" z liczbą 106 wzmianek w innych mediach.

W TOP 10 wydawnictw duży awans Bauer Media Group

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, "Fakt", "Forbes", "Newsweek", Noizz, Onet, Plejada i "Przegląd Sportowy", były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 4 tys. razy.

Drugie miejsce utrzymuje grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 3 tys. wzmianek badanych tytułów Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP.

Z awansem o jedno miejsce podium zamyka TVN Warner Bros. Discovery (TVN, TVN Turbo, TVN24, TVN24 Biznes i Świat), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się 2,6 tys. razy w innych mediach.

Największy skok w zestawieniu aż o osiem miejsc zanotowało wydawnictwo Bauer Media Group (2,4 tys.), do którego należą tytuły RMF FM, "Twój Styl", "Pani" oraz "Świat Seriali".


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 31 947 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 30 września 2022 roku.

Dołącz do dyskusji: RMF FM najbardziej opiniotwórcze we wrześniu. W TOP15 Wirtualnemedia.pl

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
Te 15 miejsce to sponsoruje mefedron czy bieluń? : )
odpowiedź
User
Daga3
PR24 jest głównie cytowane w Trójce, stąd taki wysoki wynik...
odpowiedź
User
Jarosław P.
Tadziu z Ramzesem pewnie w 7 niebie
odpowiedź