SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie wartość marek luksusowych. Najcenniejszym brandem premium Louis Vuitton

W tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ  najwyżej wycenioną marką w kategorii dóbr luksusowych jest jest francuski  Louis Vuitton. Brand wyceniono na 124,3 mld dolarów, o  64 proc. więcej w stosunku do roku 2021.

Ranking Kantara i WPP pokazuje nadzwyczajny łączny wzrost wartości marek w całej kategorii dóbr luksusowych – szybszy niż w innych sektorach. Marki ze świata luksusu wzrosły razem o 45 proc. rok do roku, a pierwsza dziesiątka z tej kategorii (Top 10) jest warta łącznie 344,4 mld USD.  

Marki z tego sektora nadal mają najsilniejsze relacje z konsumentami z Chin. W indeksie siły marek Kantar BrandZ Power Index, który mierzy zdolność marek do powiększania dotychczasowego udziału w rynku, marki luksusowe uzyskały 125 punktów w Chinach i 113 punktów w USA. Konsumenci  chińscy zwracają większą uwagę na wyróżnialność marek – cecha ta odgrywa kluczową rolę w budowaniu kapitału marki (34 proc. w Chinach w porównaniu do 18 proc. w USA).

Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową

Louis Vuitton to pierwsza marka luksusowa, która znalazła się w globalnej pierwszej dziesiątce (Global Top 10), awansując o jedenaście pozycji (obecna wartość: 124,3 mld dol., +64 proc.).

Hermès to druga najcenniejsza marka w rankingu – jej wartość wzrosła o 73 proc., sięgając 80,3 mld dol. Podium uzupełnia Chanel, wycenione na 53 mld dolarów. Cartier to najszybciej rozwijająca się marka w 2022 r. – wzrost jej wartości wyniósł 88 proc. rok do roku, co może wynikać ze stosowanej przez nią strategii wzrostu skoncentrowanej na odejściu od detalicznej sprzedaży hurtowej i przejściu w kierunku sprzedaży bez pośredników – w sklepach firmowych i kanale online - wyjaśniono w rankingu.

Następne w TOP10 są Gucci (37,9 mld dol.), Dior (10,5 mld dol.), Cartier (10,1 mld dol.), Rolex (9 mld dol.), Saint-Laurent/YSL (6,8 mld dol.), Tiffany & Co (6,7 mld dol.) i Prada (5,6 mld dol.).

- Louis Vuitton i Hermès nadal wykorzystują swoje rozpoznawalne przewagi, aby wzmocnić wyrazistą tożsamość swoich marek. Ci wytrawni gracze z rynku dóbr luksusowych przez całe dziesięciolecia wyraźnie i konsekwentnie stosowali logotypy, wzornictwo i produkty, budując w tej sposób rozpoznawalność swoich marek. W trudnych gospodarczo czasach zamożniejsi konsumenci kierują się ku znanym markom z długą historią i tradycją, co daje im poczucie spokoju, komfortu i ciągłości - mówi Martin Guerrieria, który kieruje badaniem Kantar BrandZ.

W tym roku najcenniejszą marką świata według rankingu Kantar BrandZ  został Apple, wyceniony na 947,1 mld dolarów. Brand ma szansę zostać pierwszym, którego wartość przekroczy próg biliona dolarów.

Po trzech latach pozycję lidera stracił Amazon, wyceniony na 705,7 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Rośnie wartość marek luksusowych. Najcenniejszym brandem premium Louis Vuitton

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl