SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rozstrzygnięto konkurs AMS na plakat o zagrożeniach na pasach drogowych. Aktywiści zarzucają obwinianie pieszych

W konkursie Galerii Plakatu AMS (Agora) wyróżniono prace, które miały promować zasady odpowiedzialnego zachowania się na pasach. Wskazywały na niebezpieczeństwa, jakie mogą na przejściach dla pieszych czekać samych pieszych. „Hej, AMS, zróbcie kampanię o gwałtach, na której pokażecie skąpo ubrane kobiety i napiszcie, że przecież to one ryzykują, więc powinny uważać!” - skomentował Jan Mencwel ze stowarzyszenia Miasto jest Nasze.

Wyróżniona praca Katarzyny Nachman (fot. materiały prasowe) Wyróżniona praca Katarzyny Nachman (fot. materiały prasowe)

W konkursie Galerii Plakatu AMS, do którego, jak podaje Agora, zgłoszono rekordową liczbę prac, wyróżnieni zostali: Liliia Drahomaretska, Łukasz Mesjasz, Katarzyna Nachman, Julia Sikorska oraz Wiktoria Wojnarowska. Główną nagrodę zdobyła Anna Parada.

Zadaniem uczestników konkursu, ujętym w haśle „(Nie)bezpieczne pasy”, było zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą pieszym na pasach oraz przedstawiającego zasady odpowiedzialnego zachowania się na nich. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest ŠKODA.

Jurorzy, którzy wybierali zwycięskie prace spośród 1336 nadesłanych projektów, byli zgodni, że nagrodzony i wyróżnione plakaty łączą precyzja formy graficznej oraz czyste kontrastowe kolory. Podkreślali, że wszystkie świetnie obronią się w przestrzeni publicznej.

„Naturalnie, w ŠKODZIE bardzo dużo czasu poświęcamy tematowi bezpieczeństwa i to biorąc pod uwagę różne perspektywy – nie tylko perspektywę kierowców, ale też rowerzystów i pieszych. Myślałem więc, że trudno będzie mnie na tym polu zaskoczyć, ale przyznam, że obejrzenie i ocenienie ponad 1300 niezwykle kreatywnych, związanych z bezpieczeństwem na pasach prac sprawiło, że mogłem spojrzeć na temat z kilku zupełnie nowych punktów widzenia. To bardzo cenne doświadczenie” – mówi cytowany w komunikacie Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu ŠKODA

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS; Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie; Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS; Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska; Dorota Stalińska, aktorka, Prezes Fundacji Doroty Stalińskiej „Nadzieja”; Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU; Agnieszka Ziemiszewska, artystka graficzka, nauczycielka akademicka.

Zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2022 roku.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji jest ŠKODA przy współpracy z Isobar Polska, partnerem merytorycznym - Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Partnerami zostali: Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi - Radio TOK FM, Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.

„Klasyka przerzucania odpowiedzialności na pieszych”

Rozstrzygnięcie skomentowało stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. „Żaden z plakatów nie apeluje o ostrożność kierowców. Partnerem jest ŠKODA” - podkreślono.

Jego współzałożyciel Jan Mencwel napisał zaś: „Hej, AMS, zróbcie kampanię o gwałtach, na której pokażecie skąpo ubrane kobiety i napiszcie, że przecież to one ryzykują, więc powinny uważać! Agora, ta kompromitacja powinna jak najszybciej zniknąć z warszawskich ulic”.

„To jest utwierdzanie ludzi w złym przekonaniu, klasyka przerzucania odpowiedzialności na pieszych, co przed zmianą prawa było powszechni (i złe)” - ocenił Łukasz Zboralski, szef serwisu Brd24.pl.

Dołącz do dyskusji: Rozstrzygnięto konkurs AMS na plakat o zagrożeniach na pasach drogowych. Aktywiści zarzucają obwinianie pieszych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lizy
I słusznie! W Polsce kierowca to świętość. Ludzie w końcu powinni się ogarnąć i dostrzec, że samochód to dobrobyt, symbol statusu, wygoda i prawo każdego człowieka. Kto nie ma samochodu albo jest biedny albo sam zdecydował, że jest biedny bo nie chce mu się pracować na lepsze jutro. Piesi powinni chodzić podziemiami i nie przeszkadzać kierowcom.
0 0
odpowiedź