SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. Polsat z największymi wpływami, duży wzrost TVN7 (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,31 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,46 mln spotów reklamowych, o 11,90 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,59 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,85 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,86 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 367,08 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,89 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,53 proc. do 303,58 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (175,26 mln zł; + 24 proc.), która wyprzedziła TVP2 (144,35 mln zł; - 16,03 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 100,12 mln zł i wzrostem o 49,21 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 96,12 mln zł - w marcu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 9,93 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (86,64 mln zł; w dół o 7,60 proc.) i Lidl Polska (62,89 mln zł; - 14,92 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. Polsat z największymi wpływami, duży wzrost TVN7 (raport)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Konsekwentnie budują nową SIÓDEMKE a co za tym idzie wzrost oglądalności.
odpowiedź
User
Adam K
Więcej reklam nie oznacza większego zysku, bo spada oglądalność. Raczej trzeba wyemitować więcej reklam, by zarobić tyle samo co wcześniej.
odpowiedź
User
oko
Przepalona kasa zostanie tylko popiół nikt reklam nie ogłada poza branza reklamowa bo to strata czasu
odpowiedź