SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” więcej z reklam. W dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska”, „Fakt” i „Metro” (Top 10)

W czołówce dzienników z największymi wpływami z reklam przez dziesięć miesięcy br. tylko trzy tytuły zarobiły więcej niż rok wcześniej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Pozostałe zanotowały spadki przychodów, największy - „Metro”.

Marketerzy na reklamy w dziennikach wydali w okresie od stycznia do października br. blisko 1,3 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to niemal tyle samo (jedynie 0,2 proc. mniej) co w analogicznym okresie ub.r

Wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Wpływy reklamowe pierwszego tytułu zwiększyły się o 18,2 proc. - do 88,4 mln zł. „Puls Biznesu” zarobił o 18 proc. więcej w skali roku - 26,1 mln zł, a „Nasze miasto” - o 11,3 proc. więcej (26,5 mln zł).

Największy spadek wpływów reklamowych miał w omawianym okresie dziennik „Metro” (od 3 września przemianowany na „Metrocafe.pl”) - 77,9 mln zł, 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na reklamy w dzienniku „Polska” marketerzy wydali 4,5 proc. mniej niż przed rokiem (184,2 mln zł), a w „Fakcie” - 2,9 proc. mniej (140,6 mln zł). Wartość reklam opublikowanych na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” wyniosła w tym roku 47,7 mln zł, czyli 2,1 proc. mniej, a w „Super Expressie” - 101,3 mln zł , czyli 1 proc. mniej.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

346 397 738 zł

339 155 711 zł

-2,1

POLSKA

192 833 645 zł

184 202 685 zł

-4,5

FAKT

144 833 101 zł

140 639 720 zł

-2,9

SUPER EXPRESS

102 302 554 zł

101 305 205 zł

-1

RZECZPOSPOLITA

74 742 002 zł

88 359 851 zł

18,2

METRO (do 3 IX, potem Metrocafe.pl

84 402 012 zł

77 872 452 zł

-7,7

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

48 697 040 zł

47 680 185 zł

-2,1

NASZE MIASTO

23 782 582 zł

26 470 216 zł

11,3

PULS BIZNESU

22 102 265 zł

26 081 509 zł

18

GAZETA POMORSKA

b.d.

21 961 572 zł

b.d.

razem

1 300 394 293 zł

1 297 485 952 zł

-0,2

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” więcej z reklam. W dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska”, „Fakt” i „Metro” (Top 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bbb
a po ch komu cennikowe ????
odpowiedź
User
excel
a o ile procent wzrosły cenniki Rzepy i Pulsu dziennikarz nie sprawdził ???
odpowiedź
User
nick
pani Ewa z Łomianek budżety przywozi tak wcześnie tam jeździ ....
odpowiedź