SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”: wpływy 10 proc. w górę, 4,7 mln zł zysku, 6 etatów mniej

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz większościowy akcjonariusz E-Kiosku zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 10,5 proc. do 25,09 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 5,49 do 4,68 mln zł.

Wpływy gotówkowe Gremi Media w minionym kwartale zwiększyły się rok do roku z 20,9 do 22,78 mln zł, a barterowe - z 1,8 do 2,31 mln zł. W całej pierwszej połowie br. przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,5 proc., z 46,23 do 46,91 mln zł.

- Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż wzrosty notujemy już także w skali całego półrocza, pomimo tego, że pierwszy kwartał ubiegłego roku, który w większości miał miejsce jeszcze przed pandemią stanowi bardzo wysoką bazę - zauważa Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

1,8 mln zł kosztów programu opcyjnego, 6 etatów mniej

Według danych PBC w czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” zmalało rok do roku o 10,1 proc. do 36 190 egz., a „Parkietu” - o 6,2 proc. do 3 975 egz. Z kolei portal Rp.pl miał w czerwcu 3,55 mln użytkowników i 12,22 proc. zasięgu, a Parkiet.com - 297,9 tys. użytkowników i 1,02 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).

- Pomimo częściowego znoszenia restrykcji związanych z COVID-19  generowanie przychodów w obszarach wymagających organizowania wydarzeń obejmujących większą liczbę osób dalej napotyka na poważne utrudnienia - zaznacza Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży.

- Dlatego skupiamy się na rozwoju cyfrowej oferty grupy, również w tych aspektach, które dawniej były zdominowane przez wydarzenia stacjonarne - dodaje.

Wskaźniki rentowności firmy nieco się pogorszyły przede wszystkim w związku ze wzrostem kosztów ogólnego zarządu - w drugim kwartale z 2,18 do 3,23 mln zł, a w całym półroczu z 4,39 do 6,44 mln zł. Wynika to głównie z 1,78 mln zł niegotówkowych kosztów realizacji programu opcyjnego (w kwietniu br. Tomaszowi Jażdżyńskiemu zaoferowano akcje spółki warte wówczas 2,8 mln zł).

Na koniec czerwca br. stałe zatrudnienie w grupie Gremi Media wynosiło 58,75 etatów, wobec 62,68 rok wcześniej. - Niski poziom zatrudnienia wynika z outsourcingu usług - stwierdzono w sprawozdaniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W drugim kwartale zysk EBITDA firmy zmalał z 6,54 do 5,95 mln zł (przy czym bez kosztów programu opcyjnego wzrósłby z 6,54 do 6,85 mln zł), a zysk netto - z 5,49 do 4,69 mln zł. W całym półroczu EBITDA spadła z 10,77 do 9,3 mln zł, a zysk netto - z 9,03 do 6,71 mln zł.

Gremi Media wystawione na sprzedaż

76,6 proc. akcji Gremi Media należy obecnie do KCI, holdingu należącego do dwóch spółek Grzegorza Hajdarowicza. Pod koniec marca br. KCI poinformowało, że zaczyna przegląd opcji strategicznych dotyczący posiadanego pakietu akcji Gremi Media. Zaczęło współpracę z firmą doradczą Deloitte Advisory, która będzie odpowiadać za „przeprowadzenie potencjalnej transakcji w drodze otwartego procesu pozyskania od zainteresowanych inwestorów ofert nabycia akcji”.

Eksperci z branży wydawniczej komentowali dla Wrtualnemedia.pl, że Gremi Media może być atrakcyjna spółką dla innych wydawców z segmentu biznesowego i spółek powiązanych z obecną władzą. Ponadto od paru lat dyskutowano o konsolidacji wśród trzech gazet gospodarczych.

Pod koniec maja KCI w ramach skorygowanej strategii na lata 2019-2030 zapowiedziało inwestycje w projekty nieruchomościowe i kompleks Alvernia Planet, natomiast o Gremi Media wspomniało tylko zdawkowo, wśród projektów, w których chce być mniejszościowym inwestorem.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”: wpływy 10 proc. w górę, 4,7 mln zł zysku, 6 etatów mniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl