SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy prawicowe: Nczas.com liderem zasięgowym, wPolityce.pl i Niezalezna.pl przyciągają na najdłużej, DoRzeczy.pl mocno w górę

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywnym najwięcej użytkowników ma Nczas.com, a najwięcej odsłon i najdłuższy przeciętny czas korzystania przez internautów notują wPolityce.pl i Niezalezna.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły DoRzeczy.pl, Salon24.pl, Niedziela.pl i PCh.pl.

W styczniu br. Nczas.com, serwis magazynu „Najwyższy Czas!”, odwiedziło 3,81 mln realnych użytkowników (czyli 13,32 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali na stronie 19,12 mln odsłon, spędzając na niej przeciętnie 6 minut i sekundę - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witrynę uwzględniliśmy w zestawieniu serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywnym, ponieważ redakcja „Najwyższego Czasu!” przedstawia się jako komentująca rzeczywistość „z perspektywy konserwatywnej (społecznie) i liberalnej (ekonomiczne)”.

Kolejne trzy pozycje w rankingu zajęły serwisy związane z tygodnikami. Niezalezna.pl (powiązana z „Gazetą Polską”) z 1,88 mln użytkowników i 35,55 mln odsłon w styczniu, DoRzeczy.pl z 1,67 mln użytkowników i 11,81 mln odsłon oraz wPolityce.pl (związane z „Sieciami”) z 1,46 mln użytkowników i 29,4 mln odsłon. Na Niezalezna.pl odwiedzający spędził średnio 26 minut i 54 sekundy, a na wPolityce.pl - 32 minuty i 28 sekund. „Gazeta Polska” i „Sieci” mają też osobne witryny będące wyłącznie ich internetowymi wizytówkami, które notują niewielką odwiedzalność.

Na liście są też serwisy innych tytułów prasowych. Niedziela.pl miała w styczniu 943,7 tys. użytkowników i 2,66 mln odsłon, serwis „Gościa Niedzielnego” Gosc.pl - 776,3 tys. odwiedzających i 8,35 mln odsłon, a witryna „Polonia Christiana” PCh.pl - 491,3 tys. użytkowników i 1,92 mln odsłon. Natomiast Fronda.pl (730 tys. użytkowników i 8,32 mln odsłon) nie jest związana z magazynem „Fronda Lux”.

W serwisie Telewizji Republika 1,02 mln internautów wykonało 7,5 mln odsłon, a na RadioMaryja.pl 279,3 tys. użytkowników wygenerowało 900,8 tys. odsłon.

Na komputerach zdecydowanym liderem jest Niezalezna.pl - w styczniu zanotowała 692,8 tys. użytkowników, 19,07 mln odsłon oraz 44 minuty i 21 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast na wPolityce.pl 657,9 tys. internautów wykonało 16,59 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 48 minut.

Nczas.com przy 678,8 tys. użytkowników miał 3,12 mln odsłon, a DoRzeczy.pl zanotowało 658,8 tys. użytkowników i 4,89 mln odsłon.

Z kolei na urządzeniach mobilnych Nczas.com odwiedziło aż 3,31 mln internautów, ponad dwa razy więcej niż zajmującą drugie miejsce Niezalezna.pl (1,32 mln). Ten pierwszy serwis zanotował 16 mln odsłon oraz 4 minuty i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkowników, a ten drugi - 16,48 mln odsłon oraz 15 minut i sekundę średniego czasu korzystania.

Natomiast na wPolityce.pl 981,1 tys. internautów wykonało 12,82 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 16 minut i 7 sekund.

Nczas.com w skali roku zyskał aż 8,53 pkt proc. zasięgu i 15,32 mln odsłon (to odpowiednio 178 i 402 proc. w górę), a średni czas korzystania ze strony wydłużył się o 2 minuty i 45 sekund (czyli 84,2 proc.). Nastąpiło to głównie dzięki wzrostom w mobile’u.

Mocno zwiększyła się też odwiedzalność kilku innych witryn. DoRzeczy.pl zyskało 2,41 pkt proc. zasięgu i 5,35 mln odsłon (to 70,3 i 82,8 proc. w górę), Salon24.pl - 1,63 pkt proc. zasięgu i 1,08 mln odsłon (94,8 i 31,8 proc.), Niedziela.pl - 1,5 pkt proc. zasięgu i 1,26 mln odsłon (83,3 i 89,9 proc.), a PCh.pl - 0,93 pkt proc. zasięgu i 855,2 tys. odsłon (117,7 i 79,9 proc.). Przy czym na Salon24.pl przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zmalał o 5 minut (czyli 42 proc.), na Niedziela.pl - o 2 minuty i 47 sekund (46,6 proc.), a na PCh.pl - o 3 minuty i 52 sekundy (58,7 proc.).

Natomiast RadioMaryja.pl zanotowało spadek o 0,43 pkt proc. zasięgu, 40,3 tys. odsłon oraz 37 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 30,5, 4,3 i 24,7 proc. w dół).

Niezalezna.pl przy spadku zasięgu o 0,82 pkt proc. (11,1 proc.) zyskała 9,16 mln odsłon oraz 11 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (34,7 i 72,8 proc.). wPolityce.pl straciło 0,19 pkt proc. zasięgu, 2,72 mln odsłon oraz 6 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (3,6, 8,5 i 17,5 proc. w dół), a TelewizjaRepublika.pl - 0,07 pkt proc. zasięgu, 1,92 mln odsłon oraz 2 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu (1,9, 20,4 i 22,5 proc. w dół).

Dołącz do dyskusji: Serwisy prawicowe: Nczas.com liderem zasięgowym, wPolityce.pl i Niezalezna.pl przyciągają na najdłużej, DoRzeczy.pl mocno w górę

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maka
Kto Wam płaci za publikacjętakich leadów ?
0 0
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Tylko tyle mają tych portalików?
Po jazgocie sądziłem, że jest ich tysiące. tu raptem kilka.
Orlen i PKO wszystkie finansują czy tylko część ?
1 0
odpowiedź
User
Tyle...
Widać kto ma najwięcej czasu w pracy na takie pranie mózgu. Ciężko zapracowani urzędasy... mało zarabiający.
1 0
odpowiedź