SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sigma Bis podwoiła przychody i zmniejszyła stratę, dwie trzecie wpływów od Orlenu i PZU

Agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU, w ub.r. przy wzroście przychodów o 107,7 proc. do 191,18 mln zł zanotowała spadek straty netto z 2,08 do 1,31 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Marcin Dec, prezes Sigma BisMarcin Dec, prezes Sigma Bis

Sigma Bis w ub.r. 64 proc. przychodów wygenerowała od swoich właścicieli - państwowych koncernów Orlen (ma 66 proc. jej udziałów) i PZU (34 proc.). Wpływy od koncernu energetycznego rok do roku zwiększyły się z 75,99 do 96,78 mln zł, a od grupy ubezpieczeniowej - z 16,04 do 26,12 mln zł.

Już 24 mln zł od jednostek państwowych

Od początku ub.r. agencja obsługuje mediowo należącą do PZU firmę Link4. W sierpniu przejęła obsługę Alior Banku (jego największym akcjonariuszem jest PZU), a w marcu br. - Banku Pekao SA (kilka lat temu jego pakiet kontrolny przejęły PFR i PZU).

Sigma Bis zrealizowała też szereg zleceń dla kilku ministerstw i kancelarii premiera. Przychody firmy od Skarbu Państwa poszły w górę z 2,74 do 24,53 mln zł.

W sprawozdaniu podkreśliła, że jej głównym założeniem strategii było szybkie zwiększanie obrotów. - Na rynku domów mediowych wielkość obrotów decyduje o sile negocjacyjnej przekładającej się na skalę rabatów negocjowanych z właścicielami mediów i tym samym na konkurencyjność oferty - napisała. W ub.r. uczestniczyła w kilkudziesięciu przetargach.

Dwa razy więcej dla pracowników

Wydatki Sigma Bis wzrosły o 103,6 proc. do 192,21 mln zł. Zdecydowana większość to koszty usług obcych (głównie zakupu powierzchni reklamowych w mediach), które poszły w górę z 86,33 do 176,78 mln zł.

Koszty pracownicze wzrosły prawie dwukrotnie - z 7,47 do 14,52 mln zł, z czego nakłady na wynagrodzenia - z 6,33 do 12,25 mln zł. Na koniec ub.r. w agencji pracowało 100 osób, a rok wcześniej - 45.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Od jesieni 2020 roku prezesem Sigma Bis jest Marcin Dec (wiosną ub.r. na krótko został też prezesem wydawnictwa Polska Press, po tym jak przejął je Orlen), w zarządzie agencji są też Artur Muszkiet i Tomasz Michalski.

Strata sprzedażowa Sigma Bis zmalała z 2,36 do 1,04 mln zł, a strata netto - z 2,08 do 1,31 mln zł.

Na koniec ub.r. agencja miała do spłaty 5,95 mln zł pożyczek od Orlenu (wobec 5,94 mln zł rok wcześniej) i 3,09 mln zł od PZU (tyle samo co przed rokiem). Z drugiej strony dysponowała 5,98 mln zł na rachunkach bankowych (na koniec 2020 roku było to 7,55 mln zł).

- Strategicznym celem Spółki jest pozyskiwanie do współpracy kolejnych klientów, co będzie mieć wpływ na dalszy wzrost obrotów Spółki, jej pozycję rynkową i siłę negocjacyjną. Wyzwaniem stojącym przed Spółką jest utrzymanie posiadanego zespołu specjalistów na rynku, na którym panuje duża konkurencja oraz fluktuacja wyspecjalizowanych kadr - zaznaczono w sprawozdaniu agencji.

Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe w Polsce zwiększyły się o 6,8 proc. do 2,37 mld zł, mimo że po wybuchu wojny część marketerów ograniczyła działania. Motorami wzrostu były reklama zewnętrzna i internetowa, ta druga jest liderem z coraz większą przewagą nad reklamą telewizyjną.

Publicis Groupe prognozuje, że w całym br. polski rynek reklamowy zyska 4,8 proc.

Dołącz do dyskusji: Sigma Bis podwoiła przychody i zmniejszyła stratę, dwie trzecie wpływów od Orlenu i PZU

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Sztuczny twór stworzony przez Orlen i PZU większość swojego zysku wygenerował od Orlenu i PZU. Czego nie rozumiecie?
odpowiedź
User
lol
To chyba zasługa zdolnego kierownictwa, nie?
odpowiedź
User
Olgierd Halski
Sigma wydaje 12 mln na 29 pracowników. OMG wydaje 22,5 na 219. Ładnie się bawią za kasę z państwowych firm.
odpowiedź