SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Smart TV w Polsce. Samsung najpopularniejszym producentem, a Youtube i Netflix królują wśród aplikacji

Ponad 10 mln dorosłych Polaków z dostępem do internetu aktywnie korzysta ze Smart TV - wynika z cyklicznego badania VideoTrack 5 agencji Wavemaker. Podłączony do sieci telewizor jest w ostatnim latach ekranem najszybciej zdobywającym popularność wśród widzów VOD. Samsung - najpopularniejszym producentem, a Youtube i Netflix królują wśród aplikacji.

2/3 polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci - tzw. Smart TV. 6 na 10 z nich aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na ich telewizorach.

Odnosząc to do liczby polskich internautów w wieku 16+ (na takiej próbie Wavemaker realizował badanie VideoTrack) - mamy w Polsce 10,5 mln aktywnych użytkowników Smart TV.

Lekką nadreprezentację tworzą wśród nich osoby w wieku 25-44 lata oraz odbiorcy płatnej telewizji (kablówki, satelita), a wśród nich – płatnicy najwyższych abonamentów (powyżej 100 zł). Technologia Smart TV jest już jednak mocno upowszechniona w większości analizowanych segmentów.

Smart TV w każdej kolejnej fali VideoTracka zyskiwał na popularności jako ekran do oglądania długich treści wideo (filmy, seriale, programy telewizyjne). W 2016 r. niespełna połowa badanych deklarowała posiadanie Smart TV, wśród nich tylko 40 proc. korzystało z aplikacji na swoim telewizorze. Zainteresowanie Smart TV rośnie głównie kosztem tabletów i komputerów stacjonarnych.

Samsung na czele

Wśród telewizorów podłączanych do sieci króluje Samsung. 42 proc. udział w rynku telewizorów podłączanych do sieci daje Samsungowi blisko 20 punktów proc. przewagę nad LG, który jest z kolei dwa razy większy niż trzeci w rankingu – Sony oraz Philips.  


W rankingu aplikacji najpopularniejszych na telewizorach podłączanych do sieci prym wiedzie Youtube, chociaż najszybciej rosnącą aplikacją jest Netflix.

Eksperci Wavemaker wskazują, że Smart TV na tle innych ekranów (komórki, tabletu, telewizora) najczęściej wykorzystywany jest do oglądania typowo „telewizyjnych” treści (filmy, seriale, programy dokumentalne). Popularność telewizorów podłączonych do sieci w dużym stopniu może więc wpływać na popularność serwisów na życzenie, szczególnie tych oferujących najwyższej jakości treści, jak Netflix czy HBO Go. Na tym ekranie mogą być one oglądane wygodnie i bez strat dla ich walorów produkcyjnych.

Zdaniem analityków ekspansja Smart TV będzie przyczyniała się do osłabiania rynku tradycyjnej linearnej telewizji. Już dziś ten trend widoczny jest w pomiarze Nielsena – posiadacze „podłączonych” telewizorów oglądali tradycyjną telewizję średnio o blisko 60 minut krócej niż ci, którzy nie mają Smart TV (225 vs 281 minut w 2020 r.).

Badanie VideoTrack Wavemaker realizował metodą CAWI na grupie 1500 Polaków z dostępem do internetu pod koniec października 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Smart TV w Polsce. Samsung najpopularniejszym producentem, a Youtube i Netflix królują wśród aplikacji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Er
Mam samsung smart tv 40d7000, który pomimo lat działa mega dobrze - netflix i youtube zostały jednak zablokowane, taki mamy klimat, wychodzi, na to, że mam wyrzucić sprawny sprzęt i kupić nowy, bo przecież liczy się obrót, to on jest najważniejszy, a ekologia to taki.... slogan
0 0
odpowiedź
User
Lolik
A gdzie w rankingu przystawki na androidzie?
0 0
odpowiedź
User
Michau
Moim zdaniem to badanie na zlecenie Samsunga. Nie uwzględnia "smart przystawek na androidzie". Gdyby pokazać sprzedaż zeszłoroczną to wyjdzie, że najszybciej rośnie LG. Moim zdaniem LG ma najlepszą technologie OLED (nie mylić z pudrowaną podróbką QLED) i najlepszy system smart tv.
0 0
odpowiedź