SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tradycyjne kluby sportowe bliżej gier wideo i esportu. Chodzi o budżety marketingowe

Świat tradycyjnego sportu i esportu to obecnie mieszanka rywalizacji i partnerstwa – ocenili eksperci podczas konferencji na targach CES w Las Vegas. Według uczestników dyskusji oba segmenty walczą o budżety reklamodawców, zaś coraz więcej tradycyjnych drużyn sportowych kieruje się w stronę gier wideo i esportu.

 

Temat połączenia sportu i esportu oraz wynikającej z tego rywalizacji między sektorami o budżety marketingowe marek był przedmiotem panelu podczas targów CES 2022, które w tym roku odbyły się w dniach od 5 do 8 stycznia.

Czytaj także: Kanał esportowy Gametoon w ofercie Telewizji Play 

Rywalizacja i partnerstwo

Uczestnicy dyskusji przyznali, że segment tradycyjnego sportu coraz bardziej czuje na plecach oddech konkurencji ze strony esportu. Oba światy rywalizują już wyraźnie o uwagę kibiców.

Jednak Nate Clancy, jeden z panelistów i wiceprezes ds. rozwoju biznesu w portfelu kryptowalutowym FTX, zauważył, że konkurencja nie jest najlepszym słowem do opisania tego, co się obecnie dzieje.

- Myślę, że to wznosząca fala zainteresowania, która niesie wszystkie statki, zwłaszcza jeśli chodzi o niektóre z naszych produktów, takich jak NFT – ocenił Clancy. - Tak więc, z perspektywy FTX - i myślę, że wszystkich kryptowalut - niekoniecznie widzę to jako rywalizację, ale bardziej jako próbę znalezienia unikalnego partnerstwa, które ma największy sens.

W czerwcu 2021 r. FTX podpisał umowę o wartości 210 mln dol. z wiodącą drużyną e-sportową TSM, ale firma jest również zaangażowana w tradycyjną branżę sportową, w tym partnerstwo o wartości 10 mln dol. z drużyną NBA Golden State Warriors. - Mają Golden Guardians, mają też drużynę w grze NBA2K - powiedział Clancy. - To odegrało swoją rolę w decyzji o partnerstwie z Golden State Warriors.

Sport idzie w gry wideo

W tradycyjnych dyscyplinach sportowych drużyny poszerzają swoją ofertę o gry i esport. Klub piłkarski Manchester City od dawna współpracuje z e-sportowym zespołem FaZe Clan, ale wykonał największy skok w ten segment podpisując kontrakt z 16-letnim graczem w Fortnite, Aidanem „Threats” Mongiem w październiku 2021 r. - Chcemy mieć wiernych fanów nie tylko w świecie tradycyjnym, ale także tym cyfrowym - zaznaczył Gavin Johnson, dyrektor ds. mediów w City Football Group.

Niektórzy uczestnicy dyskusji przypisali konwergencję sportu i fandomu esportowego pandemii koronawirusa. Blokady spowodowane Covid-19 skłoniły wielu zawodowych sportowców do przejścia na streaming na Twitchu w 2020 r., zachęcając ich kluby do dalszych inwestycji w przestrzeń gier.

- Jedna czwarta kibiców sportowych - 26 procent - ogląda także esport, a liczba ta wciąż rośnie - poinformował Asaf Davidov, wiceprezes ds. pomiarów i insightów w Disney Advertising Sales. - 82 procent fanów esportu przewiduje, że w ciągu 20 lat będzie on tak popularny w USA jak football amerykański.

Zdaniem panelistów, choć esport to dopiero rodząca się branża, niektóre kluby sportowe postrzegają gry wideo jako bezpieczny i obiecujący obszar do inwestowania. Niezależnie bowiem od tego, jak długo utrzyma się pandemia, drużyny esportowe będą mogły rywalizować online bez większych zakłóceń, a sport tradycyjny zwrócił na to uwagę.

Podczas panelu zwrócono uwagę na fakt, że chociaż tradycyjne zespoły sportowe czynią postępy w społeczności graczy, to drużyny esportowe wciąż mają przewagę, jeśli chodzi o partnerstwo ze skoncentrowanymi na technologii markami w dziedzinach, które już w naturalny sposób łączą się z grami, takich jak kryptowaluty i NFT.

Czytaj także: Rozpoczął się najważniejszy e-sportowy turniej roku. O tytuł mistrzowski zawalczą także Polacy

Dołącz do dyskusji: Tradycyjne kluby sportowe bliżej gier wideo i esportu. Chodzi o budżety marketingowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl