SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotify przegoni Apple w segmencie podcastów. 28,2 mln amerykańskich słuchaczy w 2021 roku

W 2021 roku liczba użytkowników w USA słuchających podcastów w serwisie Spotify osiągnie poziom 28,2 mln - wynika z prognoz firmy eMarketer. To oznacza, że Spotify po raz pierwszy w historii pobije pod tym względem Apple z prognozowaną liczbą 28 mln słuchaczy. W kolejnych latach różnica będzie się powiększać na korzyść Spotify.

Serwis Spotify, zaczynający od streamingu muzyki, od kilku lat coraz mocniej inwestuje w segment podcastów. Ostatnim przykładem może być zapowiedź udostępnienia na platformie nowych audycji audio z udziałem m.in. Bruce’a Springsteena i Baracka Obamy.

Spotify lepszy od Apple

Z danych opublikowanych przez firmę eMarketer wynika, że popularność podcastów dostępnych na Spotify będzie konsekwentnie rosła.

Czytaj także: Tomasz Lis poprowadzi podcast "Świat_pl", zamiast regularnego programu na Onecie

Według prognoz analityków w 2021 r. w USA liczba użytkowników korzystających z podcastów przynajmniej raz w miesiącu osiągnie poziom 28,2 mln. To oznacza, że po raz pierwszy w historii Spotify pokona na rynku amerykańskim koncern Apple, pioniera w segmencie podcastów, który może liczyć na 28 mln amerykańskich słuchaczy w br.

eMarketer przewiduje, że w kolejnych latach dystans pomiędzy Spotify a Apple będzie się stopniowo powiększał na korzyść tego pierwszego serwisu. Liczba odbiorców podcastów na Spotify w USA ma w 2022 r. osiągnąć 33,1 mln oraz 37,5 mln w roku 2023. W wypadku Apple Podcast będzie to odpowiednio 28,5 oraz 28,8 mln słuchaczy.

Zgodnie z prognozami ogólna liczba słuchaczy podcastów w USA w 2021 r. wyniesie 117,8 mln po wzroście rok do roku o 10,1 proc. Wraz z tymi statystykami będą rosły wydatki reklamowe związane z podcastami.

W 2021 r. osiągną one kwotę 1,28 mld dol. stanowiąc 24 proc. wszystkich nakładów reklamowych przy cyfrowych treściach audio. W 2024 r. wydatki reklamowe wzrosną do 1,83 mld dol., a ich udział w segmencie do 29 proc.

Czytaj także: Podcasty historyczne „Babel - Rzeczpospolita Multi-Kulti" i „Nowa Europa Wschodnia” w Tok FM

Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.

Dołącz do dyskusji: Spotify przegoni Apple w segmencie podcastów. 28,2 mln amerykańskich słuchaczy w 2021 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl