SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spotify ogłasza swoją największą w historii europejską umowę reklamową z OMG

Platforma Spotify ogłosiła największą w swojej historii europejską umowę reklamową, którą zawarła z Omnicom Media Group. Współpraca rozpocznie się w tym miesiącu i potrwa do końca tego roku. Transakcja opiewa na 15 mln euro.

Dzięki współpracy z Omnicom Media Group (OMG), klienci agencji będą połączeni z treścią podcastów za pomocą autorskich narzędzi reklamowych Spotify. Reklamodawcy będą mieli również zaawansowany dostęp do nowych formatów reklam podcastowych oraz do oryginalnych i ekskluzywnych treści.

Inwestycja Spotify w ekskluzywne podcasty stoi za tym, że znalazła się na szczycie tabeli podcastów reklamowych. Dlatego platforma intensywnie inwestuje w narzędzia, które pomagają udowodnić skuteczność reklamy podcastowej. W zeszłym roku Spotify kupiło zarówno Chartable, jak i Podsights, firmy, których narzędzia analityczne i targetowe zwiększają jego zdolność do skutecznego prowadzenia reklam audio. W wyniku umowy OMG uzyska wczesny dostęp do niedawno nabytej usługi pomiaru reklam podcastowych Spotify, Podsights, po jej uruchomieniu w Europie.

- Reklamodawcy coraz częściej kierują więcej wydatków mediowych na podcasty, ponieważ rośnie ich słuchalność, a twórcy różnej wielkości wykorzystują to wyjątkowo intymne medium – powiedział Rak Patel, szef sprzedaży reklam w regionie EMEA w Spotify. - Cieszymy się, że OMG powierzyło nam pomoc im i ich klientom w uświadomieniu sobie pełnej wartości reklamy podcastowej. Mamy nadzieję, że ta umowa doprowadzi do większej innowacyjności i wzrostu w tej przestrzeni w całej Europie.

Liczba słuchanych podcastów w całej Europie wzrosła. Według portalu eMarketer około 70 milionów ludzi w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech słuchało podcastów w 2021 roku. Spotify spodziewa się, że przychody z reklam w końcu osiągną „znacznie ponad 10 miliardów euro rocznie”.

Umowa pozwoli ponadto klientom OMG uzyskać dostęp do konkretnych badań neurologicznych dotyczących „reklam audio, roli podcastów w przyciąganiu uwagi i zaangażowania odbiorców".

 

Dołącz do dyskusji: Spotify ogłasza swoją największą w historii europejską umowę reklamową z OMG

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
srednio to widze
to juz raczej bicie piany czerstiwiejacego biznesu jest. Coraz wiecej rekalm, coraz mniej ciekawych podkastow. Trzeba sobie powiedziec otwarcie na jutiuba nie ma ch... we wsi.
odpowiedź
User
Febo
Ciekawe ile z tych 15 mln OMG dostanie AVB?
odpowiedź