SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Faktu” spadła do 140 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 48 tys.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w drugim kwartale br. wyniosła 388 129 egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W drugim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 140 529 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 81 659 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 48 328 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 022 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 636 egz.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 140 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 14 927 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 270 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 618 egz.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 388 129 egz.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w drugim kwartale br. wyniosła 388 129 egz.

„DGP” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (16 740 egz.), „Rzeczpospolita” (14 121 egz.) i „Puls Biznesu” (10 185 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 77 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 60 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 55 proc.

PBC nie monitoruje liczby subskrypcji cyfrowych gazet. Tutaj liderem jest "Gazeta Wyborcza", która na koniec marca br. miała 290 tys. subskrybentów.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 140 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 48 tys.

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polo
Kiedy Wielki Aaaaadam podejmie decyzja o zamknieciu gazety dla lemingow ?
odpowiedź
User
Marta
Dzisaj wszystko jest w śieci....prasa drukowana przechodzi pomału do histori .
odpowiedź
User
Romuś
Adam to konserwatysta, więc dopóki ma wpływ na decyzje, to z papieru nie zrezygnuje.
Inna sprawa, że w Agorze ma co raz mniejsze wpływy.
Tarcia między kierownictwem Agory a szefostwem Gazety Wyborczej są powszechnie znane.
odpowiedź