SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwucyfrowy spadek sprzedaży tabletów w I kwartale, Apple przed Samsungiem

W I kwartale 2018 r. na całym świecie sprzedano 31,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 11,7 proc., z 35,8 miliona do 31,7 miliona sztuk.

Jednocześnie warto podkreślić, że w przypadku tabletów 2-w-1 z odłączaną klawiaturą (detachable), takich jak Microsoft Surface czy iPad Pro, sprzedaż wzrosła rok do roku o 2,9 proc. Tego typu urządzenia stanowiły 15,3 proc. wszystkich sprzedanych tabletów. Natomiast o 13,9 proc., do 26,8 miliona sztuk, spadła sprzedaż tradycyjnych tabletów (slate), co pociągnęło w dół cały rynek.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 2,1 proc., z 8,9 miliona do 9,1 miliona sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 24,9 proc. do 28,8 proc. Koncern z Cupertino sprzedał 1,8 miliona iPadów Pro i był liderem także w segmencie urządzeń detachable.

Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów o 11,4 proc., z 6 milionów do 5,3 miliona sztuk, ale jego rynkowy udział nie zmienił się (16,7 proc.).

Do Top 3 wróciło Huawei, a to dzięki 13-proc. wzrostowi sprzedaży (z 2,8 mln do 3,2 mln sztuk), co dało chińskiej firmie 10 proc. udziału w rynku. Na czwartej pozycji znalazło się Lenovo, a na piątą spadł Amazon.com, który sprzedał dwa razy mniej tabletów niż rok wcześniej.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W I KWARTALE 2018 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

I KW. 2018 SPRZEDAŻ

I KW. 2018    UDZIAŁ W RYNKU

I KW. 2017 SPRZEDAŻ

I KW. 2017  UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

9.1

28.8%

8.9

24.9%

2.1%

2. Samsung

5.3

16.7%

6.0

16.7%

-11.4%

3. Huawei

3.2

10.0%

2.8

7.8%

13.0%

4. Lenovo

2.1

6.6%

2.1

5.8%

1.8%

5. Amazon.com

1.1

3.5%

2.2

6.0%

-49.5%

Pozostałe

10.9

34.4%

13.9

38.8%

-21.7%

SUMA

31.7

100.0%

35.8

100.0%

-11.7%

Dołącz do dyskusji: Dwucyfrowy spadek sprzedaży tabletów w I kwartale, Apple przed Samsungiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl