SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Znana platforma cyfrowa straciła w ciągu kwartału 257 tys. abonentów

Amerykańska platforma cyfrowa Dish Network miała w II kwartale br. 4,21 mld dol. przychodów. W analogicznym okresie 2021 roku przychody wyniosły 4,49 mld dol. Zmniejszyły się z powodu topniejącej bazy abonenckiej.

Dekoder Dish NetworkArticle

Liczba abonentów Dish Network w II kwartale 2022 roku zmniejszyła się o 257 tys. Przed rokiem w tym samym czasie ubyło ich „tylko” 67 tys. Firma zamknęła II kwartał z 9,99 mln abonentów, z czego 7,79 mln to klienci Dish, natomiast 2,20 mln to użytkownicy serwisu IPTV Sling. Zysk netto Dish Network w analizowanym okresie wyniósł 523 mln dol. W tym samym kwartale zeszłego roku było to 671 mln dol.

Operatorzy płatnej telewizji na rozwiniętych rynkach tracą abonentów

Jeszcze 5 lat temu Dish Network miał 13 mln abonentów, a jego rywal DirecTV 25 mln. Obecnie baza klientów pierwszej firmy to 9,99 mln, a drugiej 14,6 mln. DirecTV w ostatnim kwartale 2021 roku stracił 400 tys. abonentów, a późną jesienią i przed Bożym Narodzeniem operatorzy płatnej telewizji pozyskiwali zawsze najwięcej abonentów. Na początku 2022 roku po wielu latach przerwy wróciły spekulacje o możliwej fuzji amerykańskich platform.

Stany Zjednoczone należą do rynków, gdzie takie usługi kosztują najwięcej. Najtańszy pakiet Top 120 w Dish Network kosztuje 69,99 dol. miesięcznie (około 325 zł), a najdroższy Top 250 to już konieczność wydawania 104,99 dol. miesięcznie (blisko 487 zł). Umowy z platformami satelitarnymi czy sieciami kablowymi są zazwyczaj długoterminowe. Z subskrypcji streamingowych, które są alternatywą dla tradycyjnych operatorów można zrezygnować w dowolnym miesiącu.

W USA sieci kablowe i platformy satelitarne zaczęły masowo tracić klientów po rozwoju serwisów typu Netflix, Amazon Prime Video, Paramount+, Disney+ czy HBO Max. Trend ten dociera do Europy. Działająca w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech platforma Sky w II kwartale br. straciła 361 tys. abonentów. W I półroczu ub.r. ubyło zaledwie 26 tys. klientów. Tradycyjni operatorzy próbują występować w roli agregatorów serwisów streamingowych. W 2022 roku spadek liczby ich klientów wyraźnie jednak przyspieszył m.in. z powodu szalejącej na całym świecie inflacji.

W Polsce nie widać jeszcze masowych odejść abonentów sieci kablowych i platform cyfrowych. Canal+ i Polsat Box od kilku lat nie podają precyzyjnych danych odnośnie liczby klientów korzystających z oferty satelitarnej. Dokładniejsze informacje przekazał ostatnio Orange. W II kwartale br. liczba abonentów Orange TV spadła z 978 tys. do 970 tys. Operator pozyskał ponad 30 tys. klientów IPTV (łącznie to 768 tys.) i stracił 38 tys. odbiorców satelitarnych. Obecnie w ten sposób z usług platformy korzysta 203 tys. abonentów.

Dołącz do dyskusji: Znana platforma cyfrowa straciła w ciągu kwartału 257 tys. abonentów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl