SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ströer Polska w ub.r. z 19,4 mln zł na minusie

Firma reklamy zewnętrznej Ströer Polska w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 31,9 proc. do 73,08 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 14,05 mln zł zysku do 19,45 mln zł straty. Spółka podkreśla, że w br. notuje wyższe wzrosty niż cały rynek outdoorowy.

W ub.r. wszystkie przychody zostały osiągnięte przez Ströer Polska ze sprzedaży krajowej. Wpływy z usług reklamowych poszły w dół rok do roku ze 105,38 do 71,22 mln zł, a z usług pomocniczych - z 1,97 do 1,71 mln zł.

W związku z recesją gospodarczą i ograniczeniem mobilności wartość całego rynku reklamy zewnętrznej zmniejszyła się w ub.r. o 38,8 proc. - z 544 do 333 mln zł. W samym drugim kwartale ub.r. spadek wyniósł aż 67 proc.

Koszty tylko 4 proc. w dół

Wydatki operacyjne Ströer Polska zmniejszyły się jedynie o 3,7 proc. do 86,44 mln zł. Koszty usług obcych zmalały z 67,85 do 64,42 mln zł, amortyzacji - z 8,71 do 8,52 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 3,94 do 3,73 mln zł.

Za to nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 5,96 do 6,1 mln zł, na podatki i opłaty - z 733,2 do 849,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,35 do 1,63 mln zł.

W ub.r. przeciętne zatrudnienie w firmie wynosiło 57,75 etatów (z czego 12 przypadało na kadrę kierowniczą), wobec 60 w 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Ströer Polska nie obniżył wymiaru pracy i wynagrodzeń o 20 proc. na kilka miesięcy, żeby skorzystać z tzw. tarczy antykryzysowej ani nie wziął częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej. Natomiast firma po wybuchu epidemii otrzymała w sumie 63,9 tys. zł od władz kilku miast, w których ma swoje nośniki.

Wynik netto spadł o 33,5 mln zł

Pogorszyły się nie tylko wyniki sprzedażowe firmy. Jej pozostałe przychody operacyjne zmalały z 3,35 do 2,71 mln zł, natomiast pozostałe wydatki operacyjne wzrosły z 2,12 do 8,31 mln zł (strata ze zbycia środków trwałych w ub.r. wyniosła 6,75 mln zł, wobec 712,6 tys. zł rok wcześniej), a koszty finansowe - z 954,2 tys. zł do 2,26 mln zł.

W ub.r. spółka zawiązała rezerwę wynoszącą 5,08 mln zł na likwidację części asortymentu do budowy nośników reklamowych.

W konsekwencji wynik sprzedażowy Ströer Polska poszedł w dół z 17,57 mln zł zysku do 13,36 mln zł straty, wynik operacyjny - z 18,8 mln zł zysku do 18,96 mln zł straty, a wynik netto - z 14,05 mln zł zysku do 19,45 mln zł straty.

Strata netto byłaby jeszcze wyższa, gdyby nie 1,77 mln zł zysku z tarczy podatkowej (w 2019 roku spółka zapłaciła 4 mln zł podatku dochodowego).

W br. Ströer Polska rośnie mocniej od całego rynku

Zeszłoroczna strata netto była wyższa od kapitałów własnych Ströer Polska. Ströer SE & Co. jako jedyny udziałowiec spółki na początku października zapewnił ją, że zapewni wsparcie pozwalające jej na działalność operacyjną przynajmniej przez najbliższe 12 miesięcy.

W br. rynek outdoorowy notuje duże wzrosty wartości rok do roku. W pierwszym kwartale br. dynamika wyniosła 35,7 proc., w drugim kwartale - aż 143,2 proc., a w trzecim kwartale - o 16,1 proc.

- Badania rynku wykazują, że spółka odrabia straty roku 2020 szybciej niż rynek OOH, wzmacniając swoją pozycję i udział rynkowy - podkreślono w sprawozdaniu Ströer Polska. - Badając realizację kampanii oraz rezerwacje w kolejnych miesiącach spodziewa się dalszych dynamicznych wzrostów sprzedaży - dodano.

Dołącz do dyskusji: Ströer Polska w ub.r. z 19,4 mln zł na minusie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Indor
Dwadzieścia baniek w piach, no i fajnie:-)
odpowiedź