SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP chce wydać 1,7 mln zł na marketing w wyszukiwarkach, dostała cztery oferty

W przetargu dotyczącym obsługi Telewizji Polskiej przez trzy lata w zakresie marketingu i analityki w wyszukiwarkach internetowych złożono cztery oferty. TVP na sfinansowanie zamówienia chce przeznaczyć 1,68 mln zł.

fot. akpaArticle

Przetarg ogłoszony przez Telewizję Polską ponad miesiąc temu dotyczy obsługi nadawcy przez 36 miesięcy w zakresie kompleksowego pozycjonowania jego serwisów w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych oraz działań wspierających z zakresu marketingu internetowego i analityki.

TVP dostała cztery oferty: od Fabryki Marketingu z kwotą 843,5 tys. zł, od Ideo Force z 951,6 tys. zł, od IT Management Marcin Zygmunt z 1,55 mln zł, a od Artegence - z 4,34 mln zł.

Warunkiem udziału w postępowaniu była m.in. wpłata 40 tys. zł wadium. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena brutto.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Telewizja Polska nie poinformowała jeszcze, czy planuje podpisać umowę z którąś z firm. Podała natomiast, że na zlecenie chce przeznaczyć 1,68 mln zł.

TVP z niższymi wpływami i zyskiem

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.

W 2020 roku Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec 2020 roku w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W 2021 roku Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

Dołącz do dyskusji: TVP chce wydać 1,7 mln zł na marketing w wyszukiwarkach, dostała cztery oferty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Admin
Po co telewizji publicznej marketing? To prywatne media powinny walczyć między sobą. Telewizji publicznej nie grozi zamknięcie i jej celem nie jest zarabianie pieniędzy...
odpowiedź
User
MKCharzynski
Ty Kurski masz za dużo kasy do przepalenia. Twój czas się kończy. Najpóźniej w 2023 wyleciał z TVP a TVP pójdzie do piachu.
odpowiedź