SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sylwia Chada: TikTok chce utrzymać wysokie dynamiki wzrostu biznesu komercyjnego w regionie

TikTok, którego biznes komercyjny w 2021 roku wzrósł pięciokrotnie w Europie Centralnej, chce utrzymać wysokie dynamiki wzrostu w regionie, planuje rozwijać narzędzia e-commerce - poinformowała PAP Biznes Sylwia Chada, dyrektor generalna TikTok w Europie Centralnej.

fot. YouTube/TikTok fot. YouTube/TikTok

"Globalnie mamy ponad 1 mld użytkowników, a w Europie ponad 100 mln. Polska rośnie tak samo dynamicznie jak inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej, cały region rośnie najbardziej dynamicznie w Europie. Za wzrostem platformy i liczby jej użytkowników rośnie też nasz biznes komercyjny, czyli TikTok for Business i zainteresowanie partnerów biznesowych" - powiedziała PAP Biznes Sylwia Chada, dyrektor generalna TikTok w Europie Centralnej.

"Naszym celem biznesowym jest utrzymanie wysokich dynamik wzrostu biznesu, czyli wzrostu sprzedaży, portfeli naszych klientów i średniej wartości kampanii reklamowych" - dodała dyrektor TikToka.

Biuro w Warszawie działa od 2021 roku

Jak wskazała, biuro w Warszawie, obsługujące rynki Europy Centralnej, zostało uruchomione w styczniu 2021 roku.

"W 2021 roku w regionie CE zwiększyliśmy biznes komercyjny na platformie pięciokrotnie w stosunku do 2020 roku. Miesiąc do miesiąca wzrost sprzedaży reklamowej wynosił średnio ok. 16-17 proc. W tym roku utrzymujemy podobną dynamikę wzrostu jak w 2021 roku, nasz cel finansowy zakłada 400 proc. budżetu reklamowego z ubiegłego roku. Po maju tego roku zrealizowaliśmy już ubiegłoroczny budżet" - powiedziała Chada.

Jak podała spółka, w I półroczu 2022 r. w Europie Środkowej odnotowano dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 2,5-3,0x rdr. Polska jest największym rynkiem w regionie - w I półroczu odpowiadała za ok. 60 proc. przychodów reklamowych TikToka w Europie Środkowej.

Największymi reklamodawcami na platformie są branże CPG (produkty szybkozbywalne), retail & e-commerce oraz entertainment & media. Spółka obserwuje również silnie rosnącą dynamikę wydatków reklamowych na TikToku ze strony branż wschodzących, takich jak healthcare, sektor publiczny oraz automotive.

Dyrektor oceniła, że z punktu widzenia oferty reklamowej TikTok for Business nie różni się znacząco od innych graczy na rynku. Wskazała, że wyróżnikiem tej platformy rozrywkowej jest mocne zaangażowanie użytkowników.

Zobacz: Apple ulega Chinom. Każe oznaczać produkty "Made in Taiwan, China"

"To co nas wyróżnia, to poziom zaangażowania użytkowników. Zwrot z inwestycji jest u nas średnio 30 proc. wyższy niż na innych platformach, wyższa jest również rozpoznawalność marek" - powiedziała Chada.

Dyrektor poinformowała, że dominująca większość użytkowników TikToka w regionie Europy Centralnej to osoby dorosłe, powyżej 20. roku życia.

"Najliczniej reprezentowana jest grupa w wieku 20-35 lat, czyli to przede wszystkim tzw. millenialsi i generacja Z. Dobrze przyrasta nam też grupa osób powyżej 35. roku życia wraz z poszerzeniem contentu platformy" - powiedziała Chada.

TikTok skupia się teraz na rozwiązaniach i możliwościach e-commerce.

Zobacz: Chińscy hakerzy zaatakowali amerykańskich reporterów politycznych przed zamieszkami na Kapitolu

"W czasie pandemii większość biznesu przeniosła się do digitalu i ten trend się nadal utrzymuje, po otwarciu sklepów stacjonarnych. Młodzi konsumenci szukają w internecie rekomendacji i kupują online, więc e-commerce jest dla nas bardzo ważny. Podstawowe rozwiązania e-commerce dla klientów już oferujemy. Pracujemy teraz nad nowymi narzędziami, które pozwolą naszym partnerom biznesowym śledzić całą ścieżkę zakupu od zobaczenia produktu na platformie do włożenia go do koszyka. Na Dalekim Wschodzie ogromną popularnością cieszy się tzw. live commerce (sprzedaż za pośrednictwem video) i w naszym regionie też będziemy to analizować, testujemy to już na niektórych rynkach" - powiedziała dyrektor generalna TikTok w Europie Centralnej.

Dołącz do dyskusji: Sylwia Chada: TikTok chce utrzymać wysokie dynamiki wzrostu biznesu komercyjnego w regionie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Meg
Zapytajcie te Chade czemu nie robia nic z pirackimi kopiami zglaszanymi przez tworcow, telewizje i wytwornie fonograficzne. TikTok to wieksze zagrozenie dla autorskich tresci niz torenty. Polecam przesledzic proces usuwania kopii a raczej brak reakcji chinczykow na wszelkie zgloszenia. Jesli chomikuj to serwis piracki to czym jest tiktok?
0 0
odpowiedź
User
uczulona na toksycznych ludzi
oj! jak tylko przypomne sobie czas spedzony z Sylwią na jednym piętrze w korpo... współczuję obecnym pracownikom. Właściwa osoba na właściwym miejscu, patrzać jak TT jest postrzegany w srodowisku.
0 0
odpowiedź
User
pytalska
Dzieciaki - rozumiem. Ale to możliwe, że młodzi dorośli nie łączą kropek Tik Tok - Chiny (prawa człowieka, dyktatura, cenzura...)?
0 0
odpowiedź