SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Instagram nie daje się w Polsce TikTokowi, godzinę krócej na Facebooku

Zdecydowana większość czołowych platform społecznościowych w sierpniu osiągnęła znaczące wzrosty odwiedzalności. Średni czas korzystania z Facebooka zmalał o ponad godzinę, a Instagram zyskał 1,4 mln użytkowników, zwiększając przewagę zasięgową nad TikTokiem, w którym odwiedzjący spędzają najwięcej czasu.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną odwiedziło 26,41 mln polskich internautów, co przełożyło się na 89,03 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził na platformie średnio 16 godzin, 49 minut i 15 sekund.

Jeszcze dłuższy przeciętny czas korzystania osiągnął TikTok - 18 godzin, 55 minut i 21 sekund. Odwiedziło go 13,03 mln użytkowników, czyli 43,94 proc. wszystkich polskich internautów.

Na kilka godzin każdego użytkownika przyciągały Instagram (tak jak Facebook należy do Meta Platforms) i Snapchat. Pierwszą platformę odwiedziło 16,16 mln internautów (co dało 54,47 proc. zasięgu), korzystając przeciętnie przez 4 godziny, 2 minuty i 31 sekund, a drugą - 6,23 mln użytkowników, każdy spędził na niej średnio 3 godziny, 42 minuty i 2 sekundy.

Z Twittera skorzystało 10,67 mln internautów (35,96 proc. zasięgu), każdy przeciętnie przez 53 minuty i 57 sekund, a z Pinteresta - 7,32 mln, średnio przez 46 minut i 17 sekund.

Blogi działające w domenie blogspot.com zanotowały 6,52 mln użytkowników, 21,97 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania. LinkedIna odwiedziło 5,48 mln internautów (18,49 proc. zasięgu), spędzając średnio po 13 minut i 24 sekundy.

Wykop dalej osiąga znacznie wyższa odwiedzalność niż jego amerykański odpowiednik Reddit. Pierwsza platforma zanotowała w sierpniu 3,69 mln użytkowników, 12,43 proc. zasięgu oraz 16 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a druga - 2,97 mln odwiedzających, 10,02 proc. zasięgu oraz 8 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania.

Wszystkie platformy osiągnęły wzrosty liczby użytkowników w porównaniu do lipca, natomiast na trzech czołowych równocześnie zmniejszył się średni czas korzystania. Facebook zyskał 710,7 tys. internautów (to 2,8 proc. w górę), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o godzinę, 3 minuty i 31 sekund (5,9 proc.).

Instagram dzięki wzrostowi o 1,36 mln użytkowników (9,2 proc.) zwiększył przewagę nad TikTokiem (w górę o 851 tys. internautów, czyli 7 proc.). Na pierwszej platformie średni czasu korzystania skrócił się o 19 minut i 36 sekund (7,5 proc.), a na drugiej o 20 minut i 11 sekund (1,7 proc.).

Snapchat przy wzroście liczby odwiedzających o 319,8 tys. (5,4 proc.) stracił 34 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (13,4 proc.), natomiast na Reddicie przybyło 254,2 tys. internautów (9,3 proc.), a średni czas zmalał o 2 minuty i 17 sekund (21,3 proc.).

Pozostałe platformy osiągnęły wzrosty w obu statystykach. Twitter zyskał 326,4 tys. użytkowników (3,2 proc.) oraz 3 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania (6,3 proc.), Pinterest - 85,5 tys. internautów (1,2 proc.) oraz 3 minuty i 10 sekund średniego czasu (7,3 proc.), a blogi w domenie blogspot.com - 546,4 tys. użytkowników (9,1 proc.) i 27 sekund średniego czasu (11,9 proc.).

Na LinkedInie liczba odwiedzających zwiększyła się o 201,7 tys. (3,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego - o minutę i 9 sekund (9,4 proc.), a na Wykopie przybyło 184,8 tys. internautów (5,3 proc.) i 8 sekund średniego czasu korzystania (0,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Instagram nie daje się w Polsce TikTokowi, godzinę krócej na Facebooku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
SM to w większości jedno wielkie dno, jak na insta są chociaż ładne obrazki to FB to jedna wielka reklama a TOK to jedna wielka patologia czyli sanme kradzione filmiki wrzucane jako swoje z LOGO jak i kradzione pomysły co ładnie nazwali czelendżem.
SZKODA ŻYCIA
odpowiedź
User
bredny
U mnie wykop, później karachan, Vichan i długo długo nic
odpowiedź