SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,79 mln widzów Top of the Top Sopot Festival 2021

Tegoroczną edycję Top of the Top Sopot Festival oglądało średnio 1,79 mln widzów, o 80 tys. mniej niż odsłonę widowiska sprzed dwóch lat. TVN w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 11,25 mln zł.

Top of the Top Sopot Festival 2021 na antenie TVN transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 17 do 19 sierpnia br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,79 mln widzów, co przełożyło się na 17,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 19,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,01 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Hitem drugi dzień

Największą popularnością cieszył się drugi dzień imprezy, który śledziło 1,92 mln osób, co przełożyło się  na 18,66 proc. udziału w 4+ i 20,48 proc. w 16-49. Tego dnia miały miejsce koncerty „#I dance in Opera Leśna” oraz „#Top of the Top Challenge”.

Wtorkowy festiwal, gdy w Sopocie odbywał się duży koncert - „#Forever Young” i „#I love Sopot”, oglądało średnio 1,76 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,77 proc. i 18,78 proc.

Trzeciego dnia miał miejsce podzielony na dwie części koncert „TVN24 #Nasze20lecie”. Transmisja zgromadziła średnio 1,69 mln widzów (odpowiednio 16,10 proc. i 18,24 proc. udziału). Poza emisją live w TVN i Playerze, czwartkową relację z Top of the Top Sopot Festival 2021 można było zobaczyć również w streamingu na portalach Onet.pl, WP i gazeta.pl.

TVN liderem

Top of the Top Sopot Festival 2021 miał o 80 tys. widzów mniej niż poprzednia edycja muzycznego wydarzenia, którą dwa lata temu (tj. w okresie od 13 do 15 sierpnia 2019 roku) śledziło średnio 1,74 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 16,05 proc. w 4+, 16,81 proc. w 16-49 i 16,88 proc. w 16-49. W ub.r. Top of the Top Sopot Festival nie odbył się w związku z epidemią.

TVN w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 7,33 proc. zajęła TVP1, trzeci był Polsat (5,82 proc.), a czwarta - TVP2 (3,52 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN miał zdecydowanie większą przewagę nad swoimi głównymi konkurentami.

- Czujemy podwójną satysfakcję, że udało nam się wyprodukować wydarzenie istotne artystycznie, które jednocześnie uzyskało dobre wyniki oglądalności. To daje nam motywację do kontynuowania tej drogi. W związku z tym chciałbym serdecznie podziękować artystom, prowadzącym, realizatorom, współpracownikom i naszym partnerom, którzy mieli swój kluczowy wkład w ostateczny efekt artystyczny festiwalu. Oddzielne podziękowania kieruję do TVN Grupa Discovery za zaufanie, wsparcie i bardzo dobrą współpracę na wielu poziomach - komentuje Marcin Perzyna, producent i reżyser Top of the Top Sopot Festival 2021.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy TVN wyniosły 11,25 mln zł. Dwa lata temu Top of the Top Sopot Festival z reklam zarobił 8,78 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Producentem Top of the Top Sopot Festival jest firma Festival Group.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,49 proc.

Dołącz do dyskusji: 1,79 mln widzów Top of the Top Sopot Festival 2021

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja_2021
Widzów odrobinę mniej niż 2 lata temu, ale udziały dużo wyższe niz w ciągu ostatnich 5 lat. To jest sukces tego festiwalu zwłaszcza, że emitowanych był w środku tygodnia i to do późna. Konkurencja w tym czasie zmiażdżona co znaczy, że festiwale nadal są oglądane.
odpowiedź
User
Maja
Brawo TVN!!!!
odpowiedź
User
Stavros
Najlepszy festiwal od lat. Nie przypominam sobie innego wydarzenia muzycznego z tak szerokim i różnorodnym składem artystów.
Fakt, że można osiągnąć takie wyniki oglądalności bez disco polo przywraca wiarę w polskiego widza.
odpowiedź