SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix najchętniej wybieraną platformą streamingową w Polsce

Netflix w Polsce zdecydowanie wyprzedza pod względem popularności inne platformy streamingowe - tak wynika z danych serwisu JustWatch. Kolejne serwisy są daleko w tyle.

JustWatch to portal zbierający dane z platform VoD. Działa w wielu krajach na świecie, także w Polsce. Na jednej stronie można więc sprawdzić informacje o wszystkich planowanych premierach filmów i seriali bez konieczności wchodzenia w poszczególne serwisy. JustWatch agreguje dane z dziesięciu platform oferujących treści wideo (m.in. Netflix, HBO, Google Play Movies). Cyklicznie przygotowuje również zestawienia dotyczące ich popularności.

Z najnowszego raportu wynika, że nadal najpopularniejszą platformą z dostępem do seriali i filmów w Polsce jest Netflix. W ostatnim kwartale 2021 r. miał on w naszym kraju 36 proc. udziałów w rynku serwisów streamingowych (bez zmian w stosunku do danych z trzeciego kwartału 2021 r.). Drugie miejsce zajmuje HBO GO - ma 21 proc. (spadek o 1 pkt proc.). Podium zamyka Amazon Prime Video z 15-proc. udziałem w rynku (spadek o 3 pkt proc.). Player i AppleTV+ powoli zmniejszają dystans do serwisu z miejsca trzeciego, bo mają po 10 proc. (obie platformy zyskały po 1 pkt proc.).

Netflix rośnie w ostatnich miesiącach

JustWatch bada także zmiany udziałów w rynku platform streamingowych. Z analizy obejmującej cały 2021 rok wynika, że największy gracz na rynku - Netflix - najlepiej radził sobie w maju (zbliżając się do 40-proc. udziału w rynku), natomiast po mocnym spadku we wrześniu ostatni kwartał zeszłego roku może zaliczyć do udanych, bo notuje niewielki, ale konsekwentny wzrost miesiąc do miesiąca.

W grudniu ub.r. Netflix odwiedziło aż 13,34 mln polskich użytkowników. Platforma wyrobiła sobie silną markę na rynku. Najpierw dzięki serialowi "House of Cards", pokazującego brutalne intrygi w amerykańskiej polityce, a następnie dzięki takim tytułom, jak "Stranger Things", "Dom z papieru" czy "Squid Game".

Amazon Prime Video mocno spada, HBO GO stabilnie

Z wyników za 2021 r. na pewno nie może być zadowolony właściciel platformy Amazon Prime Video, która od stycznia do grudnia zanotowała stratę udziałów o 4 pkt proc. Ostatnie cztery miesiące ubiegłego roku to największy spadek w notowaniach tego serwisu w minionych roku.

Dane JustWatch pokazują, że HBO GO utrzymuje względnie stabilną pozycję. Już za miesiąc platforma przejdzie do historii. 8 marca zastąpi ją HBO Max, platforma, która od dwóch lat działa w Stanach Zjednoczonych i wybranych krajach europejskich. W bibliotece jest ok. 800 filmów i 300 seriali. Na platformie pojawiają się własne produkcje pod marką Max Originals, treści HBO, ale także innych nadawców m.in. Warner Bros, New Line czy Cartoon Network.

Playerowi pomogły jesienne premiery?

Lekkie wzrosty i porównywalne wyniki mają Player i AppleTV+. Ten pierwszy serwis od sierpnia notuje coraz wyższe udziały albo utrzymuje pozycję sprzed miesiąca. Player wraz z ogłoszeniem jesiennych ramówek stacji telewizyjnych TVN Grupy Discovery bardzo mocno promował swoją platformę. We wrześniu Player wypuścił u siebie kilka premier: seriale "Skazana" z Agatą Kuleszą i Aleksandrą Adamską, "Pajęczyna" z Joanną Kulig i Erykiem Lubosem, "Kontrola" z Adrianną Chlebicką i Eweliną Pankowską, "Chyłka - oskarżenie" z Magdaleną Cielecką i Filipem Pławiakiem, a także reality show "Prince Charming" i "Żony Miami".

Według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. serwis Player.pl miał 4,1 mln użytkowników. W połowie lutego ub.r. na platformie wprowadzono w pełni subskrypcyjny model dostępu - pojawił się pakiet za 4 zł miesięcznie, w którym przy treściach emitowane są reklamy.

Disney+ wkroczy do Polski latem

Statystyki za 2022 r. mogą się mocno zmienić. Oprócz marcowej premiery HBO Max latem tego roku szykuje się na naszym rynku debiut serwisu Disney+, który zaoferuje widzom produkcje takich marek, jak Walt Disney Studios, Marvel, National Geographic, Pixar, Stars czy Star Wars. Według ekspertów, z którymi rozmawialiśmy, być może w Polsce Disney pokona Netfliksa. - Platforma musi jednak postawić na odpowiednią komunikację - mówią nasi rozmówcy.

Statystyki platformy JustWatch obejmują serwisy oferujące wyłącznie legalny dostęp do treści. JustWatch oferuje personalizowane rekomendacje dotyczące filmów i programów telewizyjnych. Platforma nie zbiera danych o liczbie użytkowników poszczególnych platform streamingowych.

Dołącz do dyskusji: Netflix najchętniej wybieraną platformą streamingową w Polsce

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marta
Chyba pisowcom to się nie spodoba.
odpowiedź
User
Xyz
Dziwny ten wykres. Bez Viaplay, Polsat GO, TVP VOD i CDA. 2% dla Mubi? Niszowy serwis z kinem artstycznym, gdzie wszystko jest po angielsku i brak tłumaczeń na polski ma więcej niż Viaplay??? Wtf? Wynik AppleTV+ również podejrzanie wysoki.
odpowiedź
User
ici
Chyba pisowcom to się nie spodoba.
Wytrzyj nos
odpowiedź