SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter stracił 2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej niż Facebook

Zdecydowanym liderem zasięgowym platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook, natomiast pod względem średniego czasu korzystania został wyprzedzony przez TikToka. Duży spadek odwiedzalności zanotował Twitter.

Fot. PixabayArticle

Facebook, w wersji przeglądarkowej i jako aplikacja mobilna, w kwietniu br. przyciągnął 26,58 mln polskich internautów, co przełożyło się na 88,41 proc. zasięgu. Każdy odwiedzający spędził na platformie średnio 15 godzin, 6 minut i 35 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Zajmujący drugą pozycję Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta, zanotował 15,28 mln użytkowników, 50,82 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 23 minuty i 49 sekund. Natomiast TikTok przyciągał polskich internautów na nieco dłużej od Facebooka - każdy z 14,11 mln użytkowników (46,93 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie 15 godzin, 48 minut i 3 sekundy.

Twittera odwiedziło 10,96 mln polskich użytkowników (to dało 36,45 proc. zasięgu), spędzając średnio po 52 minuty i 40 sekund. Bardzo zbliżone zasięgi zanotowały Snapchat i Pinterest. Pierwszy miał 8,38 mln odwiedzających, 27,87 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 2 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika, a drugi - 8,31 mln internautów, 27,64 proc. zasięgu oraz 35 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania.

Należącą do Google’a platformę Blogspot, w której domenie działa wiele blogów, odwiedziło 6,66 mln polskich internautów (22,17 proc. zasięgu), każdy spędził 3 minuty i 34 sekundy. Dotyczący życia zawodowego Linkedin (parę lat temu przejęty przez Microsoft) zanotował 5,84 mln użytkowników, 19,41 proc. zasięgu oraz 10 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

W czołowej dziesiątce jest tylko jedna polska platforma - Wykop z 3,92 mln odwiedzających, 13,04 proc. zasięgu oraz 22 minutami i 57 sekundami średniego czasu korzystania. Natomiast jego amerykański odpowiednik Reddit miał 3,35 mln polskich użytkowników, 11,14 proc. zasięgu oraz 19 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Miesiąc do miesiąca Facebook zyskał 536,5 tys. internautów (2,1 proc. w górę), a średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał aż o 2 godziny, 15 minut i 21 sekund (13 proc.).

Instagram zanotował spadek o 605,1 tys. użytkowników (3,8 proc.) oraz 8 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,1 proc.), a TikTok - o 373,7 tys. (2,6 proc.) i 4 minuty średniego czasu korzystania (0,4 proc.).

Jeszcze mocniej zmalała odwiedzalność Twittera - liczba odwiedzających poszła w dół o 2,08 mln (15,9 proc.), a średni czas spędzony przez internautę - o 3 minuty i 17 sekund (5,9 proc.). Z kolei Linkedin stracił 747,5 tys. użytkowników (11,3 proc.) oraz 2 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (19,7 proc.), Wykop - 702,4 tys. internautów (15,2 proc.) oraz 6 minut i 54 sekund średniego czasu korzystania (23,1 proc.).

Natomiast na Reddit liczba internautów zmniejszyła się o 316,9 tys. (8,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 57 sekund (26,2 proc.).

Nieznaczne wzrosty w obu statystykach osiągnęły Snapchat i Blogspot. Pierwszy zyskał 96,2 tys. użytkowników (1,2 proc.) oraz 2 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,6 proc.), a Blogspot - 70,1 tys. internautów (1,1 proc.) i 15 sekund średniego czasu korzystania (7,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Twitter stracił 2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej niż Facebook

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl