SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UEFA upomina piłkarzy w sprawie sponsorów Euro 2020

Po tym jak na spotkaniach prasowych Ronaldo sięgnął po wodę zamiast Coca-Coli, a Paul Pogba odsunął butelkę Heineken, UEFA przypomniała wszystkim zawodnikom o obowiązkach wobec sponsorów imprezy.

Podczas trwającego piłkarskiego Euro 2020 doszło do dwóch incydentów z udziałem piłkarzy i marek sponsorujących imprezę.

Gwiazda reprezentacji Portugalii, Cristiano Ronaldo, na konferencji prasowej przed meczem z Węgrami odsunął od siebie dwie butelki z Coca-Colą, a następnie podniósł do góry butelkę z wodą i powiedział „Pijcie wodę”.

Coca-Cola, wieloletni sponsor piłkarskiego Euro, wydała komunikat, w którym przypomniała, że jej zaangażowanie w imprezę pomaga zarówno samemu turniejowi, jak i  rozwojowi sportu ogólnie. Firma podkreśliła też, że zapewnia uczestnikom wydarzenia różne napoje, także wodę - każdy podejmuje decyzję wedle swoich upodobań.

Paul Pogba na konferencji po wygranym przez Francuzów meczu z Niemcami 1:0 odsunął ze stolika butelkę piwa Heineken. Zawodnik został tego wieczora uhonorowany nagrodą piłkarza meczu, którą sponsoruje Heineken. Zwrócono uwagę, że piłkarz odsunął piw ze względu na fakt, że jest muzułmaninem, a w tej religii alkohol jest zakazany.

UEFA upomina piłkarzy

Do obu zdarzeń odniosła się UEFA. W wydanym oświadczeniu główny organizator mistrzostw podkreślił, że piłkarze mają wobec firm sponsorujących turniej obowiązki.

- UEFA przypomniała uczestniczącym drużynom, że umowy sponsorskie są integralną częścią organizacji turnieju i zapewniają rozwój futbolu w całej Europie, w tym rywalizację młodzieży i kobiet - napisano  w oświadczeniu.

Dyrektor turnieju, Martin Kallen, zaznaczył, że „jest to reakcja na zachowanie Ronaldo". UEFA wykazała się większą wyrozumiałością wobec Paula Pogby, który odsunął napój sponsora ze względów religijnych.  „Wykazujemy pełne zrozumienie dla piłkarzy, którzy takie kroki podejmują z powodów religijnych" - stwierdził  Martin Kallen.

UEFA przypomniała także reguły sponsoringu - w jego ramach firmy mają prawo lokować swoje produkty także na konferencjach prasowych przed i po meczach. Dyrektor piłkarskiego Euro 2020  podkreślił, że UEFA "porozumiała się z reprezentacjami w tej sprawie", gdyż to "przychody od sponsorów są kluczowe dla turnieju i dla europejskiego futbolu".

Dołącz do dyskusji: UEFA upomina piłkarzy w sprawie sponsorów Euro 2020

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eieo
Obok firm promujących niezdrowy styl odżywiania, jak Coca-Cola i Heineken, sponsorami turnieju są też Gazprom, Qatar Airways, TikTok - firmy z autorytarnych państw mających na sumieniu wiele ofiat. Dla UEFA pieniądz nie śmierdzi, zresztą dla piłkarzy też nie. Gest Ronaldo jest kroplą w morzu potrzebnych gestów.
odpowiedź
User
Sylwia
Również odstawiłam Coca-Colę.

Wolę wodę mineralną.
odpowiedź