SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC i Play razem stawiają na internet. „Ewolucja streamingowa przyspiesza”

Podczas pierwszej konferencji po przejęciu sieci kablowej UPC przez telekom Play skupiono się na ofercie internetowej. Jean Marc Harion, CEO obu firm stwierdził, że mamy do czynienia ze streamingową ewolucją sposobu oglądania telewizji, która przyspiesza. Dlatego m.in. w najbliższych latach zasięg usług internetowych UPC ma ulec znacznemu poszerzeniu.

Jean Marc Harion, prezes UPC i Play podczas prezentacjiArticle

P4, operator sieci komórkowej Play należący do francuskiego koncernu Iliad Group, we wrześniu ub.r. podpisał umowę kupna od Liberty Global 100 proc. udziałów sieci kablowej UPC Polska za 7 mld zł. Przejęcie zostało sfinalizowane na początku kwietnia. Jean Marc Harion, który od lipca 2018 roku pełni funkcję dyrektora generalnego i prezesa zarządu P4 został nowym prezesem UPC Polska.

Podczas środowej konferencji operator telekomunikacyjny i sieć kablowa przedstawiły pierwszą wspólną ofertę promocyjną. Zakłada ona m.in., że wszyscy klienci Play mogą uzyskać 2-letni dostęp do szerokopasmowego internetu od UPC za darmo, jeśli posiadają pakiet Play Homebox. Z kolei abonenci UPC, którzy mają dostęp do internetu światłowodowego 1 Gb/s mogą na 2 lata otrzymać dostęp do pakietu mobilnego z limitem 60 GB i nielimitowanymi rozmowami oraz SMS-ami.

„Nikt nie może zatrzymać tej ewolucji”

Prezes Jean Marc Harion podczas prezentacji bardzo mało miejsca poświęcił usługom telewizyjnym, które w przeszłości były domeną sieci kablowych. W USA, Europie Zachodniej tradycyjni operatorzy stracili w ostatnich latach miliony abonentów telewizyjnych w związku z rozwojem serwisów streamingowych. Ich klienci wolą wybierać na subskrypcje Netfliksa, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max, którą można w dowolnym momencie przerwać niż podpisywać wieloletnie umowy na pakiety telewizyjne. Aby korzystać z serwisów streamingowych, trzeba mieć jednak dostęp do szerokopasmowego internetu. Takie oferty mają właśnie operatorzy telekomunikacyjni i kablowi, jak Play i UPC.

 - Mamy obecnie ponad 1,7 mln użytkowników telewizji dzięki abonentom UPC i 250 tys. klientom Play Now. Reagujemy na ewolucję w oglądaniu telewizji, opartą na streamingu. Widzimy, że ona przyspiesza, reagujemy na potrzeby klientów i nie chcemy umieszczać ich w jednej ofercie. Najważniejsze jest otwarcie na potrzeby abonentów, bo świat się zmienia. Nikt nie może zatrzymać tej ewolucji i bogactwa treści. Uwielbiam, gdy klienci wybierają najlepsze rozwiązanie, aby uzyskać dostęp do usługi, z której chcą korzystać z domu. Oczywiście wymaga to dużych inwestycji. Jesteśmy grupą, która lubi inwestować. W dziedzinie telekomunikacji chcemy inwestować, cały czas zapewniać lepszą jakość - zdradził prezes UPC i Play.

UPC w całym kraju?

Rewolucja streamingowa pozwala dotychczas ograniczonym zasięgiem operatorom kablowym dotrzeć do nowych odbiorców. Swoje pakiety telewizyjne czy usługi zagregowanego dostępu do serwisów streamingowych mogą zaoferować w dowolnej części kraju, dzięki na przykład przystawce z Android TV. Aby możliwe było zaoferowanie także usług internetowych, konieczne są inwestycje w światłowody i 5G.  Szef UPC i Play nie zdradza jakiego rzędu będą to wydatki, ale po integracji obu firm mają przyspieszyć. Z czasem usługi UPC mają być też znacznie szerzej dostępne.

- Chcemy rozszerzyć naszą sieć stacjonarną i w tym celu połączyliśmy UPC z Play. Naszym celem jest rozszerzyć zasięg UPC dzięki światłowodom w całym kraju. Chcemy wyznaczyć nowy standard dla sieci otwartych, ponieważ wierzymy w nie. Jesteśmy przede wszystkim operatorami, którzy oferują dostęp do usług szerokopasmowych wszystkim, którzy ich potrzebują bez ograniczeń. Oczywiście wciąż jest wiele rzeczy do zrobienia. Lubimy wojny, które przynoszą korzyści klientom. Play i UPC mają bardzo podobną historię. Dzięki nam usługi mobilne w Polsce są dzisiaj najtańsze w Europie. Play wszedł późno na rynek, ale zmienił zasady gry i stał się numerem jeden. UPC od ponad 20 lat jest pionierem w dziedzinie szerokopasmowego internetu i telewizji cyfrowej - mówił Jean Marc Harion. Nie wykluczył, że poszerzenie zasięgu stanie się możliwe poprzez dostęp do infrastruktury innych operatorów.

Przedstawiona promocja jest pierwszym krokiem do integracji usług obu firm. - Dzisiaj pokazujemy wam pierwsze efekty tej współpracy. Gdybym powiedział, że pierwsze dziecko 6 tygodni po ślubie, to byłoby to trochę podejrzane. Dwa kolory, które składają się na marki Play i UPC pasują bardzo dobrze do siebie. Oferta, którą dzisiaj zaprezentowaliśmy jest prezentem powitalnym. To tymczasowa promocja, aby klienci Play stali się klientami UPC, a klienci UPC klientami Play. Integracja naszych systemów wymaga jeszcze trochę czasu, ale mamy wielkie ambicje, żeby wcielić koncepcję konwergencji. Wierzymy, że dwie główne bitwy, które musimy stoczyć to walka o otwarcie sieci i wolność wyboru telewizji - stwierdził prezes Play i UPC.

Zobacz także: UPC Polska przygotowuje sieć do 4K

Największa od 10 lat kampania reklamowa Play

Promocji będzie towarzyszyć zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa, która wystartuje już w piątek. Została poprzedzona teaser’em. - Już widzieliście Państwo pewnie billboardy z napisami „Więcej i szybciej” czy „Doskonałe połączenia istnieją”. Komunikacja kolorów Play i UPC była szybka do rozszyfrowania, ale to dopiero początek. Nowa kampania, którą przygotowaliśmy to największa kampania Play co najmniej od 10 lat. Będzie wyjątkowa w wielu wymiarach. W wymiarze intensywności, w wymiarze gwiazd, które w tej kampanii wystąpią, ilości przekazów i miejsc, w których będziemy dostępni. Bardzo chcemy, żeby klienci widzieli, że połączyły się dwie świetne firmy i oferują coś super wyjątkowego - zapewniał Artur Dominiak, dyrektor departamentu usług dla domu w Play.

Spoty telewizyjne nawiązują do poprzednich zrealizowanych dla Play, gdzie znane osoby informowały, że przeszły do Play. W nowej reklamie zobaczymy m.in. Kubę Wojewódzkiego. Za koncept i działania ATL odpowiada agencja Grandes Kochonos. Działania BTL i digital powierzono agencji Play, natomiast plan mediowy przygotował dom mediowy Mediacom. Od czwartku w ponad 240 salonach Play będzie wdrożona nowa wizualizacja, nawiązująca do dwóch barw, z którymi kojarzą się marki Play i UPC. W ciągu ostatnich miesięcy przeszkolono 4 tysiące pracowników obu firm.

Z prezentacji opublikowanej podczas konferencji wynika, że w I kwartale br. Play docierał do 16 mln klientów, a UPC do 1,5 mln. Do końca marca baza abonencka pierwszego gracza powiększyła się o 6 proc., a drugiego o 3,4 proc. Przychody pierwszej firmy wzrosły o 5,5 proc., natomiast drugiej o 3,4 proc.

Dołącz do dyskusji: UPC i Play razem stawiają na internet. „Ewolucja streamingowa przyspiesza”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ioooo
taaaaaa Wojewódzki to nieporzuminie prezes nie rozumie zmian na rynku
odpowiedź
User
Edward_Mieczysław
no pięknie, tylko soft UPC to jakiś żart:
- nie mogę ustawić własnej kolejności ulubionych kanałów na TV - potwierdzone na infolinii
- aplikacja na Android / iOs ukryła mi kilka kanałów z listy i żadną miarę ich nie chce pokazać pomimo resetu ustawień i telefonów na infolinię
odpowiedź
User
Klient UPC i P4
Upload w UPC jest tak żałosny jak na dzisiejsze czasy i oferty konkurencji, że nie warto sobie zawracać głowy tą firmą, tym bardziej po połączeniu z beznadziejnym Play które wiecznie nie ma zasięgu.

A soft w nowych dekoderach TV UPC to istny koszmar. Mamy XXI wiek a prosta czynność jak przełączenie programu, trwa dużo dłużej niż na starym sprzęcie którego już nie oferują.
odpowiedź