SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vercom wejdzie do USA i Europy Zachodniej, kupuje MailerLite za 400 mln zł

Firma technologiczna Vercom, należąca do grupy R22, podpisała umowę dotyczącą kupna za ok. 84 mln euro (ok. 400 mln zł) udziałów w spółce MailerLite oferującej narzędzia do komunikacji e-mailowej. Podkreśla, że dzięki temu przejęciu skowo zwiększy skalę swojej działalności.

Krzysztof Szyszka, prezes VercomKrzysztof Szyszka, prezes Vercom

Vercom podał, że zawarł ze spółką Itema Ventures oraz Gediminas Andrijaitis umowę, na podstawie której kupi 65 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki MailerLite oraz 100 proc. udziałów w wybranych spółkach zależnych grupy MailerLite. Itema Ventures zobowiązała się z kolei do wniesienia 35 proc. udziałów w kapitale zakładowym MailerLite jako wkładu niepieniężnego tytułem pokrycia akcji w kapitale zakładowym Vercomu, które obejmie w podwyższonym kapitale zakładowym.

Całkowita wartość transakcji została określona na kwotę 84,13 mln euro, na którą składa się cena należna sprzedającym tytułem sprzedaży udziałów (54,15 mln euro) oraz cena emisyjna należna za akcje Vercomu, które Itema obejmie w podwyższonym kapitale zakładowym, a które to zostaną pokryte w formie wkładu niepieniężnego udziałów aportowych (29,98 mln euro).

Zamknięcie transakcji zostało uzależnione od spełnienia się warunków zawieszających takich jak m.in. przeniesienie wskazanych pracowników i współpracowników oraz wskazanych aktywów spółek The Remote Company, UAB Itema i UAB Trc technologijos na rzecz MailerLite.

- Konsekwentnie wdrażamy strategię, która ma na celu wzmocnienie naszej obecności na międzynarodowym rynku. Naszym celem było pozyskanie wiarygodnego partnera, dzięki któremu moglibyśmy znacznie przyspieszyć realizację tych planów - komentuje Krzysztof Szyszka, prezes Vercom.

- MailerLite to rozpoznawalna marka ciesząca się dużą popularnością wśród klientów biznesowych na całym świecie. Posiada zdywersyfikowane portfolio odbiorców, w którym dominują podmioty z atrakcyjnych rynków USA i Europy Zachodniej oraz międzynarodowy zespół specjalistów w kluczowych lokalizacjach takich jak San Francisco, Nowy Jork czy Dublin - wylicza.

Zakup udziałów zostanie sfinansowany ze środków własnych pochodzących z oferty publicznej akcji przeprowadzonej wiosną ub.r. (ok. 28,13 mln euro) oraz ze środków pochodzących z kredytu bankowego (ok. 26 mln euro).

MailerLite działa głównie w USA i Europie Zachodniej

W komunikacie podano, że MailerLite oferuje firmom narzędzia do komunikacji e-mailowej. 70 proc. Ma ponad 38 tysięcy klientów na 180 rynkach, zatrudnia ok. 100 pracowników w 30 biurach, z siedzibą główną w USA.

70 proc. wpływów MailerLite osiąga w USA i krajach Europy Zachodniej. Zaznaczono, że w ostatnich trzech latach przychody firmy rosły średniorocznie o 43 proc. (nie podano, do jakiej kwoty), a w ub.r. marża brutto sięgnęła 45 mln zł.

- Dzięki technologii posiadanej przez Vercom będziemy mogli zaoferować naszym klientom pełną wielokanałowość. Mocno liczymy też na wykorzystanie know-how Vercom w obszarze komunikacji transakcyjnej. Pozwoli nam to jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność naszych usług oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną na globalnym rynku - komentuje Ignas Rubežius, CEO w MailerLite.

Vercom poinformował, że w efekcie przejęcia liczba jego klientów wzrośnie trzykrotnie - z ok. 19 tys. obecnie do blisko 57 tys. podmiotów działających na 180 rynkach. Firma zaznaczyła, że akwizycja „umożliwi również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł oraz zapewni znaczący potencjał w obszarze synergii przychodowych”.

- Przejęcie MailerLite otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości rozwoju. To nie tylko skokowy wzrost skali działalności, ale także mocne wejście na czternastokrotnie większy rynek, które zapewni nam potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w kolejnych latach. Można powiedzieć, że z przytupem dołączamy do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch. To milowy krok w rozwoju spółki - podkreśla Krzysztof Szyszka.

Vercom kupuje Oxylion od swojego właściciela

Ponadto Vercom poinformował o zawarciu ze swoim głównym akcjonariuszem - grupą R22 - porozumienia dotyczącego warunków nabycia spółki Oxylion. Zgodnie z porozumieniem strony zobowiązały się do zawarcia umowy przeniesienia 100 proc. akcji Oxylionu przez R22 na rzecz Vercomu jako wkład niepieniężny tytułem pokrycia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym.

Całkowita cena emisyjna należna za akcje, które R22 obejmie w podwyższonym kapitale zakładowym, a które to zostaną pokryte w formie wkładu niepieniężnego Oxylion, została określona na kwotę nie niższą niż 36,4 mln zł.

Porozumienie zakłada również, że R22 obejmie akcje w podwyższonym kapitale zakładowym Vercomu, które zostaną pokryte w formie wkładu pieniężnego o wartości ok. 8 mln zł. Kwota ta zostanie wykorzystana na spłatę zadłużenia Oxylionu względem R22.

Oxylion działa w segmentach rynku telekomunikacyjnego. Spółka oferuje usługi w obszarze cloud telephony, który obejmuje m.in. zarządzanie contact center, masową komunikację poprzez kampanie głosowe, wirtualną centralę abonencką, nagrywanie połączeń, wirtualny fax i połączenia konferencyjne.

- Wniesienie Oxylion umożliwi przede wszystkim uzupełnienie oferty usług świadczonych przez emitenta o kanał głosowy, który istotnie wzmocni atrakcyjność oferty emitenta i umożliwi lepsze konkurowanie na rynku globalnym CPaaS, gdzie kanał głosowy cieszy się dużą popularnością - napisano w komunikacie.

Vercom z serią przejęć

Wiosną ub.r. Vercom zadebiutował na warszawskiej giełdzie, w ramach oferty publicznej sprzedał akcje za 180 mln zł.

W połowie ub.r. przejął za 25 mln zł firmę Freshmail zajmującą się komunikacją mailową oraz za 9,4 mln zł 67,42 proc. udziałów w spółce PushPushGo działającej w obszarze komunikacji web push.

- W ostatnich latach Vercom kroczył ścieżką dynamicznego, wielopłaszczyznowego rozwoju, czego zwieńczeniem był debiut na GPW. Obecnie Vercom jest dojrzałą spółką oferującą unikalne rozwiązania, które zostały docenione przez lokalnych championów e-commerce, wiodące instytucje finansowe oraz globalne marki konsumenckie. To dobry moment, aby wykorzystać potencjał technologiczny i zmierzyć się z konkurencją na globalnym rynku. Dlatego, jako główny akcjonariusz Vercom, mocno wspieramy przejęcie MailerLite i wierzymy, że będzie to silny impuls do dalszego rozwoju Grupy - podkreśla Jakub Dwernicki, prezes R22.

We wtorek ok. godz. 13, po ogłoszeniu przejęcia MailerLite, kurs giełdowy Vercom rósł o 6,5 proc. do 47,60 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja firmy wynosi 879 mln zł. Do R22 należy 54,76 proc. jej akcji.

Dołącz do dyskusji: Vercom wejdzie do USA i Europy Zachodniej, kupuje MailerLite za 400 mln zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kac
Zakup za 400 mln posiadając R22 kapitalizację maxymalną 600 mln?
odpowiedź