SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Właściciel Viaplay zmienił nazwę

Nordic Entertainment Group (NENT Group), międzynarodowa firma oferująca usługi streamingowe, oficjalnie zmieniła nazwę na Viaplay Group. Zmiana została zatwierdzona podczas corocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy (AGM), które odbyło się 18 maja.

Spółka informuje w komunikacie, że to działanie jest odzwierciedleniem strategicznego ukierunkowania firmy na usługi serwisu streamingowego Viaplay, trwającą ekspansję międzynarodową oraz dalszy rozwój działalności w krajach skandynawskich. W Polsce serwis Viaplay działa od sierpnia ub.r.

21 krajów z Viaplay do końca przyszłego roku

Do końca 2023 roku platforma streamingowa Viaplay ma być obecna w co najmniej 21 krajach, w tym na co najmniej 16 rynkach z bezpośrednią ofertą dla odbiorców platformy Viaplay oraz na co najmniej 5 rynkach partnerskich z ofertą Viaplay Select.  Viaplay Group planuje pozyskać 12 milionów subskrybentów Viaplay do końca 2025 roku.

- Od teraz jesteśmy Viaplay Group – uważam, że to właściwy krok we właściwym kierunku dla tak szybko rozwijającej się globalnej marki. Platforma Viaplay jest obecna na naszych wszystkich rynkach, jest naszą najbardziej rozpoznawalną marką i największą jednostką generującą przychody grupy. Ta zmiana przyniesie korzyści całej firmie i uczyni ją jeszcze bardziej rozpoznawalną, a nasza strategia stanie się jeszcze bardziej transparentna. Jest to kamień milowy dla naszych pracowników, partnerów, inwestorów i wszystkich osób związanych z Viaplay Group – czołowym graczem na międzynarodowym rynku streamingu - stwierdził Anders Jensen, Prezes i Dyrektor Generalny Viaplay Group.

Zobacz także: Viaplay krytykowana za problemy techniczne w czasie finału Ligi Europy

Viaplay oferuje w ramach Viaplay Originals międzynarodowe filmy i seriale, treści dla dzieci i transmisje sportowe na żywo w krajach skandynawskich, bałtyckich, w Polsce i w Holandii. W naszym kraju znakiem rozpoznawczym serwisu są transmisje z rozgrywek Bundesligi, gal KSW, a od nowego sezonu także Premier League. W Stanach Zjednoczonych Viaplay oferuje skandynawskie produkcje, jak i wybrane filmy oraz seriale wyprodukowane przez firmy z innych krajów. Usługa Viaplay Select daje możliwość skorzystania z wybranych treści premium za pośrednictwem platform partnerskich na wybranych rynkach. W kwietniu br. została uruchomiona na japońskiej platformie WOWOW. W 2022 roku Viaplay rozpocznie działalność w Wielkiej Brytanii, oferując tam m.in. transmisje sportowe. Do 2023 roku usługa pojawi się również w Kanadzie, Niemczech, Austrii i w Szwajcarii.

Inne spółki skandynawskiej firmy także zmieniły nazwę

Spółki należące do Viaplay Group, które zajmują się sprzedażą programów radiowych i reklam zostały przemianowane na Viaplay Group Radio i Viaplay Group Ad Sales. Działalność studyjna firmy nosi nazwę Viaplay Studios od września 2021 roku. W krajach nordyckich Viaplay Group posiada także linearne kanały telewizyjne. To m.in. V Sport, V Series, V Film. Do czerwca 2020 roku te stacje zamiast V używały nazwy Viasat, nawiązując do emisji satelitarnej.

Z badania Mediapanel wynika, że w kwietniu br. platformę Viaplay odwiedziło w Polsce 1,29 mln użytkowników. Według sprawozdania finansowego właściciela Viaplay platforma na koniec marca br. poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Kwartalne przychody platformy poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.

Dołącz do dyskusji: Właściciel Viaplay zmienił nazwę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Viaplay który wykupuje to pomyłka. Sieć internetowa na prowincji gdzie mieszkam, to katastrofa. W czasie korzystania np mecz czy film ukazuje się kółeczko i napis brak wi fi czyli sygnału. Ostatnio oglądając mecz Bayernu zdarzyło się to 25 razy. Złożyłem przysięgę ze jeśli to się nie zmieni za dwa miesiące z viaplay rezygnuje. Kolejny problem to fatalna technika przekazy Viaplay i ukazującą się plansza że wiedzą że jest przerwa ale szukają sposobu na jej usunięcie. Na szczęście przy obecnych cenach 34 zł to nie dużo bo byle jaka pizza kosztuje więcej. Zobaczymy poczekamy.
odpowiedź