SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)

Wydawcy magazynów przez dziesięć miesięcy br. zarobili na reklamach prawie o jedną piątą więcej niż przed rokiem. Liderem przychodów wciąż jest „Twój Styl”, jednak największy wzrost miała „Viva”, która wyprzedziła „Tele Tydzień”. Z kolei „Wprost” wciąż utrzymuje przewagę nad „Newsweekiem”, który jako jedyny z czołówki notuje spadek sprzedaży.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do października br. wydatki reklamowe w magazynach zmalały o 2,91 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 18,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

##NEW http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-kilka-procent-w-gore-zyskaly-radio-i-magazyny-kina-i-gazety-w-dol ##

Najwięcej na reklamach w 10 miesiącach br. zarobił miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody wzrosły o 34,6 proc., do 188 mln zł. Natomiast największą dynamikę przychodów reklamowych miała w tym okresie „Viva” (Edipresse Polska) - reklamodawcy zwiększyli wydatki w tym magazynie o 36,4 proc., do 144,3 mln zł.

Pozycję wicelidera stracił - mimo 7,5 proc. wzrostu - „Tele Tydzień” (Bauer). Z wynikiem 115,3 mln zł zajmuje teraz trzecie miejsce w zestawieniu czasopism z największymi wpływami z reklam.

Przewagę nad głównym konkurencyjnym tygodnikiem opinii - „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - utrzymuje wciąż „Wprost” (AWR „Wprost”), który zwiększył wpływy o 7,7 proc., do 100,7 mln zł. Natomiast „Newsweek” zarobił w tym roku na reklamach 92,1 mln zł i jako jedyny tytuł z zestawienia zanotował spadek przychodów reklamowych - o 12,9 proc.

Znacznie wzrosły także wydatki na reklamę w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) - o 32 proc., do 84,9 mln zł. Reklamodawcy wydali też więcej na promocję na łamach „Polityki” - 60,7 mln zł (wzrost o 11,3 proc.).

Do czołówki magazynów z największymi przychodami reklamowymi trafiły w tym roku „Kropka TV”, „Przyjaciółka” i „Gala”. Poza nią znalazły się natomiast „Flesz”, „Show” i „Claudia”.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Twój Styl

139 744 770 zł

188 049 180 zł

34,6

Viva

105 797 158 zł

144 344 594 zł

36,4

Tele Tydzień

107 294 977 zł

115 291 166 zł

7,5

Wprost

93 538 697 zł

100 744 594 zł

7,7

Newsweek Polska

105 675 566 zł

92 090 614 zł

-12,9

Party

64 273 396 zł

84 870 403 zł

32

Kropka TV

b.d.

65 529 861 zł

b.d.

Przyjaciółka

b.d.

64 671 802 zł

b.d.

Polityka

54 561 798 zł

60 707 466 zł

11,3

Gala

b.d.

59 889 747 zł

b.d.

razem

2 455 684 752 zł

2 911 408 910 zł

18,6

Dołącz do dyskusji: „Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
strateg
strategia reklamowa Bauera - w skrócie - TANIO, ALE DUŻO!
odpowiedź