SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W czasie epidemii zyskały Avaaz, Siepomaga, TikTok i Twitter (TOP10 serwisów społecznościowych)

W ostatnim tygodniu marca polscy internauci dużo intensywniej niż w lutym korzystali z serwisów społecznościowych. Zdecydowanym liderem pozostaje Facebook, natomiast dużo większe wzrosty odwiedzalności zanotowały Avaaz.org, Siepomaga.pl, TikTok i Twitter.

Według badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Facebooka w ostatnim pełnym tygodniu marca, od 23 do 29 marca, odwiedziło 16,8 mln polskich internautów, wykonując 843,32 mln odsłon. Serwis miał ponad cztery razy więcej odwiedzających niż przeglądarkowy Instagram (ta platforma od 8 lat należy do Facebooka), a w liczbie odsłon jeszcze mocniej dominuje nad konkurencją - pozostałych dziewięć witryn z zestawienia zanotowało łącznie 125,78 mln odsłon.

Trzy miejsca za Facebookiem zajmują inne globalne platformy. Instagram miał 3,91 mln użytkowników i 30,47 mln odsłon, Twitter - 3,44 mln odwiedzających i 24,7 mln odsłon, a Pinterest - 1,85 mln użytkowników i 9,82 mln odsłon.

Na Wykop.pl 1,58 mln internautów wykonało 23,92 mln odsłon, a jego amerykański odpowiednik Reddit.com zanotował 547,4 tys. odwiedzających i 3,41 mln odsłon. Natomiast przeglądarkowy TikTok, na którym w ostatnim czasie profile założyli Anna Lewandowski i prezydent Andrzej Duda, miał 770,8 tys. użytkowników i 3,35 mln odsłon.

W zestawieniu znalazły się dwa serwisy służące do inicjatyw społecznych. Platforma Siepomaga.pl, na której prowadzone są zbiórki charytatywne (od ponad miesiąca trwa zbiórka na wsparcie służby zdrowia w walce z epidemią koronawirusa, wpłacono już ponad 23 mln zł), zanotowała 1,11 mln odwiedzających i 15,9 mln odsłon, natomiast Avaaz.org, gdzie można publikować i zbierać podpisy pod apelami i listami otwartymi, miał 813,2 tys. użytkowników i 2,08 mln odsłon.

Ogółem 10 serwisów w ostatnim tygodniu marca miało 31,87 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 969,1 mln odsłon. W porównaniu do średniej z czterech tygodni lutego zanotowały wzrost o 5,21 mln odwiedzających (19,5 proc.) oraz 185,37 mln odsłon (23,6 proc.).

Porównując do średniej tygodniowej z lutego, wzrosty osiągnęły wszystkie witryny z wyjątkiem Reddit.com, który zyskując 223,8 tys. odsłon (7 proc.) zanotowały spadek o 16,1 tys. odwiedzających (2,9 proc.).

Przeglądarkowy Facebook zyskał 1,19 mln użytkowników i 145,1 mln odsłon (to odpowiednio 7,6 i 20,8 proc. w górę), a Instagram - 635,5 tys. użytkowników i 3,33 mln (19,4 i 12,3 proc.).

Procentowo zdecydowanie największe wzrosty zanotowały Avaaz.org i TikTok.com. W pierwszym liczba odwiedzających zwiększyła się o 689,3 tys. (556,2 proc.), a liczba odsłon o 1,66 mln (404,1 proc.), a w drugim przybyło 495,8 tys. użytkowników (180,3 proc.) i 2,13 mln odsłon (173,3 proc.).

Twitter zyskał 1,25 mln użytkowników (57,4 proc.) i 13,12 mln odsłon (113,2 proc.), Pinterest.com - 397 tys. odwiedzających (27,2 proc.) i 4,17 mln odsłon (73,9 proc.), a Siepomaga.pl - 308,8 tys. użytkowników (38,6 proc.) i 7,93 mln odsłon (99,5 proc.).

Na Wykopie liczba odwiedzających zwiększyła się 169,8 tys. (12 proc.), a liczba odsłon - o 6,17 mln (34,8 proc.). Natomiast Chomikuj.pl zanotowało wzrost o 85,8 tys. użytkowników (9 proc.) i 1,52 mln odsłon (14,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: W czasie epidemii zyskały Avaaz, Siepomaga, TikTok i Twitter (TOP10 serwisów społecznościowych)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl