SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix pokazał kolejny zwiastun i plakat drugiego sezonu "Wiedźmina"

Platforma streamingowa Netflix zaprezentowała zwiastun, plakat i nowe zdjęcia z drugiego sezonu "Wiedźmina". Premiera serialu już 17 grudnia.

Article

Podczas konwentu Lucca Comics & Games we Włoszech, showrunnerka serialu "Wiedźmin"  Lauren Schmidt Hissrich, członkowie obsady Joey Batey (Jaskier) i Kim Bodnia (Vesemir), scenograf Andrew Laws i kostiumografka Lucinda Wright  zaskoczyli fanów prezentując zwiastun i plakat drugiego sezonu. Dostępne są też nowe zdjęcia z serialu, którego premiera już 17 grudnia.

Data premiery drugiego sezonu „Wiedźmina” został ogłoszona podczas WitcherCon - wspólnego wydarzenia dla fanów tego serialu i gier „Wiedźmin” produkcji CD Projekt.

O czym będzie drugi sezon "Wiedźmina"

"Przekonany, że Yennefer zginęła w bitwie o Wzgórze Sodden, Geralt z Rivii zabiera księżniczkę Cirillę w najbezpieczniejsze miejsce, jakie zna - dom jego dzieciństwa w Kaer Morhen. Podczas gdy za jego murami królowie, elfy, ludzie i demony walczą o panowanie na Kontynencie, Geralt musi chronić dziewczynę przed czymś o wiele groźniejszym: tajemniczą mocą, jaką skrywa w sobie księżniczka" - czytamy w opisie drugie sezonu hitowego serialu Netfliksa na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego.

W połowie czerwca opublikowano pierwszy teaser drugiego sezonu „Wiedźmina”.

Drugi sezon „Wiedźmina”: akcja i obsada

W drugim sezonie ponownie wystąpią: Henry Cavill, Anya Chalotra, Freya Allan, Joey Batey, MyAnna Buring, Tom Canton, Lilly Cooper, Jeremy Crawford, Eamon Farren, Mahesh Jadu, Terence Maynard, Lars Mikkelsen, Mimî M Khayisa, Royce Pierreson, Wilson Mbomio, Anna Shaffer i Therica Wilson-Read.

Wcześniej ogłoszono już, że w drugim sezonie zagrają również: Yasen Atour w roli Coena, Agnes Born jako Vereena, Paul Bullion jako Lambert, Basil Eidenbenz jako Eskel, Aisha Fabienne Ross w roli Lydii, Kristofer Hivju jako Nivellen, Mecia Simson jako Francesca oraz Kim Bodnia jako Vesemir.

Lauren Schmidt Hissrich jest showrunnerką i producentką wykonawczą serialu. Producentami wykonawczymi są: Lauren Schmidt Hissrich, Tomek Bagiński, Jason F. Brown, Sean Daniel, Mike Ostrowski, Steve Gaub oraz Jarosław Sawko.

Reżyserami drugiego sezonu są: Stephen Surjik (The Umbrella Academy), Sarah O'Gorman (Przeklęta), Ed Bazalgette (Upadek królestwa) i Louise Hooper (Oszustka).

Zdjęcia do drugiego sezonu „Wiedźmina” zaczęły się na początku ub.r., a zakończono je na początku kwietnia br. Kilkakrotnie przerywano je z powodu epidemii. Zdjęcia realizowano w 15 lokalizacjach w Wielkiej Brytanii. W prace zaangażowano 89 członków obsady i około 1200 członków ekipy.

Ośmioodcinkowy pierwszy sezon serialu „Wiedźmin” („The Witcher”) udostępniono na Netfliksie 20 grudnia 2019 r. Produkcja szybko zyskała bardzo dużą popularność, tydzień po premierze była w czołówce najpopularniejszych seriali na platformach VoD w USA, a także najchętniej oglądanych seriali Netfliksa w Polsce, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Wkrótce potem Netflix potwierdził, że zamierza nakręcić kolejny sezon „Wiedźmina". Jednak prace nad serialem były już kilkakrotnie przerywane, głównie w związku z pandemią koronawirusa.

Pierwszy sezon został zrealizowany na podstawie wybranych opowiadań Andrzeja Sapkowskiego ze zbiorów "Miecz przeznaczenia" i "Ostatnie życzenie", które poprzedzają tzw. sagę o wiedźminie i zostały wykorzystane do zarysowania poszczególnych postaci, zanim po raz pierwszy spotkają się ze sobą.

Netflix ma ponad 200 mln subskrybentów

Netflix jest obecnie najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie.

W zeszłym kwartale Netflix osiągnął wzrost przychodów o 16,1 proc. do 7,5 mld dolarów i zysku netto z 790 mln do 1,45 mld dolarów. Liczba subskrybentów platformy zwiększyła się o 4,4 mln do 213,56 mln, a hitowy serial „Squid Game” przez cztery tygodnie od premiery obejrzało 142 mln abonentów. Średni przychód od subskrybenta platformy wzrósł o 7 proc., a bez uwzględnienia zmienności kursów walutowych - o 5 proc. Marża operacyjna wyniosła 23,5 proc., o 3,1 pkt proc. więcej niż przed rokiem

W tym roku platforma na własne treści zamierza wydać 17 mld dolarów. W pierwszym kwartale jej największymi hitami były „Przeznaczenie: Saga Winx”, „Lupin” i „Ginny & Georgia”, a polski film „Miłość do kwadratu” miał 31 mln widzów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix pokazał kolejny zwiastun i plakat drugiego sezonu "Wiedźmina"

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak
Aha. Ja czytałem sagę dwa czy trzy razy, ale mi się nie chciało tego serialu oglądać.
odpowiedź
User
Grzesiek
Książki i gry to dobry poziom, a nawet klasa sama w sobie, ale serial to taka trochę lepsza produkcja ala lata 90-te. Wciskanie poprawności, kiepska realizacja, szczególnie jak na takiego giganta.
odpowiedź