SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska dalej liderem opiniotwórczych mediów, RASP na czele wydawców. Wirtualnemedia.pl przed Money i Gazeta.pl

W lipcu ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce Instytutu Monitorowania Mediów otwiera Wirtualna Polska, przed Onetem i "Rzeczpospolitą". W czołówce najczęściej cytowanych mediów utrzymują się Wirtualnemedia.pl. Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska.

Article

Na redakcyjne treści Wirtualnej Polski inni dziennikarze w kraju powoływali się w lipcu 1,8 tys. razy. Miejsce drugie zajął Onet z wynikiem ponad 1,6 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka "Rzeczpospolita" z niewiele niższą liczbą 1,5 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o dwanaście oczek odnotowała zaś rozgłośnia radiowa - Polskie Radio 24, z wynikiem 766 cytowań.

Miejsce piętnaste zajmują Wirtualnemedia.pl z wynikiem 661 cytowań.

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów znajduje się pięć portali internetowych, pięć tytułów prasowych. Telewizję reprezentują trzy stacje: TVN24, Polsat News oraz TVP Info. Rozgłośnie radiowe są zaś tylko dwie: RMF FM i Polskie Radio 24.

Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych

Wirtualna Polska (1,8 tys.) utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce, za nią Onet (1,6 tys.), a podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia (1 tys.).

Miejsce czwarte ze wzrostem o jedną pozycję zajął Pudelek z liczbą 721 cytowań w innych mediach. Piąte miejsce należy do portalu Wirtualnemedia.pl.

"Rzeczpospolita" liderem w prasie

"Rzeczpospolita" utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Informacje dziennika inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 1,5 tys. razy – stosunkowo często publikacje dotyczyły obywateli Ukrainy, których, jak wskazuje gazeta, gotowość podjęcia pracy w Polsce jest większa niż w Czechach i Rumunii.

Miejsce drugie i trzecie kolejno zajmują "Super Express" (1,4 tys.) i "Gazeta Wyborcza" (1,3 tys.).

W kategorii tygodników liderem po wzroście o sześć oczek są "Sieci". Większość wzmianek dotyczyła rozmowy redakcji z wicepremierem i ministrem obrony narodowej Mariuszem Błaszczakiem na temat przyszłości i wyposażenia sprzętowego polskiej armii.

Miejsce drugie należy do "Do Rzeczy", na którego informacje inni dziennikarze w Polsce powoływali się w okresie całego miesiąca łącznie 260 razy. Podium natomiast zamyka "Newsweek" z liczbą 259 wzmianek w innych tytułach i wzrostem o trzy oczka w odniesieniu do czerwca.

W lipcu magazyn "Forbes" otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 163 odwołań w innych mediach. Za nim "Twój Styl", który w lipcu cytowano łącznie 132 razy.

TVN24, Polsat News i TVP Info  - najbardziej opiniotwórcze telewizje

Pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych, podobnie jak w ubiegłym miesiącu, zajmuje TVN24, na który dziennikarze innych mediów powoływali się w lipcu ponad 1,2 tys. razy. Redakcja jako pierwsza poinformowała za pośrednictwem Karola Blajerskiego, prokuratora i rzecznika Prokuratury Regionalnej w Lublinie o możliwej śmierci Andrzeja I. – właściciela firmy handlującej bronią, który w 2020 r. miał dostarczyć Polsce respiratory.

Drugie miejsce niezmiennie w stosunku do czerwca należy do stacji Polsat News (1,2 tys. cytowań), a podium także ponownie zamyka TVP Info (963).

Wśród stacji radiowych w lipcu dominowało RMF FM. Dziennikarze rozgłośni jako pierwsi poinformowali o morderstwie profesora Akademii Górniczo-Hutniczej Jana Targosza. Drugie miejsce ze wzrostem o trzy oczka należy do Polskiego Radia 24, które inne media cytowały wówczas 766 razy. Podium zamyka zaś Program I Polskiego Radia (605 wzmianek).

"Puls Biznesu" awansuje w rankingu mediów ekonomiczno–biznesowych

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Pulsu Biznesu".


Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (455 cytowań). Dalej Business Insider (405) i Bankier (143). Awans o jedno miejsce odnotowuje Wnp (44), a TOP 5 zamyka 300gospodarka (28).

Radio Poznań, Radio Kraków i "Dziennik Wschodni" - liderzy w regionach

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych zajmuje Radio Poznań. Na rozgłośnie w lipcu powoływano się łącznie 163 razy – stacja odnotowała tym samym wzrost o dwa oczka w stosunku do czerwca. Dziennikarze Radia Poznań jako pierwsi informowali o porwaniu 14-latki – uprowadzonej i torturowanej przez znajomych z powodu niewielkiego długu.

Drugie miejsce w rankingu również należy do Radia Kraków, które odnotowało 95 wzmianek w innych tytułach w kraju. "Dziennik Wschodni" uplasował się na miejscu trzecim z ponad stuprocentowym wzrostem liczby cytowań i zmianą pozycji aż o pięć miejsc w górę cytowany 92 razy.

RASP liderem wydawnictw

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów 4,3 tys. razy.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 3,2 tys. wzmianek w innych mediach w kraju.

Dalej na podium Telewizja Polsat, której redakcje łącznie pojawiły się 2,8 tys. razy w materiałach innych polskich mediów, w tym Polsat News, Polsat czy portal Interia.

Awans aż o sześć oczek odnotowała natomiast grupa Polskie Radio, której stacje w lipcu cytowano ponad 2,2 tys. razy. Wzrosty dotyczą także Telewizji Polskiej, Grupy ZPR Media i wydawnictwa Infor PL (Dziennika Gazeta Prawna).

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 913 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 31 lipca 2022 roku.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska dalej liderem opiniotwórczych mediów, RASP na czele wydawców. Wirtualnemedia.pl przed Money i Gazeta.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mim
Wiem, że to tylko ranking ilości cytowań, ale porażka RMF FM, które zawsze było w pierwszej trójce, nie mówiąc już o Radiu Zet, które w rankingu jest bardzo nisko. Zaskakuje mnie tak duży wzrost PR 24.
odpowiedź
User
Gk
Polska press nie ma. Pani Kania świetnie robi robotę. Ani odsłon ani cytowalności. Jak długo jeszcze?
odpowiedź
User
hytr
Przy udziale Polsat News na poziomie 1,43% w rynku to 2 miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych TV to mistrzostwo świata.
odpowiedź