SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia. Kolejny znakomity wynik Wirtualnemedia.pl

Liderem sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów jest portal Wirtualna Polska z wynikiem 4,7 tys. powołań. Portal wyprzedził Onet i Rzeczpospolitą. Kolejny miesiąc w czołówce najczęściej cytowanych mediów w Polsce są Wirtualnemedia.pl.

Article

Jak wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) ranking główny najczęściej cytowanych mediów w kraju otwiera Wirtualna Polska. Miejsce drugie zajął Onet, na który inni dziennikarze powoływali się ponad 4,2 tys. razy. Podium zestawienia zamyka dziennik "Rzeczpospolita" na poziomie 3,5 tys. cytowań i ze wzrostem o jedno oczko w porównaniu do lipca 2021 roku.

Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych redakcji  

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za sierpień, niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca, znajdują się między innymi cztery portale internetowe: WP, Onet, Interia, Wirtualnemedia.pl. Nasz serwis jest w czołówce drugi miesiąc z rzędu.

W prasie nadal obecnych jest pięć tytułów: "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Dziennik Gazeta Prawna", "Super Express" i "Fakt". Telewizję reprezentują TVN24, Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FM, Program Pierwszy Polskiego Radia i Polskie Radio 24.

W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych Wirtualnemedia.pl zajmują miejsce czwarte z liczbą 985 cytowań. Wyprzedzamy WP, Onet i Interię. Największy wzrost notuje Businessinsider, który awansował o trzy oczka i znalazł się w rankingu na miejscu dziewiątym.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych za sierpień 2021 pierwsze miejsce utrzymuje "Rzeczpospolita" z ponad 25 proc. wzrostem liczby materiałów (3,5 tys.) w stosunku do poprzedniego miesiąca. Dziennikarze gazety dotarli do zarzutów ukrywania majątku przez  prezesa Najwyższej Izby Kontroli i byłego polityka PiS,  Mariana Banasia. Drugie miejsce w kategorii zajęła "Gazeta Wyborcza" z liczbą blisko 1,8 tys. cytowań. Pozycję trzecią ze zmianą w górę o jedną pozycję zajmuje Dziennik Gazeta Prawna (1,7 tys.).

 

W kategorii tygodników i dwutygodników na miejsce pierwsze kategorii awansowało aż o trzynaście pozycji i z wynikiem 247 powołań pismo "Wspólnota", które licznie cytowano w związku publikacją cyklicznego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce. Za nim tygodnik "Newsweek" ze wzrostem o jedno oczko i liczbą niewiele niższą – wynoszącą dokładnie 246 cytowań w innych mediach. Na redakcję najczęściej powoływano się za sprawą przeprowadzonego wywiadu z szefem NIK Marianem Banasiem, w którym między innymi rozmawiano o stawianych mu wówczas zarzutach.

Podium zamyka natomiast dwutygodnik "Viva!" z wynikiem 240 wzmianek i wzrostem o jedną pozycję, na który odwoływano się głównie w zakresie przeprowadzonej rozmowy z Jolantą Kwaśniewską.

Pierwsze miejsce rankingu wśród   miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn "Forbes" ze wzrostem o dwa oczka i cytowany w sierpniu łącznie 221 razy.

Najczęściej cytowane stacje radiowe i telewizyjne

Podium kategorii telewizyjnej zajęły kolejno TVN24 (3,2 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (1,8 tys.). O jedno oczko zmieniła się pozycja stacji TVP1 (399) i Polsat (290), które tym samym zajęły kolejno szóste i ósme miejsce w rankingu. Skok o dwie pozycje w górę zanotował Polsat Sport (174) i zajął miejsce dziewiąte. Zestawienie zamyka natomiast stacja TV Trwam (145), która awansowała o dwa miejsca.

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2,8 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Program Pierwszy Polskiego Radia, który cytowano w innych mediach prawie 1,1 tys. razy. Podium zamyka Polskie Radio 24 z liczbą 944 wzmianek.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za sierpień niezmiennie zajmują redakcje "Rzeczpospolitej", "Dziennika Gazety Prawnej" i "Pulsu Biznesu" z liczbą kolejno 3,5 tys., 1,7 tys. i 387. Czwarte miejsce zajmuje magazyn "Forbes", a ranking zamyka "Parkiet".

Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Businessinsider, Bankier, WNP oraz Forsal.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Miejsce pierwsze w kategorii mediów regionalnych w sierpniu 2021 ze wzrostem aż o piętnaście miejsc zajął "Kurier Lubelski", na który inne redakcje w kraju powoływały się 228 razy. Głównie cytowania dotyczą wywiadu redakcji z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, w którym polityk między innymi dodał, że jest przeciwnikiem obowiązku szczepień dla nauczycieli i uczniów. Wzrost o trzy oczka odnotowała również stacja Radia Kraków z liczbą 137 wzmianek, plasując się tym samym na miejscu drugim.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2021 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia. Kolejny znakomity wynik Wirtualnemedia.pl

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
Gratulacje Wirtualne Media - znakomita robota.
odpowiedź
User
valdo
Brawo.
odpowiedź
User
Waldek
Dobra robota WP. Zatrudnili dziennikarzy znających się na robocie niekoniecznie o mega znanych nazwiskach. Szybko pokazali, że są bardzo dobrzy. Widać też, że mediów internetowych już nikt nie dogoni.
odpowiedź