SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl

Liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" za październik 2021 została Wirtualna Polska , na której informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy - podaje Instytut Monitorowania Mediów. Miejsce czwarte w zestawieniu najczęściej cytowanych serwisów internetowych zajmują Wirtualnemedia.pl.

Article

Miejsce pierwsze w rankingu wszystkich mediów zajął portal Wirtualna Polska z wynikiem prawie 4 tys. wzmianek w innych mediach. Na redakcję często się powoływano między innymi za sprawą rozmowy z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, w której minister zapowiadał wprowadzenie trzeciej dawki szczepionki przeciw COVID-19.

Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Wśród najczęściej cytowanych materiałów stacji znajduje się wywiad Krzysztofa Ziemca z prezesem partii PiS Jarosławem Kaczyńskim.

Podium zamyka Onet, którego materiały były wspominane w innych tytułach 2,8 tys. razy. Znaczący wzrost odwołań do portalu nastąpił między innymi w okresie publikacji nietypowego sondażu partyjnego przedstawiającego tzw. sufity, czyli maksymalne poparcie danych partii.

W głównym zestawieniu najwyższe wzrosty liczby cytowań należą do portalu Interia i Programu Pierwszego Polskiego Radia.

Kto w październikowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce?

W głównym rankingu za październik 2021, w którym znajduje się piętnaście najczęściej cytowanych mediów w kraju, tym razem znalazły się trzy portale internetowe: WP, Onet i Interia. W prasie natomiast nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Super Express.

Telewizję reprezentują TVN24, Polsat News oraz TVN, a grupa stacji radiowych zwiększyła się do czterech rozgłośni: RMF FM, Radio Zet, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia.

Najwyższy udział – 33 proc. w rankingu ogólnym jako medium utrzymuje prasa, radio stanowi 27 proc., a udział portali internetowych i telewizji wynosi po 20 proc.

Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych

Trzeci miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal Wirtualna Polska, cytowany w październiku niemalże 4195 razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych mediach.

Na czwarte miejsce z liczbą 949 cytowań awansował portal Wirtualnemedia.pl.

"Rzeczpospolita" utrzymuje pozycję lidera w prasie

Ranking mediów prasowych za październik 2021 ponownie otwiera "Rzeczpospolita" z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Na drugim miejscu, tak samo, jak w poprzednim miesiącu, znajduje się "Gazeta Wyborcza" z liczbą 1,8 tys. powołań.

Miejsce trzecie niezmiennie w stosunku do września należy do "Dziennika Gazeta Prawnej", na który inni dziennikarze powoływali się w październiku ponad 1,7 tys. razy.

W rankingu tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze należy do "Sieci", cytowanych 600 razy. Drugie miejsce ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 506 odwołań zajęła "Gazeta Polska". Na trzecim miejscu ze wzrostem o pięć pozycji uplasowało się pismo samorządu terytorialnego "Wspólnota".

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera magazyn "Forbes" z liczbą 252 cytowań w innych mediach. Na redakcję magazynu najczęściej się powoływano za sprawą opublikowanego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce w 2020 roku.

Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 131 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje miesięcznik "Twój Styl". Na trzecie miejsce spadł "Press".

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i radia

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,4 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,9 tys.) a trzecie ze wzrostem o jedno oczko zajmuje TVN (1 tys.).

Miejsce najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie od początku roku utrzymuje stacja RMF FM, na którą w październiku dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się ponad 3,5 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, które cytowano w październiku 1,3 tys. razy. Trzecie miejsce kolejny miesiąc z rzędu zajmuje Polskie Radio 24.

Najczęściej cytowane media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za październik tworzą "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna" i "Puls Biznesu".

Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

"Gazeta Krakowska" liderem mediów regionalnych

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajęła "Gazeta Krakowska" z wynikiem 140 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje należy do Radia Wrocław, na które dziennikarze innych redakcji powoływali się 135 razy.

Podium zamyka "Głos Wielkopolski" ze wzrostem aż o osiem oczek i finalną liczbą 125 odwołań w innych tytułach.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 45 475 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2021 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
waltr
Gratulacje!!!
odpowiedź
User
Zenon
Ale w wp progres zaliczyli, a ta sprawa mejzy
odpowiedź
User
PK
Rzut oka na wp.pl - same clickbaity. Sianie paniki i wprowadzanie w błąd tytułami. Wstyd dla całej redakcji, ale widać wyświetlenia ważniejsze niż rzetelność.
odpowiedź