SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 120 mld dolarów na gry w 2019 roku. Wśród liderów Fortnite, Call of Duty: Modern Warfare 2019 i NBA 2K20 (Top 10)

W 2019 roku globalna sprzedaż gier osiągnęła wartość 120,1 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej SuperData. Największy udział w rynku miał segment mobilny z przychodami na poziomie 64,4 mld dolarów, zaś w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów są Fortnite, Call of Duty: Modern Warfare 2019 i NBA 2K20.

SuperData to należąca do Nielsena firma analityczna zajmująca się rynkiem elektronicznej rozrywki, w tym także sytuacją w segmencie gier komputerowych.

Z najnowszego raportu SuperData wynika, że w 2019 r. globalna sprzedaż gier wideo osiągnęła wartość 120,1 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. - w 2018 r. kwota ta wyniosła 115,5 mld dol.

Najbardziej dochodowy okazał się obszar gier mobilnych, który w ub.r. zanotował 64,4 mld dol., podczas gdy rok wcześniej była to kwota 58,8 mld. Na 2. miejscu jest segment tytułów przeznaczonych na platformę PC (29,6 mld dol.), który z kolei wyprzedza gry na konsole (15,4 mld dol.).

Roczne analizy SuperData uwzględniają także inne segmenty elektronicznej rozrywki. Zgodnie z nimi obszar AR i VR łącznie osiągnął sprzedaż na poziomie 6,3 mld dol., zaś 6,5 mld dol. przychodów było związanych z materiałami wideo odnoszącymi się do gier na takich platformach jak Twitch, YouTube czy Facebook Gaming.

 Pod względem przychodów w 2019 r. 80 proc. rynku gier należało do kategorii free-to-play, zaś 74 proc. wpływów zapewniły tytuły na platformy mobilne.

Według raportu SuperData w ub.r. najlepiej zarabiającą grą na świecie był Fortnite, który po spadku o 600 mln dol. osiągnął ostatecznie przychody w wysokości 1,8 mld dol. Inne dochodowe tytuły to FIFA 19 (786 mln) oraz Call of Duty: Modern Warfare 2019 (685 mln dol.).

Eksperci SuperData prognozują, że w 2020 r. nastąpi dalszy wzrost przychodów branży gier wideo o kolejne 4 proc. W rezultacie na koniec rozpoczynającego się roku rynek zanotuje sprzedaż w wysokości 124,8 mld dol.

Rekordowe święta

Swoje obliczenia dotyczące wydatków na mobilne gry i aplikacje zaprezentowała także firma analityczna Sensor Tower. Zgodnie z nimi w okresie świąt Bożego Narodzenia w 2019 r. użytkownicy w sklepach Google Play i App Store kupili globalnie gry i programy o łącznej wartości 277 mln dol., co oznacza wzrost o 11,3 proc. w porównaniu z analogicznym  okresem w 2018 r.

Główną część wydatków (76 proc.) stanowiły gry mobilne, na które użytkownicy przeznaczyli w sumie 210 mln dol. (wzrost o 8 proc. rok do roku). O 24 proc. wzrosła wartość zakupów w segmencie aplikacji mobilnych do poziomu 67 mln dol.

Według analiz Sensor Tower najwięcej – 193 mln dol. wydano w należącym do Apple sklepie App Store, podczas gdy użytkownicy Google Play zakupili gry i aplikacje za kwotę 84 mln dol. W analizowanym okresie najpopularniejszą grą mobilną, na którą wydawano pieniądze był PUBG (8,5 mln dol.), natomiast wśród aplikacji najwięcej przychodów zgromadziła platforma Tinder (2,1 mln dol.).

Call of Duty na czele

Dane dotyczące najpopularniejszych gier 2019 r. dostarczyła nie tylko firma SuperData, własne analizy w tym zakresie podała także NPD Group. Zgodnie z nimi do końca listopada ub.r. najchętniej kupowanym tytułem był Call Of Duty: Modern Warfare 2019, na 2. miejscu znalazła się gra NBA 2K20, zaś podium zamyka Madden NFL 20.

Z kolei na platformie Amazon w ub.r. najdłużej na liście sprzedażowych bestsellerów utrzymywała się gra Super Smash Bros. Ultimate (266 dni), która wyprzedziła New Super Mario Bros. U Deluxe (261 dni) oraz Mario Kart 8 Deluxe (260 dni).

Dołącz do dyskusji: Ponad 120 mld dolarów na gry w 2019 roku. Wśród liderów Fortnite, Call of Duty: Modern Warfare 2019 i NBA 2K20 (Top 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fortnite
Fortnite się świetnie sprzedawał jak na BEZPŁATNĄ grę.
odpowiedź