SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca "Vogue Polska" obniża wynagrodzenia i likwiduje stanowiska

Zarząd Visterii, wydawcy "Vogue Polska" podjął decyzję o czasowej obniżce wynagrodzeń w zależności od wysokości wypłaty oraz o likwidacji wybranych stanowisk. Powodem zmian ma być sytuacja na rynku prasy spowodowana koronawirusem.

Według wydawcy optymalizacja kosztów jest niezbędna, ponieważ rynek prasy „wyjątkowo ucierpiał ze względu na pandemię koronawirusa”.

Decyzja zarządu Visterii dotycząca likwidacji wybranych stanowisk i procentowej obniżki pensji w zależności od wysokości wynagrodzeń ma być zgodna z polityką Conde Nast, koncernu wydającego Vogue’a na świecie.

Roger J. Lynch, szef Conde Nast w oświadczeniu uzasadniał: „Jest bardzo prawdopodobne, że nasi partnerzy reklamowi, konsumenci, a zatem nasza firma przez pewien czas będą działać pod znaczną presją finansową. W rezultacie, musimy wyjść poza początkowe rozwiązania oszczędnościowe, które wprowadziliśmy, aby chronić naszą firmę w długoterminowej perspektywie”.

Wydawca „Vogue Polska” nie chce podać informacji, ile dokładnie osób straciło pracę oraz o ile zostały obniżone pensje.  Z naszych informacji wynika, że odchodzi kilkoro pracowników. Na pytania portalu Wirtualnemedia.pl w tej sprawie zasłania się „ochroną danych osobowych i poszanowaniem prywatności pracowników”.

- Bez wątpienia sytuacja ma wpływ na rynek prasy, dotyka też bezpośrednio zarówno czytelników jak i partnerów biznesowych, którzy na przykład poprzez zamknięcie galerii handlowych i sklepów nie mogą prowadzić działalności w regularnym cyklu. Natomiast podjęliśmy kroki związane z odpowiednią dystrybucją, nadziałem pisma i uruchomiliśmy dodatkowe kanały sprzedaży m.in. online, żeby skutki te zminimalizować - odpowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Szymon Machnikowski, dyrektor ds. marketingu i PR w „Vogue Polska”.

Rydlewska dyrektor ds. digital i dyrektor wydawniczą

W związku z sytuacją rynkową wydawnictwo podjęło też decyzję o kontynuacji integracji pionu druku z digitalem. W tym celu Hanna Rydlewska - do tej pory odpowiedzialna za strategię cyfrową spółki jako dyrektor ds. digitalu - objęła funkcję dyrektor wydawniczej. To nowe stanowisko w strukturach spółki. Będzie odpowiedzialna za proces wydawniczy drukowanego magazynu oraz stronę Vogue.pl, pełniejszą integrację poszczególnych działów, pionu redakcyjnego i koordynowanie prac, które mają służyć wykorzystaniu marki „Vogue”.

Pozostały zespół kierowniczy wydawnictwa pozostaje bez zmian: funkcję redaktora naczelnego nadal będzie pełnić Filip Niedenthal, dyrektorem biura reklamy pozostaje Dominika Jóźwiak, dyrektorem finansowym - Agnieszka Zalewska, a dyrektorem marketingu i PR - Szymon Machnikowski. Dyrektor wydawnicza będzie odpowiedzialna bezpośrednio przed szefową Visterii, Justyną Markiewicz.

- Jednym z etapów wdrażania nowej strategii jest ścisła synergia pomiędzy printem i onlinem - jako firma reagujemy na sytuację na rynku, a jednocześnie niezmiennie stawiamy na jakość i ciągłość obu wersji. Wykorzystujemy ich potencjał w najlepszy możliwy sposób, nieustannie zapewniając naszym czytelnikom i partnerom biznesowym korzyści wynikające z przynależności do świata Vogue - tłumaczy Markiewicz.

„Vogue Polska” to dwudziesta trzecia edycja magazynu na całym świecie. Poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym, wszystkie pozostałe wydania ukazują się co miesiąc. Cena egzemplarzowa wynosi 16,90 zł, wydawcą „Vogue Polska” jest spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk.

Wydawnictwo nie udostępniło nam informacji na temat sprzedaży tytułu w ostatnich miesiącach.

Spółka Vistera w 2018 roku zanotowała 19,64 mln zł wpływów sprzedażowych, 25,23 mln zł kosztów operacyjnych i 5,63 mln zł straty netto. W br. chce zwiększyć nakład magazynu i pozyskać do niego nowych reklamodawców.

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

W minionym tygodniu Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku.

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.

Pod koniec ubiegłego tygodnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą 20 proc. Natomiast wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało o zwolnieniu ok. 50 osób.

Wczoraj wydawnictwo Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

W czwartek zarządu Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.

Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń. Zwolnień nie planuje też TVP.

Dołącz do dyskusji: Wydawca "Vogue Polska" obniża wynagrodzenia i likwiduje stanowiska

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krakuska
Pani Kulczyk kupila licencje na uzywanie logo. Teraz doczepia sie do polityki conde nast i na zasadzie mimetyzmu jej visteria udaje conde nast. Zeby przykryc nierentowny i nudnawy magazyn, I guess.

W mysl rewolucyjnym krokom Kulczyk, postanowilam doszyc sobie logo adidasa do mojego dresiku z pepco. Bo aspiruje do klasy wyzszej.



odpowiedź
User
Gosia
taki Vogue jaki warszawski światek..pusty zaufany i płytki jak Woda w Wiśle
odpowiedź
User
mike
Od początku było wiadomo, że ten Wog nikomu do niczego nie jest potrzebny, a teraz wykorzystali okazję do zwolnień.
odpowiedź