SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez połowy zysku, przychody 68 proc. w górę

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą spółki wydające „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy” przy wzroście wpływów sprzedażowych o 68 proc. do 21,95 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 4,52 do 2,25 mln zł.

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe) Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Przychody gotówkowe firmy poszły w górę z 12,13 do 20,74 mln zł, a barterowe - z 897 tys. zł do 1,11 mln zł. Wpływy z reklam i eventów wzrosły o 80 proc., a ze sprzedaży egzemplarzowej i e-wydań - o 28 proc.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 29 830 egz.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki operacyjne grupy PMPG zwiększyły się z 13,22 do 19,61 mln zł, głównie w związku ze wzrostem kosztów usług obcych z 7,94 do 12,3 mln zł i wydatków pracowniczych z 3,38 do 4,49 mln zł.

- Pierwsze półrocze 2022 to przede wszystkim udany proces spłaszczenia struktur redakcyjnych „Wprost” połączony z rozwojem produktu i różnych formatów kontentu wydawniczego. Do oferty B2C na stałe wprowadziliśmy e-tygodnik „Wprost Premium” o tematyce społecznej oraz trzy nowe podcasty: „Wprost Przeciwnie”, „Wprost o Kulturze” i „Niedyskrecje Parlamentarne” - wylicza prezes firmy Katarzyna Gintrowska. - W najbliższych dniach uruchomimy kolejny, nowy serwis tematyczny - zapowiada.

Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 1,91 do 3,18 mln zł, a pozostałe wyniki rentowności zmalały: na poziomie operacyjnym z 3 do 1,96 mln zł, a na poziomie netto - z 4,52 do 2,25 mln zł.

Wyniki sprzed roku podbiły 3 mln zł uzyskanych przez PMPG i jej spółki zależnej z umorzenia spłaty części pożyczek otrzymanych rok wcześniej w ramach tzw. tarczy finansowej. Natomiast w zeszłym półroczu firma dostała spłatę 1 mln zł pożyczki udzielonej spółce zależnej i odwróciła utworzony wcześniej odpis wynoszący 1,2 mln zł.

Pod koniec lipca PMPG Polskie Media ogłosiła przegląd opcji strategicznych, jedną z nich jest współpraca z potencjalnymi inwestorami. Firma zapowiedziała, że chce rozwijać się przede wszystkim w obszarze cyfrowym. Poprzedni przegląd opcji strategicznych, rozpoczęty w sierpniu 2019 roku, nie przyniósł efektów.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez połowy zysku, przychody 68 proc. w górę

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kotwkowbojkach
Na 1000%, drag queen,Skad oni ciagle takich biora. W najwyzszych wladzach korporacyjnych tylko drag queens robia kariery ,blyskaja jednym okiem albo wyczyniaja znaki paluchami..
0 0
odpowiedź
User
123
na 1000% to drag queen, na samym topie wielkich biznesow,wielkich korporaci tylko tacy robia kariery. Zdjecie jak na konkurs drag queens. sa takie na swiecie.Mozna miec material porownawczy.
0 0
odpowiedź
User
Police:)
O to ta Pani co kiedy chciała byc jak J.LO na okładce i poleciał grafik...:)
0 0
odpowiedź