SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku wpływów o 24 proc. zwiększył zysk

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, wydawca m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 24 proc. do 13,03 mln zł oraz wzrost zysku netto z 638 tys. zł do 4,52 mln zł.

Przychody gotówkowe PMPG Polskie Media rok do roku zmalały z 16,09 do 12,13 mln zł, a barterowe - z 1,16 mln zł do 897 tys. zł. Wynika to m.in. z rezygnacji w kwietniu ub.r. z drukowanej wersji tygodnika „Wprost”.

- Spadek w obszarze usług reklamy w prasie oraz kampanii wizerunkowych wyniósł
24 proc., zaś  spadek w obszarze sprzedaży egzemplarzowej i e-wydań 30 proc. - podano w sprawozdaniu firmy.

Według badania Mediapanel w czerwcu br. Wprost.pl zanotował 5,61 mln użytkowników i 19,29 proc. zasięgu, a DoRzeczy.pl - 1,27 mln użytkowników i 4,38 proc. zasięgu.

Do PMPG Polskie Media należy 90 proc. spółki AWR Wprost wydającej „Wprost” oraz 81 proc. firmy Orle Pióro publikującej „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”

Koszty w dół, 3 mln zł umorzenia pożyczek z tarczy finansowej

Wydatki operacyjne grupy PMPG Polskie Media zmalały z 16,93 do 13,22 mln zł. Koszty usług obcych poszły w dół z 11,37 do 7,94 mln zł, a nakłady na świadczenia pracownicze wzrosły z 3,24 do 3,38 mln zł.

W połowie czerwca br. trzy spółki zależne PMPG Polskie Media dostały decyzje Polskiego Funduszu Rozwoju umarzające łącznie 3 mln zł z pożyczek udzielonych w ub.r. w ramach tzw. tarczy finansowej.

Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 518 tys. zł do 3,64 mln zł, wynik operacyjny - z 7 tys. zł straty do 3 mln zł zysku, a zysk netto - z 638 tys. zł do 4,52 mln zł.

- Kontynuujemy pozytywny trend z pierwszego kwartału, który był ostatnim w którym porównanie rok do roku dotyczy okresu sprzed pandemii.  Osiągnięte rezultaty potwierdzają, że decyzje o zmianie modelu wydawniczego „Wprost” podjęte w 2020 roku, tj. przejście na w pełni cyfrowe rozwiązania przyniosły rezultaty w postaci głębokich zmian organizacyjnych w Grupie oraz polepszenia wskaźników finansowych - skomentował zarząd PMPG Polskie Media.

PMPG Polskie Media jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy. We wtorek na koniec sesji za akcję spółki płacono 4,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 45,68 mln zł. 62,4 proc. akcji należy do Michała M. Lisieckiego, byłego prezesa, a obecnie wiceszef rady nadzorczej spółki.

Od kwietnia br. prezesem PMPG Polskie Media jest Katarzyna Gintrowska, natomiast Jolanta Kloc na stanowisko wiceprezesa została powołana z początkiem stycznia br., a od końcówki czerwca wiceprezesem jest Agnieszka Jabłońska.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku wpływów o 24 proc. zwiększył zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl