SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawnictwo Bauer największym wydawcą prasy w Polsce. Za nim RASP i Polskapresse (raport za 2014)

W 2014 roku liderem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy gazet i magazynów było Wydawnictwo Bauer - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Większość wydawców zanotowała spadki, wyjątkiem były firmy wydające tytuły dla dzieci.

Witold Woźniak, członek zarządu Grupy Bauer Media Witold Woźniak, członek zarządu Grupy Bauer Media

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że największym wydawcą prasy w Polsce pozostaje Wydawnictwo Bauer. W 2014 roku sprzedało ono dokładnie 248 843 757 egzemplarzy swoich magazynów, o 6,96 proc. mniej niż rok wcześniej. Spółka ta ma najwięcej tytułów w swoim portfolio spośród wszystkich wydawnictw w Polsce - w ub.r. w bazie ZKDP figurowało ich 39, a rok wcześniej 40.

O ponad połowię mniej, dokładnie 122 614 912 egzemplarzy w ub.r. sprzedało wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska zajmujące miejsce drugie w zestawieniu. Oznacza to spadek o 5,06 proc. Ringier Axel Springer wydaje w naszym kraju dwa dzienniki oraz 12 magazynów.

Na podium uplasowała się jeszcze wydająca dzienniki regionalne Polska Press Grupa z 111 599 727 egz. sprzedanych egzemplarzy (spadek o 12,64 proc.). To dane obejmujące także tytuły przejętego w 2013 roku przez spółkę wydawnictwa Media Regionalne  Od lutego br. funkcjonują one jako jedna spółka pod nazwą Polska Press Grupa (więcej na ten temat).

>> Zobacz jedynki magazynów i gazet

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Agora. W 2014 roku spółka ta sprzedała 55 894 223 egz. swoich dzienników i magazynów, co oznacza spadek względem 2013 roku o 15,29 proc.

Największy wzrost sprzedanych egzemplarzy (o 13,43 proc.)  do 3 350 671 egz. zanotowała wydająca pisma dziecięce spółka Media Service Zawada. Znalazła się ona na 18. miejscu. Oczko wyżej uplasowało się wydawnictwo Egmont Polska z 4 123 836 sprzedanych egz. (wzrost o 1,33 proc.). One również wydaje tytuły dla dzieci.

Natomiast 2014 rok na największym minusie zakończyła Grupa Burda International, plasująca się na miejscu siódmym. Należące do jej spółek tytuły w ub.r. sprzedały o 15,91 proc. egz. mniej niż rok wcześniej (22 875 328 egz.).

W rankingu wydawnictw utworzonym na podstawie średniej sprzedaży ogółem wszystkich egzemplarzy wszystkich tytułów liderem w 2014 roku była firma Westa-Druk Mirosław Kuliś, który wydaje tylko „Tygodnik Angora”. W ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 304 511 egz., po spadku o 8,54 proc.  względem 2013 roku.

Natomiast najwyżej notowaną w tej klasyfikacji grupą wydawniczą było Wydawnictwo Bauer. Średnia sprzedaż ogółem wszystkich jego tytułów w 2014 roku wyniosła 238 356 egz., czyli o 4,28 proc. mniej niż rok wcześniej.

Kolejne miejsce zajęła firma Edipresse Polska, której magazyny sprzedały się średnio w ub.r. w liczbie 177 338 egz. (spadek o 6,02 proc.).

Największy spadek, wynoszący 27,86 proc., zanotowała będąca na 11. pozycji Fratria. Średnia sprzedaż ogółem jej tytułów wyniosła w ub.r. 68 093 egz. Spółka ta wydaje dwa magazyny: „W Sieci” i „W Sieci Historii”.

Natomiast najwięcej (2,73 proc.) zyskała firma Media Service Zawada. Średnia sprzedaż ogółem jej magazynów uplasowała się na poziomie 31 610 egz., co dało jej miejsce 16.

>>> Sprzedaż dzienników i magazyn - zobacz dokładne wyniki sprzedaży

Oba rankingi opracowane zostały na podstawie danych zawartych w deklaracjach przekazanych do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Uwzględnione zostały w nich wszystkie płatne tytuły prasowe należące do wydawnictw i zarejestrowane w ZKDP: od dzienników aż po roczniki.

Pierwszy ranking obejmuje liczbę wszystkich sprzedanych przez wydawcę w danym roku pojedynczych egzemplarzy wszystkich zarejestrowanych tytułów. Drugi natomiast to zestawienie średnich rocznych nakładów i sprzedaży wszystkich należących do wydawców tytułów.

Dane Grupy Burda obejmą tytuły spółek: Burda CN Polska, Burda Communications, Burda Media Polska, Burda NG Polska i Burda Publishing Polska, w tym przejęte przez nie magazyny dawnych spółek G+J Polska. Dane Platformy Mediowej Point Group obejmują tytuły AWR „Wprost” i Orle Pióro. Grupa Marquard  zawiera tytuły należące do Marquard Media Polska i Hearst-Marquard Media, a dane Grupy Gremi  obejmują tytuły wydawane przez Gremi Media, Gremi Business Communication i Uważam Rze.

Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Bauer największym wydawcą prasy w Polsce. Za nim RASP i Polskapresse (raport za 2014)

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gdy
Średnia wyciągana ze wszystkich tytułów to fikcja. Suma sprzedaży oddaje sile. Jeszcze dobrze byłoby to przeliczyć na przychody. Ciekawe jak to by wyglądało.
0 0
odpowiedź
User
YKK
Największy wydawca popeliny w Polsce:) Mimo wszystko chyba ma za mało tych "tytułów" bo na stojaku strasznie się powtarzają:)
0 0
odpowiedź
User
taaa
najwiekszy producent makulatury raczej. dodajmy, czesto z nie swoimi layoutami i cudzymi pomyslami.
0 0
odpowiedź