SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawnictwo Bauer sprzedało „CD-Action” i „PC Format"

Agencja gamingowa Fantasyexpo nabyła od Wydawnictwa Bauer prawa do marek „CD-Action” i „PC Format”. Nowym redaktorem naczelnym zostanie Dawid Bojarski. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Ostatnie wydania przygotowane przez Wydawnictwo Bauer ukażą się 28 lipca („CD-Action”) i 3 sierpnia („PC Format”).

- Sprzedaż tytułów „CD-Action” i „PC Format” to dla nas ważne wydarzenie, ponieważ Bauer był ich wydawcą oraz współtwórcą ich sukcesów od prawie 20 lat. Cieszy nas, że obie marki trafiają do naturalnego dla nich środowiska - do młodej, dynamicznej firmy działającej w obszarze gier komputerowych i nowych technologii. Ufam, że dzięki wizji, odwadze i entuzjazmowi zarządu Fantasyexpo zarówno „CD-Action” jak „PC Format” zyskają nowy impet, na który czekają i liczą nasi Czytelnicy. Chciałbym przy tej okazji podziękować Redakcji Tech za to, że z zaangażowaniem trwali do ostatniej chwili na posterunku w Wydawnictwie Bauer. Życzę im wszystkim, by szybko odnaleźli się w nowej rzeczywistości i mogli bez przeszkód realizować swoje zawodowe ambicje - komentuje Zbigniew Bański, wydawca z Wydawnictwa Bauer.

Oprócz tytułów prasowych Fantasyexpo przejmie również odpowiedzialność za serwisy internetowe oraz związane z nimi oficjalne kanały w social mediach.

W tym celu właściciele Fantasyexpo powołali spółkę celową Gaming Tech Esports Media na czele której powołana zostanie prezes zarządu Lidia Ukleja, przez wiele lat związana z obydwoma czasopismami.

CZYTAJ TAKŻE: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

- „CD-Action” jest nam bardzo bliski. Dzięki niemu tak naprawdę wszystko się zaczęło i jesteśmy tu, gdzie jesteśmy. Ogromny sentyment do marki oraz nasza pasja do gier nie mogły pozostać obojętne wobec informacji, jaka obiegła w kwietniu świat gamingu. Dlatego też z ogromną przyjemnością informujemy, że CD-Action, a także PC Format zostają na rynku. Fantasyexpo tworzą pasjonaci gier, z zapałem do tworzenia i rozwoju wielkich projektów. Głęboko wierzę, że nowa misja, którą jest rozwój obu tytułów, będzie dla nas kolejnym wyzwaniem wznoszącym zespół na wyższy poziom, a dla redakcji szansą na dalszy rozwój, szczególnie w obszarze digitalowym - powiedział Krzysztof Stypułkowski z Fantasyexpo.

Według danych ZKDP w 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „CD Action” wynosił 54 398 egz. (18,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a „PC Format” - 27 052 egz. (po spadku o 22,5 proc.).

Nowym naczelnym Dawid Bojarski

Nowym redaktorem naczelnym zostanie Dawid Bojarski, który po kilku miesiącach nieobecności powraca na zajmowane wcześniej stanowisko i będzie odpowiedzialny m.in. za unowocześnienie treści w serwisach internetowych.

Fantasyexpo zamierza pozyskać środki na rozwój obu pism na platformie inwestorskiej Beesfund. - Aby zapewnić im jak najlepszy start u nowego wydawcy oraz przygotować je do dalszego rozwoju, utworzona została zbiórka crowdfundingowa. Dzięki niej każdy może przyczynić się do realizacji ambitnych planów redakcji, które zarysowane zostały na podstawie wieloletnich doświadczeń ekipy, głosów czytelników oraz know-how Fantasyexpo - zapowiada firma w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

Fantasyexpo to agencja gamingowa powstała w 2013 roku. Według danych z KRS w 2018 roku zanotowała 11,1 mln zł przychodów i 1,07 mln zł zysku netto.

Bauer zamyka swoje tytuły

Pod koniec kwietnia Wydawnictwo Bauer poinformowało, że kończy wydawać 34 tytuły prasowe, m.in. pisma „Barwy Życia”, „Historie o Duchach”, „Kalejdoskop Losów”, „Sekrety i Namiętności”, „Śledztwo”, „Szczypta Magii”, „Życie i Nadzieja” oraz wydania specjalne czasopism: "Świat Wiedzy", "Z Życia Wzięte", "Sukcesy i Porażki", "Chwila dla Ciebie", "100 Rad". Jednocześnie zwolniono 27 osób z redakcji i biura reklamy.

Pod koniec maja zwolniono 20 pracowników Wydawnictwa Bauer, m.in. sześć osób z biura reklamy. - Ma to związek z pogłębiającym się spadkiem inwestycji reklamowych, a także z zamknięciem miesiąc temu kilku tytułów i wydań specjalnych - uzasadniła firma.

Wydawnictwo Bauer w 2018 roku zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 464,33 mln zł, natomiast jego zysk netto zmalał ze 119,8 do 94,39 mln zł. Firma wydała 19,5 mln zł na aktualizacji wartości aktywów niefinansowych, toczyły się wobec niej działania prawne na łączną kwotę 7,75 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Bauer sprzedało „CD-Action” i „PC Format"

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jass
No i wszystko dobre, co dobrze się kończy :)
odpowiedź
User
Lidia
No i wszystko dobre, co dobrze się kończy

No to nie koniec - to dopiero początek. Dostali szanse, ale czy ja wykorzystają to inna kwestia. Poza tym już ogłosili zbiórkę na CDA co może oznaczać, ze nowy właściciel nie śmierdzi groszem, a to nie napawa optymizmem.
W każdym razie - możliwości rozwoju są na pewno lepsze niż u Bauera. Sęk w tym, że to już parę lat za późno i strata może być nie do odrobienia.
odpowiedź
User
a
No i wszystko dobre, co dobrze się kończy

No to nie koniec - to dopiero początek. Dostali szanse, ale czy ja wykorzystają to inna kwestia. Poza tym już ogłosili zbiórkę na CDA co może oznaczać, ze nowy właściciel nie śmierdzi groszem, a to nie napawa optymizmem.
W każdym razie - możliwości rozwoju są na pewno lepsze niż u Bauera. Sęk w tym, że to już parę lat za późno i strata może być nie do odrobienia.


firma- matka miała spory zysk, pytanie ile bauer chciał za swoje zombie-tytuły. Może nie chcą wykładać swojej kasy i tylko dołożyć. Zbiórka to też sprzedaż niezależna od kolporterów.
odpowiedź