SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Yieldbird ze wzrostem wpływów o 52 proc. i 6,3 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł

Spółka marketingu internetowego Yieldbird (należąca do Agory) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 52,1 proc. do 141,92 mln zł oraz zysku netto z 5,73 do 6,3 mln zł. Przed rokiem Agora dokupiła 12 proc. jej udziałów za 8,1 mln zł.

Siedziba Agory, fot. materiały prasoweSiedziba Agory, fot. materiały prasowe

Przychody Yieldbirda z usług reklamowych zwiększyły się z 90,78 mln zł w 2018 roku do 137,69 mln zł w ub.r., a z pozostałych źródeł - z 2,53 do 4,23 mln zł.

Firma zajmuje się przede wszystkim realizacją kampanii w modelu programatycznym. Jej wydatki na zakupy od Agory (przede wszystkim na zakup powierzchni reklamowych w serwisach internetowych) poszły w górę z 33,29 do 40,56 mln zł.

Yieldbird zapewnił ponad połowę przychodów sprzedażowych pionu internetowego Agory, które w ub.r. zwiększyły się o 17,5 proc. do 209 mln zł.

37 pracowników, koszty 53 proc. w górę

Koszty własne sprzedaży Yieldbirda w ub.r. wyniosły 114,57 mln zł, co wobec 74,97 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 52,8 proc. Wydatki poszły w górę z 86,69 do 133,92 mln zł, a ujemne koszty sprzedaży - z 8,6 do 14,92 mln zł, a ujemne koszty ogólnego zarządu - z 3,13 do 4,43 mln zł. Zdecydowana większość to nakłady na pozostałe usługi obce (czyli zakup powierzchni reklamowych), które wzrosły z 79,91 do 126,46 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 3,75 do 3,97 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 809 tys. zł do 1,04 mln zł, a koszty w formie papierów wartościowych (w ramach programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników) zmalały z 1,21 mln zł do 930 tys. zł. W firmie w ub.r. było 37 pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.

Znacząco poprawiły się wskaźniki rentowności Yieldbirda. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 18,34 do 27,34 mln zł, zysk operacyjny - z 6,59 do 7,99 mln zł, zysk brutto - z 6,65 do 7,83 mln zł, a zysk netto - z 5,73 do 6,3 mln zł.

Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł, zysk na kapitał zapasowy

W sierpniu ub.r. Agora podpisała umowy kupna od pozostałych dwóch wspólników 116 udziałów Yieldbirda (to 12,2 proc. kapitału spółki). Zapłaciła 8,02 mln zł, a z uwzględnieniem kosztów transakcyjnych wartość zakupu wynosiła 8,11 mln zł.

W efekcie Agora ma obecnie 93,7 proc. udziałów Yieldbirda, a po 2,1 proc. należy do Marcina Ekierta, Bartłomieja Chmiela (to członkowie zarządu spółki) i Fredrika Straussa.

Z początkiem br. do zarządu Yieldbirda dołączył Robert Larsson. Zrezygnował z tego stanowiska z końcem marca.

Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu firmy zdecydowano, że jej zeszłoroczny zysk w całości zostanie przekazany na kapitał zapasowy.

Yieldbird po epidemii liczy na wzrosty od czerwca

W związku z epidemią koronawirusa Yieldbird, tak samo jak cała grupa kapitałowa Agory, przeszedł na zdalny tryb pracy

- Z informacji posiadanych przez Zarząd Spółki, a które pochodzą z wywiadów przeprowadzanych na bieżąco przez Zarząd z reklamodawcami oraz domami mediowymi wynika, że odbicie powinno nastąpić w czerwcu 2020 roku. Spodziewać się należy jednak powolnego powrotu do pierwotnych poziomów budżetów reklamowych, aniżeli gwałtownego wzrostu - stwierdzono w sprawozdaniu firmy sporządzonym na początku czerwca.

Zaznaczono, że jedynym narzędziem wsparcia ze strony państwa, z którego skorzystała spółka, jest zmniejszenie składek ZUS o połowę na trzy miesiące. Firma nie korzysta również z kredytu obrotowego w ramach cash pool w grupie kapitałowej Agory.

W lutym br. Yieldbird otrzymał grant w wysokości 3,6 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) na opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą powierzchni reklamowych wydawców w czasie rzeczywistym.

W pierwszym kwartale br. segment internetowy Agory zanotował wzrost przychodów się o 26,1 proc. do 47,4 mln zł. - W największym stopniu o zwiększeniu przychodów reklamowych tego biznesu zdecydowała wyższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird. Dodatkowo, segment odnotował wyższe wpływy z ogłoszeń oraz pozostałych usług internetowych - to rezultat konsolidacji w danych segmentu Internet wyników spółki HRlink od 1 września 2019 r. - skomentowano w sprawozdaniu Agory.

Dołącz do dyskusji: Yieldbird ze wzrostem wpływów o 52 proc. i 6,3 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl