SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trwałość i stosunek jakości do ceny najważniejsze dla Polaków przy zakupie telewizora

Ponad połowa Polaków ogląda telewizję samotnie, najczęściej przed snem. Przed telewizorem spędzamy przeciętnie ok. 3 godzin i 40 minut dziennie. Takie są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound.

Fani małego ekranu mogą w ten weekend świętować. W najbliższą niedzielę, 21 listopada przypada Światowy Dzień Telewizji. Ustanowiło go 25 lat temu Zgromadzenie Ogólne ONZ. W ten sposób upamiętniono obrady pierwszego Światowego Forum Telewizji, które odbyło się w Nowym Jorku, w siedzibie ONZ, w 1996 r.

Z okazji Światowego Dnia Telewizji firma TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, publikuje wyniki badania dotyczącego korzystania i zakupu telewizorów. Jak czytamy, przeprowadzono je rok temu (24-29 września 2020 r.) w formule online na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia.

Polaków zapytano m.in. o to, czym się kierują przy zakupie telewizora. Najwięcej, bo ponad 92 proc. ankietowanych wskazało na trwałość urządzenia. Nieco mniej osób wymieniało stosunek jakości do ceny (91 proc.) oraz wysoką rozdzielczość ekranu (88 proc.) i jakość dźwięku (87 proc.).

Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce, uważa, że wyniki badań odzwierciedlają preferencje zakupowe klientów. - Coraz chętniej wybierane są modele urządzeń o większych rozmiarach. Telewizory o przekątnej przekraczającej 55 cali stanowią dziś 55 proc. naszej sprzedaży. To z kolei wynika ze zmieniającej się funkcji telewizji, co na pewno przyspieszyła pandemia. Dziś to już nie tylko źródło wiedzy o świecie, ale całe centrum rozrywki domowej: filmy, seriale, sport, dostęp do internetu i platform streamingowych, zaawansowane graficznie gry - mówi Marcin Habzda.

Co najchętniej oglądamy i z kim?

Z badania wynika także, że większość widzów to tradycjonaliści. Polacy włączają odbiornik głównie po to, by oglądać telewizję (niemal połowa wskazań). Na kolejnym miejscu plasują się platformy streamingowe i VoD. Filmy, seriale czy programy dokumentalne ogląda za ich pośrednictwem 15 proc. ankietowanych. Z serwisów wideo, takich jak np. YouTube, korzysta na telewizorze 12 proc. A blisko 8 proc. respondentów wykorzystuje telewizor do słuchania muzyki, co do niedawna było wyłącznie domeną sprzętu audio.

Większość z nas ogląda telewizję samotnie (nieco ponad 50 proc. wskazań), a ci, którzy preferują wspólne oglądanie - najchętniej spędzają w ten sposób czas w towarzystwie partnera lub partnerki (84 proc.). Ponad 75 proc. przyznało, że czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73 proc. badanych wskazało rodzinę.

By umilić sobie czas podczas oglądania filmu czy seriali, niemal 36 proc. ankietowanych przygotowuje przekąski i napoje, a ok. 30 proc. dostosowuje światło w pomieszczeniu do ekranu. Prawie 18 proc. Polaków podczas oglądania nie korzysta ze swojego telefonu - nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Zaś blisko 43 proc. respondentów deklaruje, że nie potrzebuje żadnych dodatków, aby cieszyć się seansem.

Ile czasu oglądamy telewizję?

Telewizję oglądamy najchętniej na koniec dnia - przed snem (ponad 50 proc. wskazań) oraz po południu - po powrocie z pracy (prawie 25 proc.). Przed telewizorem spędzamy przeciętnie ok. 3 godzin i 40 minut dziennie. W grupie wiekowej 18-29 lat zajmuje to średnio 3 godziny, a osoby starsze - w wieku 60 i 75 lat oglądają telewizję średnio przez ponad 4 godziny dziennie.

Polacy lubią też dyskutować o tym, co obejrzeli. Najczęściej rozmowy toczą się wokół programów informacyjnych (48 proc. odpowiedzi). Na kolejnym miejscu znalazły się transmitowane w telewizji zawody sportowe - wskazało je ponad 28 proc. respondentów. Natomiast o serialach oglądanych na platformach streamingowych dyskutuje 24 proc. ankietowanych.

Badanie na zlecenie TP Vision przeprowadzono przez PanelWizard Direct.

Firma TP Vision koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips - telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie).

Dołącz do dyskusji: Trwałość i stosunek jakości do ceny najważniejsze dla Polaków przy zakupie telewizora

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zima
tylko jak sprawdzić trwałość przed zakupem?
0 0
odpowiedź
User
pola
"Najnowsze funkcjonalności"... A po polsku?
0 0
odpowiedź