SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie można zarobić w ecommerce i marketingu

Dyrektor marketingu  w Polsce może zrobić nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie - wynika z raportu płacowego Hays Poland. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, rosnącą inflację oraz niesłabnący popyt na pracowników, w 2023 należy oczekiwać dalszego wzrostu wynagrodzeń w ecommerce, gdzie teraz średnie zarobki to nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie - wynika z raportu płacowego Hays Poland.

Analiza wynagrodzeń w Polsce autorstwa Hays Poland prezentuje dane o poziomie płac na ponad 450 stanowiskach. Raport bazuje na uśrednionych dla całej Polski kwotach oferowanych pracownikom w najważniejszych sektorach gospodarki. Wynagrodzenia dotyczą samodzielnych specjalistów oraz menedżerów z doświadczeniem w zarządzaniu zespołem (chyba że wskazano inaczej).

Raport został opracowany na podstawie danych uzyskanych w ramach procesów rekrutacyjnych, przeprowadzonych przez Hays Poland w 2022 r.

Eksperci Hays Poland wskazują, że w tym roku zdecydowana większość (87 proc.) firm zamierza rekrutować nowych pracowników i spodziewa się w związku z tym trudności (72 proc.). Z kolei co piąty pracownik zamierza zmienić pracę.

Zarobki w ecommerce w górę

Niemal wszystkie ankietowane firmy z branży ecommerce planują w 2023 roku powiększać swoje zespoły. Na interesujące oferty pracy będą mogli liczyć  eksperci ds. e-commerce, social mediów, customer experience (CX) oraz SEO i SEM. Dużym zainteresowaniem będą się również cieszyć kandydaci z doskonałą znajomością procesów generowania i automatyzacji leadów oraz analitycy ruchu na stronie, którzy potrafią przełożyć dane na konkretne działania zwiększające poziom sprzedaży - opisuje Hays Poland.

W minionym roku specjaliści w obszarze e-commerce oraz digital marketingu najczęściej mogli liczyć na podwyżki rzędu 10-20 proc. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, rosnącą inflację oraz niesłabnący popyt na kompetencje w tym zakresie, w 2023 należy oczekiwać dalszego wzrostu wynagrodzeń - czytamy w raporcie Hays Poland.

Najwyższe wynagrodzenia (wszystkie podawane kwoty brutto) mogą otrzymać w ecommere county managerowie (maksymalnie 52 tys. zł), na stanowiskach dyrektorskich (np. digital marketing director) widełki płacowe wynoszą od 23 do 35 tys. zł.

UX/ UI Designer może zarobić miesięcznie brutto od 9 tys. zł do 15 tys. zł, SEO specialist od 7,5 tys. zł do 12,5 tys. zł.

Zarobki w marketingu. 45 tys. zł na stanowiskach dyrektorskich

W obszarze marketingu rynek będzie zainteresowany pracownikami specjalizującymi się w dziedzinie digital, social mediów i content marketingu. Pracodawcy są także otwarci na specjalistów CRM oraz CX Managerów, a także key account managerów w obszarze e-commerce. W minionym roku wynagrodzenia w branży wzrosły średnio o 15-25 proc. - wynika z danych Hays Poland.

Social media manager może liczyć na zarobki rzędu od 15 do 20 tys. zł, content manager od 10 tys. zł do 16 tys. zł, traffic manager od 8 tys. zł do 17 tys. zł.

W marketingu na najwyższe pensje mogą liczyć osoby na stanowisku dyrektor marketingu - średnio 32 tys zł. miesięcznie. Osoba na stanowisku kierownik digital marketingu może liczyć średnio na 20 tys. zł brutto kierownik marki na 16 tys. zł brutto, kierownik produktu na 13 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie można zarobić w ecommerce i marketingu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Cha cha
W mediach najmniej zarabiają "twórcy kontentu", czyli dziennikarze i redaktorzy. Place mniejsze niż 15 lat temu, za to więcej pracy
odpowiedź