SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Złote Spinacze 2020: Tytanowy Spinacz dla Grupy Komunikacja Plus, „Mam Haka na Raka” projektem 20-lecia

W ramach XVIII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, przewodnicząca jury, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes Związku Firm Public Relations.

O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.

"Best in Show" dla Grupy Komunikacja Plus

Podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” ("Best in Show"). Na podstawie list rankingowych i zdobytych nagród,  po raz pierwszy wyróżnienie trafiło do Grupy Komunikacja Plus, która zdobyła 11 Spinaczy.

- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, managing partner w Grupie Komunikacja Plus.

Pięć Spinaczy trafiło do 38 Content Communication, po cztery do OLX oraz 24/7Communication. W 33 kategoriach konkursowych przyznano łącznie 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu Złote Spinacze.

"Mam Haka na Raka" kampanią 20-lecia

W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations.

Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".

W tym roku nie wręczono tytułu Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży. W latach ubiegłych wyróżniania te otrzymali Piotr Czarnowski, założyciel i prezes First PR oraz Ryszard Solski, prezes Solski Communications.

Złote Spinacze 2020 - pełna lista nagrodzonych

Kategorie główne:

PR korporacyjny
ZŁOTO Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

BRĄZ Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media

PR produktu
ZŁOTO Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

SREBRO
Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska

BRĄZ Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

 Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank

SREBRO Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

BRĄZ Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan

Kampania społeczna

ZŁOTO #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE

SREBRO BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
BRĄZ ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES

PR pro bono

ZŁOTO Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio

SREBRO ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

SREBRO Zostań z muzyką/ Projekt PR

Covid-19 PR response

ZŁOTO Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska

SREBRO Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

BRĄZ Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)     

BRĄZ Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland

SREBRO NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

Event komercyjny

BRĄZ

POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

Event społeczny

SREBRO OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX

BRĄZ

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

BRĄZ „Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR

SREBRO Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

BRĄZ

Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Sustainability i CSR Communications

SREBRO FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA

BRĄZ Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska

PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTE Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

SREBRO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

BRĄZ Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Social media

ZŁOTO Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank    

BRĄZ Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

Business-to-Business PR

SREBRO TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

BRĄZ Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

PR finansowy i relacje inwestorskie

SREBRO Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting

BRĄZ Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

Media Relations

ZŁOTO Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

SREBRO Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

SREBRO Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

 Employer Branding

ZŁOTO Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

SREBRO Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

BRĄZ Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

Content marketing - branded content

ZŁOTO ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

SREBRO Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji

BRĄZ ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace

Custom Publishing

ZŁOTO Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

SREBRO Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl

BRĄZ NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZ Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

Finanse

SREBRO #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO "Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska

SREBRO Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Uroda, higiena i wellness

SREBRO

#ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

Moda i styl życia

ZŁOTO ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Kultura i media

ZŁOTO Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

BRĄZ Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

SREBRO #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia

BRĄZ #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZ Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

BRĄZ Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain

BRĄZ Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

SREBRO NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup

SREBRO Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

Motoryzacja i transport

SREBRO

IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

BRĄZ Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne:

Efektywność

ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

Research&Insight

ZŁOTO Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2020: Tytanowy Spinacz dla Grupy Komunikacja Plus, „Mam Haka na Raka” projektem 20-lecia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl