Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2022-07-29

A A A POLEĆ DRUKUJ

50. Żabka Nano działa już w klimatycznych przestrzeniach Fabryki Norblina

 

Pod szyldem Żabka Nano działa już 50 innowacyjnych placówek wspieranych przez sztuczną inteligencję, co czyni Grupę Żabka największą w Europie siecią sklepów autonomicznych. Pięćdziesiąta placówka zlokalizowana jest w klimatycznych przestrzeniach warszawskiej Fabryki Norblina. Teren przy ulicy Żelaznej to ponad dwa wieki historii, która pisała dla tego miejsca różne scenariusze. Dziś Fabryka Norblina zachwyca historyczną zabudową, w którą wkomponowano nowoczesną architekturę, oraz oryginalną ofertą z wyróżniającymi się konceptami kulturalnymi, rozrywkowymi oraz gastronomiczno-usługowymi.

 

Grupa Żabka to obecnie największa w Europie sieć sklepów autonomicznych. Ten innowacyjny koncept, pozwalający na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów. Propozycja ta idealnie wpisuje się w klimat wielofunkcyjnego kompleksu Fabryki Norblina, gdzie wśród historycznej zabudowy znaleźć można nie tylko nowoczesną architekturę, ale też innowacyjne usługi i rozwiązania. Cieszymy się, że 50. Żabka Nano została otwarta dla klientów właśnie w tym miejscu mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

 

Fabryka Norblina to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. Po wieloletnim procesie rewitalizacji dawnych zakładów dawnego przedsiębiorstwa Norblin, Bracia Buch i T. Werner, przeprowadzonej przez Grupę Capital Park, ponownie otworzył się na miasto, zachwycając historyczną zabudową, w którą wkomponowana została nowoczesna architektura. Fabryka Norblina to obecnie ponad 65 tys. mkw. całkowitej powierzchni, z czego 41 tys. mkw. stanowią nowoczesne biura klasy A+, a 24 tys. mkw. zaadaptowane zostały na przestrzeń rozrywkową, kulturalną, gastronomiczną i handlowo-usługową. Dla gości Fabryki Norblina dostępne są m.in.: butikowe kino KinoGram, ekologiczny targ – BioBazar, największa w stolicy strefa gastronomiczna Food Town, Piano Bar z muzyką na żywo w jednym z najstarszych budynków kompleksu, Muzeum Fabryki Norblina oraz przestrzeń immersyjna Art Box Experience. Na terenie kompleksu znajdują się także dwie historyczne uliczki – Ludwika Norblina i Teodora Wernera, które są dostępne 24 h/dobę przez siedem dni w tygodniu. 

 

Uruchomienie bezobsługowej Żabki Nano poszerzyło wachlarz funkcjonalności i udogodnień,
z których na co dzień mogą korzystać użytkownicy i goście kompleksu.
Asortyment Żabki Nano
w Fabryce Norblina liczy ok. 400 produktów. Znalazły się w nim m.in. produkty marek własnych Żabki, takie jak dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu.

 

Placówka ta wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do sklepu możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie. Przy pierwszej wizycie klient podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzeniem zakupów. Gdy będzie już w środku, zakupy zajmą tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

 

Placówki autonomiczne Żabki powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Projekt idealnie wpisuje się też w strategię Grupy Żabka, która zakłada realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej – Żabka Nano do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.

 

Obecnie działa 50 Żabek Nano, które są zlokalizowane w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Piasecznie, Plewiskach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu. Sklepy działają w kilku formatach, takich jak samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.





Słowa kluczowe:Żabka

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ