Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 14 Czerwca 2016
 
 
 
Cyfrowy Polsat: sprawdzamy przyczyny problemów z transmisjami Euro 2016 w Ipli
 
 
PiS rozważa nałożenie abonamentu rtv na klientów kablówek i zniesienie rejestracji odbiorników. Ma to zwiększyć ściągalność
 
Wiceminister kultury Krzysztof Czabański zapowiada uszczelnienie obowiązującej ustawy abonamentowej, która byłaby nałożona odgórnie np. na użytkowników kablówek. - Rozmawiamy z ekspertami, pracujemy nad zmianami w prawie - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański. więcej
 
 
Szef TVP Kultura chce powołać Narodowe Zasoby Kultury i budować archiwa TVP
 
Dyrektor TVP Kultura Mateusz Matyszkowicz uruchomi w Telewizji Polskiej program Narodowe Zasoby Kultury, w ramach którego antena będzie budować i odnawiać archiwalne zasoby nadawcy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To łączy misję stacji z misją całej telewizji publicznej - wyjaśnia nam Matyszkowicz. więcej
 
 
Koniec talent-show ,,Tylko muzyka. Must be the music". Po 5 latach znika z Polsatu
 
Jesienią widzowie Polsatu nie obejrzą nowych odcinków talent-show „Tylko muzyka. Must be the music” - stacja po jedenastu edycjach i pięciu latach emisji zdejmuje program z anteny. - Być może „Tylko Muzyka” powróci - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy Polsatu. więcej
 
 
,,Program typu show" Michała Kempy w TVP2. ,,Komediowa scena Dwójki" zyska nową formułę
 
Jesienią TVP2 wprowadzi do piątkowego pasma kabaretowego nowy cykl satyryczny pt. „Program typu show”, w którym prowadzący w zabawny sposób skomentują bieżące tematy. Kontynuacji doczeka się także „Komediowa scena Dwójki”, ale zyska nową formułę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Szef IAB: blokowanie reklam to nie wojna, tylko przebudzenie branży robiącej złe reklamy więcej
 
Szef Radia ZET: o rozstaniu autonomicznie zdecydowała Monika Olejnik. Tomasz Lis: naciski polityczne bardziej prawdopodobne więcej
 
Opóźnienie ustawy medialnej porażką Czabańskiego, media publiczne pozostaną słabe finansowo więcej
 
Ludzie mediów typują Euro 2016: Polska wyjdzie z grupy, w mediach wygrają Polsat, TVP i portale więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
SEM Specialist Value Media
Doradca ds. mediów Grupa ZPR Media
Account Director Streetcom
Communications Manager (Media Manager) SMG
Senior Account Manager Ströer Digital Media
New Business Manager Chimney
Senior Account Executive / Associate (Account Manager) Hill+Knowlton Strategies Poland
Junior Account / Account Executive Hill+Knowlton Strategies Poland
Redaktor / Dziennikarz serwisu Business Insider Onet.pl
Redaktor TVN24 TVN
Strateg Digital Branded Content TVN
Planner / Junior Planner (TV + Video online) SMG
Stylista/ Stylistka Onet.pl
Senior Communications Planner (Senior Media Planner) SMG
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Cyfrowy Polsat: sprawdzamy przyczyny problemów z transmisjami Euro 2016 w Ipli

Cyfrowy Polsat podkreśla, że analizuje zgłoszenia od użytkowników o problemach technicznych z transmisjami meczów Euro 2016 w internetowej aplikacji Ipla. Firma zaznacza, że nie ma wpływu na szybkość aktywacji pakietu z transmisjami u innych operatorów płatnej telewizji. więcej

Szef TVP Kultura chce powołać Narodowe Zasoby Kultury i budować archiwa TVP

Dyrektor TVP Kultura Mateusz Matyszkowicz uruchomi w Telewizji Polskiej program Narodowe Zasoby Kultury, w ramach którego antena będzie budować i odnawiać archiwalne zasoby nadawcy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To łączy misję stacji z misją całej telewizji publicznej - wyjaśnia nam Matyszkowicz. więcej

Koniec talent-show ,,Tylko muzyka. Must be the music". Po 5 latach znika z Polsatu

Jesienią widzowie Polsatu nie obejrzą nowych odcinków talent-show „Tylko muzyka. Must be the music” - stacja po jedenastu edycjach i pięciu latach emisji zdejmuje program z anteny. - Być może „Tylko Muzyka” powróci - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy Polsatu. więcej

,,Program typu show" Michała Kempy w TVP2. ,,Komediowa scena Dwójki" zyska nową formułę

Jesienią TVP2 wprowadzi do piątkowego pasma kabaretowego nowy cykl satyryczny pt. „Program typu show”, w którym prowadzący w zabawny sposób skomentują bieżące tematy. Kontynuacji doczeka się także „Komediowa scena Dwójki”, ale zyska nową formułę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Pierwsza miłość" hitem Polsatu. Serial zarobił 210 mln zł z reklam

Serial „Pierwsza miłość” w sezonie 2015/2016 gromadził średnio 1,98 mln widzów, o 80 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 209,63 mln zł. więcej

Polacy coraz dłużej oglądają telewizję, mniej czasu poświęcają prasie, radio króluje przed południem

W najbliższych dwóch latach średni dzienny czas oglądania przez Polaków telewizji przekroczy 280 minut, a czas słuchania radia będzie utrzymywał się na poziomie 273-274 minut - prognozuje ZenithOptimedia. Zmaleje czas czytania pracy, za to czas korzystania w internetu mobilnego wzrośnie w br. o 28 proc. więcej

,,Świat się kręci" zarobił 48 mln zł. TVP1 przegrała z konkurencją i zdejmuje program z anteny

Ostatni sezon show „Świat się kręci” oglądało średnio 1,18 mln osób, o 140 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok temu. TVP1 w czasie emisji programu przegrała walkę o widza z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 47,86 mln zł. więcej

Rozkład widzów Euro 2016 między TVP a Polsatem nie zaskakuje, Ipla chowa głowę w piasek (opinie)

Mecz był wprawdzie zaskakująco wyrównany zarówno na boisku, jak również w rozkładzie widzów pomiędzy TVP i Polsatem. Euro 2016 mogło być przełomem jeśli chodzi o możliwość oglądania turnieju przez internet, ale Ipla zawiodła zaufanie internautów. Chowanie głowy w piasek nie jest w tej sytuacji dobrym rozwiązaniem - komentują dla Wirtualnemedia.pl Jędrzej Hugo-Bader i Dariusz Sachajko. więcej

74 proc. Polaków ogląda wideo na telewizorach, Cda.pl najpopularniejszą marką sieciową

Według badania IRCenter, Polacy materiały wideo i telewizyjne oglądają przede wszystkim na telewizorach - w ten sposób postępuje 74 proc. ankietowanych. Raport pokazuje również, że wideo w internecie ma zasięgi zbliżone do zasięgów telewizji. Najpopularniejszym serwisem wideo na żądanie jest cda.pl. więcej

Ruszają zdjęcia do drugiego sezonu serialu ,,Druga szansa". Zagra Bartłomiej Topa

W środę, 15 czerwca 2016 roku TVN i ATM Grupa rozpoczną zdjęcia do drugiego sezonu „Drugiej szansy”. W roli głównej ponownie zobaczymy Małgorzatę Kożuchowską, a do obsady serialu dołączy Bartłomiej Topa. więcej

Lifetime o 600 proc. do góry, tylko Discovery Life na minusie (rynek kanałów lifestylowych)

W maju 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Lifetime, a jedyny spadek odnotował kanał Discovery Life. więcej

12 mln widzów meczu Polska - Irlandia Płn., w TVP1 więcej niż w kanałach Polsatu

Transmisję niedzielnego meczu Polska - Irlandia Północna w kanałach otwartych oglądało 12 mln osób, z czego 7,02 mln w TVP1, a 4,99 mln w Polsacie i Polsacie Sport. Mecz otwarcia Euro 2016 miał w tych stacjach łącznie 7,77 mln widzów. więcej

Udany tydzień Polsatu. Euro 2016 pomogło ,,Wiadomościom"

W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów znalazła się TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia. więcej

Patrycja Gołos i Katarzyna Jabłońska awansowały do struktur CEE Liberty Global

Patrycja Gołos objęła funkcję wicedyrektora ds. korporacyjnych w Liberty Global w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, natomiast Katarzyna Jabłońska awansowała na stanowisko wicedyrektora ds. prawnych. więcej

UPC Biznes wprowadza Wirtualną Centralę do oferty dla SoFo i SME

UPC Biznes uruchomił nową usługę telefoniczne Wirtualna Centrala, która kierowana jest do firm z sektora small office i home office oraz small and medium-sized enterprises. więcej

Drugi sezon ,,Brothers Green: Eats!" w MTV Polska

30 czerwca 2016 roku MTV Polska rozpocznie emisję drugiego sezonu programu „Brothers Green: Eats!”. więcej

Telewizor dla abonentów w specjalnej ofercie Multimedia Polska

Multimedia Polska uruchomiła specjalną ofertę, w ramach której wybierając „Internet i telewizję”, abonenci mogą otrzymać telewizor 32’’ lub 39’’. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
PiS rozważa nałożenie abonamentu rtv na klientów kablówek i zniesienie rejestracji odbiorników. Ma to zwiększyć ściągalność

Wiceminister kultury Krzysztof Czabański zapowiada uszczelnienie obowiązującej ustawy abonamentowej, która byłaby nałożona odgórnie np. na użytkowników kablówek. - Rozmawiamy z ekspertami, pracujemy nad zmianami w prawie - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański. więcej

 
Stan Borys poprowadzi ,,Rozmowę z samym sobą" w Radiu dla Ciebie

W poniedziałek 20 czerwca br. na antenie Polskiego Radia RDC zadebiutuje wieczorna audycja „Rozmowa z samym sobą”, którą poprowadzi wokalista Stan Borys. więcej

 
RMF liderem w Rzeszowie. VOX FM spadł z 10,7 do 2,2 proc. udziału w rynku

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od listopada 2015 roku do kwietnia 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Rzeszowie, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat. więcej

 
,,Kolory wakacji" w RMF FM. Do wygrania zestaw farb i 1000 zł

Na antenie RMF FM wystartował konkurs pod hasłem „Kolory wakacji”, w którym słuchacze mogą wygrać każdego dnia zestaw farb i 1000 zł na wakacyjny remont. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Ministerstwa szykują kodeks dobrych praktyk sponsoringowych dla spółek Skarbu Państwa

Ministerstwo Sportu i Turystyki wspólnie z Ministerstwem Skarbu Państwa pracują nad kodeksem dobrych praktyk sponsoringowych dla spółek z udziałem Skarbu Państwa. Szczegóły mają przedstawić wkrótce. więcej

Michał Fajbusiewicz w reklamie Taurona ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu i gazu (wideo)

Firma Tauron Sprzedaż, dostawca energii elektrycznej i sprzedawca gazu rozpoczął akcję informacyjną adresowaną do seniorów. W reklamach Michał Fajbusiewicz przestrzega przed nieuczciwymi praktykami handlowymi. Za kreację kampanii odpowiada agencja S4. więcej

Rozkład widzów Euro 2016 między TVP a Polsatem nie zaskakuje, Ipla chowa głowę w piasek (opinie)

Mecz był wprawdzie zaskakująco wyrównany zarówno na boisku, jak również w rozkładzie widzów pomiędzy TVP i Polsatem. Euro 2016 mogło być przełomem jeśli chodzi o możliwość oglądania turnieju przez internet, ale Ipla zawiodła zaufanie internautów. Chowanie głowy w piasek nie jest w tej sytuacji dobrym rozwiązaniem - komentują dla Wirtualnemedia.pl Jędrzej Hugo-Bader i Dariusz Sachajko. więcej

Magda Mussmann po dziesięciu latach odchodzi z OMD

Magda Mussmann, ostatnio deputy buying director w Grupie OMD, po dziesięciu latach pracy odchodzi z firmy. Nie ujawnia na razie swoich planów zawodowych. więcej

KFC w reklamach podkreśla polskie pochodzenie składników nowych shake'ów (wideo)

KFC poszerza swoją ofertę deserową, wprowadzając do niej KFC Shakes Deluxe. Promocję nowych produktów wspiera zintegrowana kampania przygotowana przez McCann & MRM i Weber Shandwick. więcej

Volkswagen przenosi globalny budżet mediowy z MediaComu do PHD

Koncern motoryzacyjny Volkswagena, do którego należą takie marki samochodów jak Volkswagen, Skoda, Seat i Audi, przenosi obsługę mediową do PHD. Tym samym kończy wieloletnią współpracę z domem mediowym MediaCom. więcej

T-Mobile z nową ofertą dla biznesu. Rozmowy w roamingu bez limitu i Huawei P9 od 1 zł. W reklamie Robert Lewandowski (wideo)

T-Mobile wprowadza nową ofertę dla firm z darmowymi rozmowami, 1 GB internetu w Międzynarodowej Strefie T-Mobile oraz smartfonem Huawei P9 od 1 zł. Ofertę wspiera kampania w telewizji, radio i internecie, którą przygotowały firmy Leo Burnett, Starcom Mediavest Group (SMG), Agencja Warszawa i G7. więcej

Kamil Grosicki ambasadorem marketingowym zegarków Aztorin

Piłkarz reprezentacji Polski Kamil Grosicki został ambasadorem marketingowym zegarków Aztorin, których dystrybucją w Polsce zajmuje się firma Apart. więcej

Pierwsze trzy dni Euro 2016: Polsat i TVP zarobiły 16 mln zł z reklam

Łączne wpływy reklamowe wokół meczów i studiów piłkarskich Euro 2016, transmitowanych w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport, wyniosły 16,13 mln zł. Najwięcej stacje zarobiły podczas transmisji spotkania Polska-Irlandia Północna. więcej

Alessandro Gassman zamiast Kevina Costnera reklamuje żywność Rio Mare (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa produktów żywnościowych Rio Mare z udziałem włoskiego aktora Alessandro Gassmana, który w roli ich ambasadora marketingowego zastąpił Kevina Costnera. W Polsce za realizację akcji odpowiadają firmy Young & Rubicam i Maxus. więcej

Łukasz Sadłek, Marcin Ruszała i Małgorzata Prochenka w Carat Polska

Pracę w domu mediowym Carat Polska (należącym do Dentsu Aegis Network Polska) zaczęli Łukasz Sadłek jako communications manager, Marcin Ruszała jako senior communications planner oraz Małgorzata Prochenka jako junior communications planner. więcej

 
 
 
PRASA
 
Tylko ,,Auto-Moto" ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. ,,Top Gear" z największym spadkiem

W I kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu. więcej

,,Kryminały na lato" - kolekcja książek z ,,Newsweek Polska"

Do części bieżącego wydania tygodnika „Newsweek” (Ringier Axel Springer Polska) dołączony został pierwszy tom z serii książek kryminalnych Iana Rankina i Petera Maya. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Hot Moda & Shopping - 2016-06-14 WBJ Observer - 2016-06-13 Dziennik Wschodni - 2016-06-13 Wedding Show - 2016-06-13 Advertising Age - 2016-06-13
 
 
 
 
INTERNET
 
Po przejęciu przez Microsoft LinkedIn może stracić ważnych partnerów, ale zyskuje bazę użytkowników

- Przejmując LinkedIn Microsoft uzyska dużą bazę informacji o klientach tej platformy, którą będzie mógł wykorzystać, a to bardzo cenna grupa użytkowników. Ale akwizycja uczyni LinkedIn praktycznie nie do użytku dla ogromnej części rynku - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Kreczmar i Paweł Pilarczyk. więcej

Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl

W pierwszy weekend rozgrywania piłkarskiego Euro 2016 bardzo duże wzrosty odwiedzalności zanotowały dział sportowy TVP.pl, Ipla i Polsatsport.pl. Największy ruch generują sekcje sportowe Onetu i WP.pl, które jednak w skali tygodnia zyskały mniej. więcej

Youtuberzy gamingowi: reZigiusz z 2 mln subskrybentów, u Blowka najwięcej się dzieje

Najpopularniejszym polskim youtuberem zajmującym się grami elektronicznymi pozostaje reZigiusz, który w maju przekroczył poziom 2 mln subskrybentów. Wyprzedza pod tym względem kanały Stuu Games i Blowka. Na tym ostatnim pojawia się najwięcej komentarzy i ocen. więcej

Nielsen zaczął w Polsce pomiar widowni kampanii reklamowych w internecie

Instytut Nielsen Audience Measurement rozpoczął w Polsce pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych. Narzędzie Digital Ad Ratings ma przynieść wspólną walutę rozliczenia zasięgu tych akcji. więcej

Microsoft kupuje LinkedIn za 26,2 mld dol., prezes serwisu pozostaje

Koncern Microsoft zawarł umowę kupna LinkedIn - największego serwisu społecznościowego dotyczącego pracy. Microsoft zapłaci za niego 26,2 mld dol., a transakcja ma zostać sfinalizowana do końca br. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen zaczął w Polsce pomiar widowni kampanii reklamowych w internecie

Instytut Nielsen Audience Measurement rozpoczął w Polsce pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych. Narzędzie Digital Ad Ratings ma przynieść wspólną walutę rozliczenia zasięgu tych akcji. więcej

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną (Top 10)

Toyota utrzymała miano najbardziej wartościowej motoryzacyjnej marki świata w rankingu najcenniejszych marek BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Trzy nowe kategorie główne w konkursie Złote Spinacze

Związek Firm Public Relations po raz czternasty organizuje konkurs Złote Spinacze nagradzający najlepsze kampanie PR w Polsce. Liczbę kategorii konkursowych zwiększono do 31. więcej

Martyna Foremna PR managerem Wólczanki w Grupie Vistula

Martyna Foremna, poprzednio pracująca w LPP, dołączyła do zespołu public relations w Grupie Vistula. Została PR managerem marki Wólczanka. więcej

Tomasz Leleno: z Grupy Adamed do Naczelnej Izby Aptekarskiej

Tomasz Leleno, ostatnio PR manager w Grupie Adamed, został kierownikiem biura prasowego Naczelnej Izby Aptekarskiej. więcej

Patrycja Gołos i Katarzyna Jabłońska awansowały do struktur CEE Liberty Global

Patrycja Gołos objęła funkcję wicedyrektora ds. korporacyjnych w Liberty Global w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, natomiast Katarzyna Jabłońska awansowała na stanowisko wicedyrektora ds. prawnych. więcej

Good One PR wypromuje Estimo

Good One PR rozpoczęła współpracę z Estimo - firmą, która projektuje i własnoręcznie wykonuje opakowania na wyroby luksusowe oraz działa sztuki. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple pokazało, jak będzie działać iOS 10. Zmiany w Siri i iMessage
T-Mobile z nową ofertą dla biznesu. Rozmowy w roamingu bez limitu i Huawei P9 od 1 zł. W reklamie Robert Lewandowski (wideo)
Koniec OS X, Apple zmienia nazwę swojego systemu operacyjnego na macOS. Siri trafi na Maki
,,Quake", ,,Fallout 4", ,,Battelfield 1", ,,FIFA 17" nowymi grami na targach E3 (wideo)
Microsoft prezentuje nową konsolę Xbox One S, ceny od 299 do 399 dolarów
Orange: darmowy internet w smartfonie na wakacje
 
 
 
GOSPODARKA
 
Ministerstwa szykują kodeks dobrych praktyk sponsoringowych dla spółek Skarbu Państwa
Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną (Top 10)
Mateusz Morawiecki: Rząd stawia na nowoczesny przemysł
Po podwyżce stóp w USA dolar może się osłabić. To wesprze ryzykowne aktywa
Nowe przepisy dotyczące delegowania pracowników. Lepsza ochrona zatrudnionych i więcej obowiązków pracodawców
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Szef TVP Kultura chce powołać Narodowe Zasoby Kultury i budować archiwa TVP
Ruszają zdjęcia do drugiego sezonu serialu ,,Druga szansa". Zagra Bartłomiej Topa
Nicole Kidman zagra w serialu "Top of the Lake 2"
2 września premiera drugiego sezonu serialu "Narcos" (wideo)
Iggy Azalea jurorką w "The X Factor"
Horror "Obecność" podbija kina
"American Gothic" - nowy serial CBS
Thunderstruck Tequila - AC/DC mają swoją tequilę
 
 
 
BLOG
 
Rozmyślania przy chodzeniu - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Wzrok Lewandowskiego - Monika Klama
 
Euro 2016, czyli gra o Brexit. - Ewaryst Fedorowicz
 
Nie na temat... - Wanda Konarzewska
 
ME za darmo - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj