Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 16 Czerwca 2016
 
 
 
Wysoka klasa wizerunkowa Adama Nawałka. Zagości na dłużej w reklamach, jeśli reprezentacja odniesie sukces
 
 
Rząd wyda 2,8 mld zł na program wsparcia startupów, branża z nadziejami i ciekawością efektów (komentarze)
 
Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało wczoraj szczegóły zapowiadanego od kilku miesięcy programu wsparcia dla startupów - Start in Poland. Na pomoc innowacyjnym polskim projektom rząd przeznaczył 2,8 mld zł. - To ogromna kwota i pewnie wyzwaniem będzie jej wydanie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Eliza Kruczkowska, prezes fundacji Startup Poland. więcej
 
 
Nowe zasady sponsoringu przez państwowe firmy: bliższa współpraca z resortami sportu i skarbu, większa kontrola
 
Ministerstwa Skarbu Państwu oraz Sportu i Turystyki wprowadzają dokument pod nazwą „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”. Ma on uporządkować kwestie związane ze sponsoringiem sportu przez państwowe firmy i zagwarantować wsparcie dyscyplinom sportowym, które mają problem z pozyskaniem strategicznych sponsorów. więcej
 
 
Policja ogłasza konkurs na hasło na radiowozach, 300 zgłoszeń w jeden dzień
 
Polska policja rozpisała konkurs na motto, które ma ją identyfikować. Propozycje można zgłaszać do 30 czerwca. - Wiele policji w Europie i na świecie stosuje takie hasła, dobrze żeby nasza też miała swoje motto - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Iwona Kuc z Komendy Głównej Policji. więcej
 
 
,,Teleranek" porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci
 
Reaktywowany przez TVP1 „Teleranek” miał średnio 240 tys. widzów, a stacja w czasie jego emisji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Program jeszcze gorzej wypadł wśród widzów dziecięcych. Wpływy z reklam wyniosły 494 tys. zł. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Ponad 400 tys. osób kupiło dostęp do kanałów Polsat Sport z transmisjami Euro 2016 więcej
 
Jedynka z najniższym wynikiem w historii. Porzeziński: Przed nami jeszcze wiele pracy więcej
 
PiS rozważa nałożenie abonamentu rtv na klientów kablówek i zniesienie rejestracji odbiorników. Ma to zwiększyć ściągalność więcej
 
Koniec talent-show ,,Tylko muzyka. Must be the music". Po 5 latach znika z Polsatu więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Video Media Planner Havas Media Group
Młodszy Specjalista ds. analiz programowych nc+
SEM Specialist Value Media
Account Executive / Senior Account Executive BrandLab
Account Director Streetcom
Junior Account / Account Executive Hill+Knowlton Strategies Poland
Senior Account Executive / Associate (Account Manager) Hill+Knowlton Strategies Poland
Redaktor / Dziennikarz serwisu Business Insider Onet.pl
Redaktor TVN24 TVN
Strateg Digital Branded Content TVN
Planner / Junior Planner (TV + Video online) SMG
Stylista/ Stylistka Onet.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Teleranek" porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci

Reaktywowany przez TVP1 „Teleranek” miał średnio 240 tys. widzów, a stacja w czasie jego emisji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Program jeszcze gorzej wypadł wśród widzów dziecięcych. Wpływy z reklam wyniosły 494 tys. zł. więcej

Dla młodych Facebook, YouTube i Twitter są ważniejszym źródłem informacji od telewizji

Ponad połowa internautów czerpie bieżące informacje z platform społecznościowych, a nie bezpośrednio od wydawców - wynika z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ). W przypadku osób w wieku 18-24 lata social media po raz pierwszy pokonały telewizję jako źródło newsów. więcej

MTV Polska kontynuuje ,,Warsaw Shore". Letni sezon ,,Summer Camp" w Mielnie

MTV Polska szykuje letnią odsłonę reality-show „Warsaw Shore - Summer Camp”, która tym razem będzie nagrywana w Mielnie. Prace na planie ruszą 1 lipca, a program trafi na antenę jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Krzysztof Czabański o ,,zleceniu na Kurskiego": nie wiemy, ile z tego jest prawdą

- Brudna wojna nie będzie dla mnie zaskoczeniem, przebudowa mediów publicznych zagraża różnym interesom - tak doniesienia „Gazety Finansowej” o „zleceniu na Kurskiego” komentuje Krzysztof Czabański, sekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, odpowiedzialny za reformę mediów publicznych w Polsce. więcej

TVP ABC nowym liderem kanałów dziecięcych (szczegółowe dane dla grupy 4-12)

W maju 2016 roku na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Nick Jr, a na przeciwnym biegunie znalazł się Nickelodeon HD. więcej

Cyfrowy Polsat: chcemy blokowania tylko serwisów nielegalnie udostępniających zagraniczne kanały z Euro 2016

W internecie pojawiły się informacje, że po interwencji Stowarzyszenia Sygnał operatorzy telewizji kablowych i cyfrowych zablokują użytkownikom dostęp do darmowych zagranicznych kanałów transmitujących mecze Euro 2016. Jarosław Mojsiejuk, członek zarządu stowarzyszenia z ramienia Cyfrowego Polsatu, dementuje jednak te doniesienia i podkreśla, że chodzi tylko o serwisy internetowe nielegalnie streamujące takie stacje. więcej

,,Klan" stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją

Telenowelę „Klan” w sezonie 2015/2016 śledziło średnio 2,30 mln widzów, o 90 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 56,72 mln zł. więcej

TVN Style na lato: ,,Lekarz domowy", ,,Łowcy domów do remontu" i filmy dokumentalne

Od lipca na antenie TVN Style emitowane będą premierowe odcinki zagranicznych programów oraz filmy dokumentalne. Będą to m.in. „Lekarz domowy”, „Drugie życie staroci” i „Łowcy domów do remontu”. więcej

Castingi do ,,Mam talent! 9". TVN poszukuje widzów do talent-show

Do 5 lipca br. odbywają się nagrania castingowe z udziałem jurorów i publiczności do dziewiątej edycji talent-show „Mam talent!”. Cały czas można wysyłać swoje zgłoszenia, aby zasiąść na widowni programu.   więcej

"Mighty Magiswords" - nowa animacja Cartoon Network

Kanał Cartoon Network zamówił realizację serialu animowanego "Mighty Magiswords". więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Tomasz Zimoch w Radiu ZET z codziennym programem o Euro 2016

W czwartek Radio ZET zacznie emisję codziennego programu „Euro ZET jeszcze inaczej, czyli Tomasz Zimoch w Radiu ZET”. Zimoch, poprzednio związany z Polskim Radiem, prowadzi też program o Euro 2016 w TVN24. więcej

 
Pomostowa ustawa medialna nie wejdzie w życie 1 lipca, w Radzie Mediów Narodowych parlamentarzyści

Tak zwana pomostowa ustawa medialna nie zacznie obowiązywać z początkiem lipca, ale nie powstanie luka prawna, bo przepisy tzw. małej ustawy medialnej nie powinny przestać obowiązywać z końcem czerwca. Posłowie z komisji kultury i środków przekazu zdecydowali, że w Radzie Mediów Narodowych będą mogli zasiadać parlamentarzyści. więcej

 
Trójka nowym liderem w Trójmieście. Polskie Radio Gdańsk wypadło z podium

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od listopada 2015 roku do kwietnia 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Trójmieście, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Nowe zasady sponsoringu przez państwowe firmy: bliższa współpraca z resortami sportu i skarbu, większa kontrola

Ministerstwa Skarbu Państwu oraz Sportu i Turystyki wprowadzają dokument pod nazwą „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”. Ma on uporządkować kwestie związane ze sponsoringiem sportu przez państwowe firmy i zagwarantować wsparcie dyscyplinom sportowym, które mają problem z pozyskaniem strategicznych sponsorów. więcej

Policja ogłasza konkurs na hasło na radiowozach, 300 zgłoszeń w jeden dzień

Polska policja rozpisała konkurs na motto, które ma ją identyfikować. Propozycje można zgłaszać do 30 czerwca. - Wiele policji w Europie i na świecie stosuje takie hasła, dobrze żeby nasza też miała swoje motto - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Iwona Kuc z Komendy Głównej Policji. więcej

Rekordowe 43,1 tys. zgłoszeń do Cannes Lions 2016

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2016  zgłoszono rekordową liczbę 43 101 prac. To 7 proc. więcej niż przed rokiem. Więcej prac zgłoszono w 18 z 24 kategorii. więcej

Julia Kamińska i Jarosław Boberek śpiewająco promują ,,owoce i warzywa w szkole" (wideo)

Kampania z udziałem Julii Kamińskiej i Jarosława Boberka promuje akcję „Owoce i warzywa w szkole” organizowaną przez Agencję Rynku Rolnego. Za realizację kampanii odpowiadają Fabryka Komunikacji Społecznej i Codemedia. więcej

Piotr Małachowski w kampanii ,,Wyrównujemy szanse" promującej Fundusze Norweskie i EOG (wideo)

Ruszyła kampania społeczna pod hasłem „Wyrównujemy szanse” promująca Fundusze Norweskie i EOG. W akcji, przygotowanej przez Grupę Eskadra, występuje lekkoatleta Piotr Małachowski. więcej

Piotr Chrzanowski: z Value Media do They.pl

Piotr Chrzanowski zaczął pracę jako lider zespołu performance marketingu w agencji marketingu internetowego They.pl. Wcześniej był związany m.in. z Cube Group i Value Media. więcej

,,Inwestowanie to nasza pasja" w reklamie HFT Brokers (wideo)

Dom maklerski HFT Brokers zaczął wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Inwestowanie to nasza pasja”. Akcja jest prowadzona przede wszystkim w telewizji oraz internecie. więcej

PZU reklamuje ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer jako sposób na bezpieczne wakacje

Ruszyła kampania reklamowa polisy turystycznej PZU Wojażer. Akcję, obejmującą internet i BTL, przygotowały i realizują firmy marketingowe VML Poland i Starlink. więcej

Value Media przejmuje od Media Direction i ClickAd obsługę Grupy AXA w internecie

Dom mediowy Value Media (należący do Group One) wygrał przetarg na obsługę mediową w internecie wszystkich spółek należących do Grupy AXA w Polsce. Poprzednio zajmowały się tym firmy Media Direction i ClickAd. więcej

Kubuś Play! i Waterrr w nowych opakowaniach od Lemon Sky J. Walter Thompson

Napoje Kubuś Play!, Play! Lemoniada i Kubuś Waterrr oraz lody Kubuś Play! (produkowane przez Maspex Wadowice) zyskały nowe opakowania , zaprojektowane przez agencję reklamową Lemon Sky J. Walter Thompson. więcej

Dawid Kaźmierczak account managerem w K2

Dawid Kaźmierczak zaczął pracę jako account manager w dziale obsługi klientów agencji K2. Wcześniej pracował m.in. w agencjach DDB & Tribal, Ogilvy & Mather i Edelman Polska. więcej

ClickAd Interactive obsługuje redcoon Polska w social media

Agencja digital ClickAd Interactive zajmuje się kompleksową obsługą firmy redcoon Polska, właściciela serwisu redcoon.pl, w zakresie działań w social media oraz social performance ads. więcej

 
 
 
PRASA
 
Wojciech Cieśla prawomocnie wygrał proces o zniesławienie z właścicielem marki Ciechan

Dziennikarz „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) wygrał proces karny o zniesławienie z Browarami Regionalnymi należącymi do posła Marka Jakubiaka za artykuł z września 2014 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wyrok jest prawomocny. więcej

,,Moje Mieszkanie" na czele sprzedaży pism wnętrzarskich. ,,Cztery Kąty" z największym spadkiem

W I kwartale br. pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich należała do „Mojego Mieszkania”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Dom & Wnętrze”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Cztery Kąty”. więcej

Dziennikarze z Francji krytykują reformę polskich mediów publicznych. SDP protestuje

Francuskie organizacje dziennikarskie skrytykowały projekt ustawy medialnej i reformę mediów publicznych w trakcie 29. Kongresu Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy (IFJ), w którym uczestniczyło Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. SDP zamierza złożyć protest. więcej

,,Mistrzowie skandynawskiego kryminału" - kolekcja książek w ,,Polityce"

Od 22 czerwca do części nakładu tygodnika „Polityka” (Polityka) dołączane będą kolejne tomy kolekcji „Mistrzowie skandynawskiego kryminału”. To powrót - po trzyletniej przerwie - do wydawania kolekcji kryminalnych na lato.   więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Sens - 2016-06-16 Zwierciadło - 2016-06-16 Chwila na Relaks  - 2016-06-16 Harper's Bazaar (świat) - 2016-06-15 VOGUE - 2016-06-15
 
 
 
 
INTERNET
 
Rząd wyda 2,8 mld zł na program wsparcia startupów, branża z nadziejami i ciekawością efektów (komentarze)

Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało wczoraj szczegóły zapowiadanego od kilku miesięcy programu wsparcia dla startupów - Start in Poland. Na pomoc innowacyjnym polskim projektom rząd przeznaczył 2,8 mld zł. - To ogromna kwota i pewnie wyzwaniem będzie jej wydanie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Eliza Kruczkowska, prezes fundacji Startup Poland. więcej

Co piąty Polak płaci za informacje w internecie, średnio 50 zł rocznie

Według raportu Reuters Institute, 20 proc. Polaków zapłaciło za dostęp do treści informacyjnych w sieci w 2015 roku. Płacimy coraz chętniej, ponieważ w 2014 roku ten odsetek ] wyniósł 17 proc. To drugi wynik wśród badanych krajów. Zajmujemy natomiast ostatnie miejsce pod względem kwoty wydanej na płatne treści. więcej

TVN, RMF FM, Onet i WP najważniejszymi mediami informacyjnymi, ,,Gazeta Wyborcza" przed ,,Faktem"

Według raportu Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ) Polacy czerpią bieżące informacje głównie z TVN24 i RMF FM, a w internecie szukają ich głównie w serwisach Onetu oraz Wirtualnej Polski. Najważniejszym dziennikiem informacyjnym jest z kolei „Gazeta Wyborcza”. więcej

Twitter inwestuje 70 mln dol. w SoundCloud na rozwój płatnej oferty Go

Twitter dofinansował kwotą 70 mln dol. muzyczną platformę streamingową SoundCloud. Dzięki inwestycji serwis ma rozwinąć płatną ofertę dostępu do nagrań. W całej rundzie finansowania SoundCloud chce pozyskać 100 mln dol., co ma zwiększyć jego wycenę do 700 mln. więcej

Facebook będzie dokładniej monitorował transmisje Live, bo pojawiają się tam filmy od terrorystów

Facebook zapowiada, że uszczelni system monitoringu i kontroli transmisji na żywo pojawiających się na platformie Live. Zdarza się bowiem, że jest ona wykorzystywana do propagowania przemocy przez przestępców i terrorystów, a 24-godzinny system reagowania serwisu jest mało skuteczny. więcej

Ruszył serwis OKO.press patrzący na ręce władzy. W redakcji dziennikarze z ,,GW", ,,Polityki", TVN i TOK FM

Agora, wydawca tygodnika „Polityka” oraz osoby prywatne sfinansowały powstanie nowego serwisu internetowego OKO.press zajmującego się dziennikarstwem śledczym. Redaktorem naczelnym witryny jest Piotr Pacewicz, były wicenaczelny „Gazety Wyborczej”. więcej

Magdalena Kowalska-Kotwica: z ,,Faktów" TVN do Grupy Wirtualna Polska

Magdalena Kowalska-Kotwica zaczęła pracę w Grupie Wirtualna Polska jako wydawcy obszaru lifestylowego. Poprzednio pracowała w redakcji internetowej „Faktów” TVN, a wcześniej m.in. w Radiu Kraków. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wyjeżdżając na wakacje od biur podróży wolimy samoorganizację

Niemal połowa Polaków wyjeżdżających na dłuższy letni urlop wybiera samodzielnie zorganizowany wypoczynek. Z pomocą biur turystycznych regularnie i często podróżuje tylko 20 proc. z nas. Większość klientów biur podróży przed zakupem wycieczki sprawdza wiarygodność touroperatorów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Wysoka klasa wizerunkowa Adama Nawałka. Zagości na dłużej w reklamach, jeśli reprezentacja odniesie sukces

Wygląd elegancki, sposób komunikowania - wyważony acz treściwy, sposób reagowania na sytuacje trudne - opanowany, a rozpoznawalność - wystarczająca. Całość jest równo porządna, czego nie było przy poprzednich trenerach, więc tworzy dobrą, nową jakość - wizerunek Adama Nawałki, trenera polskiej reprezentacji piłkarskiej oceniają dla Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, Adam Łaszyn, Zbigniew Lazar i Jędrzej Hugo-Bader. więcej

Prime Time PR dla Sento

Prime Time PR nawiązała współpracę w zakresie działań public relations z deweloperem Sento. więcej

Triple PR wypromuje ODO 24

Od początku czerwca agencja Triple PR odpowiada za kampanię PR oraz prowadzenie biura prasowego firmy ODO 24. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Formuła Solo, Duet i Rodzina w nowej ofercie abonamentowej w Play
Play wprowadza Formułę Biznes Box dla firm, ceny od 29,99 do 79,99 zł miesięcznie
Pojawiła się gra mobilna z Robertem Lewandowskim. ,,To narzędzie komunikacji z fanami"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Robert Pattinson i Patricia Arquette w filmie "High Life" finansowym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej
Powstanie dziewiąty sezon serialu "Pohamuj entuzjazm"
Adil El Arbi i Bilall Fallah odpowiadają za film "Gliniarz z Beverly Hills 4"
Comedy Central zapowiada drugi sezon serialu "Idiotsitter"
Beata Kozidrak pokazała jak "Upiła się Tobą"
Danny Brown pokazał "When It Rain" (wideo)
"Big Mouth" - Netflix z nowym serialem od twórcy "Family Guya"
"Mighty Magiswords" - nowa animacja Cartoon Network
 
 
 
BLOG
 
Serwis OKO - Andrzej Bober
 
Rozmyślania przy chodzeniu - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Wzrok Lewandowskiego - Monika Klama
 
Euro 2016, czyli gra o Brexit. - Ewaryst Fedorowicz
 
Nie na temat... - Wanda Konarzewska
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj